Tectyleren: ja of nee?
-
- Berichten: 1093
- Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58
Re: Tectyleren: ja of nee?
Je hebt gelijk!
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Re: Tectyleren: ja of nee?
Ik heb het op mijn oude Mitsubishi evo gehad uit Japan. De hadden af fabriek geen roest bescherming je ziet er dus genoeg die wegrotten. Na import uit japan moet je deze behandelen. Let wel op dit word ook wel eens gedaan om onderliggende roest te verbergen!
Mooi en stevig spul, geen spijt van gehad chasisskokers e.d heb ik zelf gedaan met tecktyl van valvoline dit is zeer makkelijk zelf te doen. Kan je bij heus kopen voor een paar euro.
De sprinter ga ik dat hier en daar ook toepassen.
Mooi en stevig spul, geen spijt van gehad chasisskokers e.d heb ik zelf gedaan met tecktyl van valvoline dit is zeer makkelijk zelf te doen. Kan je bij heus kopen voor een paar euro.
De sprinter ga ik dat hier en daar ook toepassen.
- Greyus Nomadicus
- Berichten: 82
- Lid geworden op: di 23 feb 2016, 13:35
Re: Tectyleren: ja of nee?
Wij hebben besloten onze camper af te rijden en moet dus nog zeker 15 jaar mee. Aangezien we geen zin hebben om in een roestbak rond te rijden hebben we hem (Ducato-2016) 2 maanden geleden bij Gosliga-Leeuwarden laten behandelen. Niet echt goedkoop, maar z'n geld waard. Er wordt netjes en zorgvuldig gewerkt. Alle holle ruimtes worden geïnspecteerd en behandeld. Ben wel blij dat we niet direct met de camper weg konden, de geur blijft wel even hangen.
Wat je ervan vindt, mag een ieder voor zichzelf weten.
Groet,
Greyus Nomadicus.... deze winter noodgedwongen omgedoopt tot Greyus Domesticus.
Wat je ervan vindt, mag een ieder voor zichzelf weten.
Groet,
Greyus Nomadicus.... deze winter noodgedwongen omgedoopt tot Greyus Domesticus.
To me, old age is always fifteen years older than I am.
Re: Tectyleren: ja of nee?
Ook hier voeren ze antiroestbehandelingen uit maar met een ander product RX.
Ik ben er een keer met de Volvo klassiekerclub geweest en was wel onder de indruk van het RX systeem.
Eigenlijk net zoiets als een Tectyl of Dinitrol behandeling.
https://www.caprotech.nl/home
Ik ben er een keer met de Volvo klassiekerclub geweest en was wel onder de indruk van het RX systeem.
Eigenlijk net zoiets als een Tectyl of Dinitrol behandeling.
https://www.caprotech.nl/home
Groeten Sieds - Viking camperbouw - zie mijn project: https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... 13&t=52269
Re: Tectyleren: ja of nee?
Na voor en tegens afgewogen te hebben, besloten het wel te doen. Ook wij willen nog heel lang genieten van onze campert.........
En omdat we nogal eens op gruiswegen rijden in Zweden en Noorwegen kan het zeker geen kwaad wat extra bescherming van onder......
Bedankt allemaal voor jullie mening, Peter
En omdat we nogal eens op gruiswegen rijden in Zweden en Noorwegen kan het zeker geen kwaad wat extra bescherming van onder......
Bedankt allemaal voor jullie mening, Peter
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
Re: Tectyleren: ja of nee?
Bij gosliga krijg je een garantie verklaring (let op de tussentijdse inspecties en aantekening ervan!!)
Die kun je vervolgens weer mee verkopen met je camper.
Ik kan je verzekeren dat dat de verkoopwaarde bevorderd....
Die kun je vervolgens weer mee verkopen met je camper.
Ik kan je verzekeren dat dat de verkoopwaarde bevorderd....
Paul.
Re: Tectyleren: ja of nee?
Hi,Greyus Nomadicus schreef: ↑do 03 dec 2020, 12:03Wij hebben besloten onze camper af te rijden en moet dus nog zeker 15 jaar mee. Aangezien we geen zin hebben om in een roestbak rond te rijden hebben we hem (Ducato-2016) 2 maanden geleden bij Gosliga-Leeuwarden laten behandelen. Niet echt goedkoop, maar z'n geld waard.....
Wat heeft het (ongeveer) gekost ?
En natuurlijk begrijp ik dat elke bus anders is etc. maar ik ben op zoek naar wat het ongeveer gaat kosten om te overwegen om de aan te schaffen bus direct zo'n behandeling gaat krijgen of niet.
Ik neem het niemand kwalijk als de prijs die ik er echt voor zou moeten betalen heel anders is
Edit : ik heb inmiddels een prijsindicatie gekregen van Gosliga. Voor een L4 is de richtprijs ongeveer 1200 EUR.
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
Re: Tectyleren: ja of nee?
Hebben ze je ook verteld, wat de:
- onder- en bovengrens is van de schatting (met een beetje aandringen deden ze dat bij mij wel!).
- meervoudige herhalingskosten zijn, ten behoeve van de garantie?
- onder- en bovengrens is van de schatting (met een beetje aandringen deden ze dat bij mij wel!).
- meervoudige herhalingskosten zijn, ten behoeve van de garantie?
Paul.
Re: Tectyleren: ja of nee?
