Klotsen boiler

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Optafel
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 10 jun 2020, 14:54
Locatie: Amsterdam

Re: Klotsen boiler



Bericht door Optafel »

Dat 'onding ' heeft niets met de boiler te maken.
Dat is alleen om de kraan aan en uit te zetten
isoplus
Berichten: 6384
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Klotsen boiler



Bericht door isoplus »

Nou ja in zoverre dat het onding je deed beslissen de kraan niet dicht te zetten, een waarschijnlijke oorzaak van je klotsprobleem!
Nou vermaak je er mee, mij maakt het helemaal niets uit wat je in je camper bouwt.
Goede reis en kijk uit dat je boiler niet bevriest :wink:
Gebruikersavatar
Optafel
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 10 jun 2020, 14:54
Locatie: Amsterdam

Re: Klotsen boiler



Bericht door Optafel »

20201203_133431.jpg
20201203_133431.jpg (140.8 KiB) 241 keer bekeken
Zo die zit.
Kwam heel wat lucht uit.
Klotsen alleen bij heel hard schudden een klein beetje.
Lijkt mij normaal.
Maar volgens mij bescheiden mening als je zo de kranen open zet en alles leeg laten lopen loopt die boiler ook leeg.
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Klotsen boiler



Bericht door veetee »

Optafel schreef:
do 03 dec 2020, 13:37
Maar volgens mij bescheiden mening als je zo de kranen open zet en alles leeg