De bus wordt volgende week geleverd en dan rij ik langs het anti-roest center in Alphen aan de Rijn en dan kunnen ze 'm bekijken en aangeven wat onder- en bovengrens is.
Ik vond de richtprijs van 1200 euro in ieder geval niet zo afschrikwekkend dat ik 't helemaal niet zie zitten.
Ik vond de richtprijs van 1200 euro in ieder geval niet zo afschrikwekkend dat ik 't helemaal niet zie zitten.
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
Re: Tectyleren: ja of nee?
Daar heb ik ook goede ervaringen mee.
Voeren ze toch ook eerst een inwendig onderzoek uit met een snake of endoscopische cam?
Meen me te herinneren dat ze geen garantie optie (meer) hebben.
Voeren ze toch ook eerst een inwendig onderzoek uit met een snake of endoscopische cam?
Meen me te herinneren dat ze geen garantie optie (meer) hebben.
Paul.
- Marcel1962
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: vr 21 mei 2004, 20:08
- Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
- Contacteer:
Re: Tectyleren: ja of nee?
Ik heb onze uit 1989 daterende Mercedes 609D zelf behandeld.
De ex ambulance van het Duitse leger was nog zo goed als nieuw toen wij hem kochten in 2009.
Dit type staat er bekend om roestgevoelig te zijn vandaar ik toen besloten heb hem te behandelen.
Vooral de holle ruimtes heb ik goed behandeld en uiteraard ook de bodem en wielkasten.
Dit was een halve dag werk en heeft toen nog geen €100 gekost, het enigste wat je nodig hebt is een compressor en tectyleerpistool.
De 609 is enige jaren verkocht en er was toen nog steeds nergens roest te bekennen!
De ex ambulance van het Duitse leger was nog zo goed als nieuw toen wij hem kochten in 2009.
Dit type staat er bekend om roestgevoelig te zijn vandaar ik toen besloten heb hem te behandelen.
Vooral de holle ruimtes heb ik goed behandeld en uiteraard ook de bodem en wielkasten.
Dit was een halve dag werk en heeft toen nog geen €100 gekost, het enigste wat je nodig hebt is een compressor en tectyleerpistool.
De 609 is enige jaren verkocht en er was toen nog steeds nergens roest te bekennen!
Groet Marcel, DK1NL.
Re: Tectyleren: ja of nee?
Tectyleren heeft altijd zin. Alleen als je je nieuwe camper of auto minder dan 10 a 12 jaar wilt houden dan brengt het je weinig. In dat geval doe je het voor een ander die daar niet extra voor gaat betalen.
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
Re: Tectyleren: ja of nee?
Vanaf 2006 modellen ducato (en psa-verwanten) zijn de koetsen in een lekker badje met zink geweest.
Is alweer een jaar of 15 geleden dus...
Als je immers verzinkt staal afschermt met een laagje (valvoline) tectyl of iets degelijks, kan het zink niet meer oxideren.
En juist dat zinkoxide geeft de bescherming tegen kleine beschadigingen en voorkomt zo roest van het onderliggende staal.
Verf over verzinkt staal is in dit verband hooguit ethisch.
Maar wel dient er bescherming te zijn tegen steenslag etc.
Immers oxideert zinkoxide grote beschadigingen niet meer dicht.
Is alweer een jaar of 15 geleden dus...
Als je immers verzinkt staal afschermt met een laagje (valvoline) tectyl of iets degelijks, kan het zink niet meer oxideren.
En juist dat zinkoxide geeft de bescherming tegen kleine beschadigingen en voorkomt zo roest van het onderliggende staal.
Verf over verzinkt staal is in dit verband hooguit ethisch.
Maar wel dient er bescherming te zijn tegen steenslag etc.
Immers oxideert zinkoxide grote beschadigingen niet meer dicht.
Paul.
-
- Berichten: 2575
- Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
- Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal
Re: Tectyleren: ja of nee?
Ooit mijn loopbaan begonnen in de garage, mijn eerste klussen daar nieuwe auto’s in de bitac spuiten, een soort tectyl.
Dat hoorde toen er gewoon bij, nieuwe auto’s (ik werkte toen bij ford dealer) werden in de bitac gezet, gaten boren en volspuiten.
De hele onderkant vd auto zwart in de bitac of het hielp? Kwam de auto voor de eerste beurt dan was het er al af.
Dat waren tijden toen, geen last van milieu of zo, gewoon spuiten, dat hele tectyleer hokje inclusief de hefbrug zat onder een dikke laag bitac.
En of dat dan echt hielp, of het alleen een extra verkoop argument was?
Op den duur is een ander bedrijf dat gaan doen.
En ik ben uit de garage gegaan en voor de garages gaan werken.
Dat hoorde toen er gewoon bij, nieuwe auto’s (ik werkte toen bij ford dealer) werden in de bitac gezet, gaten boren en volspuiten.
De hele onderkant vd auto zwart in de bitac of het hielp? Kwam de auto voor de eerste beurt dan was het er al af.
Dat waren tijden toen, geen last van milieu of zo, gewoon spuiten, dat hele tectyleer hokje inclusief de hefbrug zat onder een dikke laag bitac.
En of dat dan echt hielp, of het alleen een extra verkoop argument was?
Op den duur is een ander bedrijf dat gaan doen.
En ik ben uit de garage gegaan en voor de garages gaan werken.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.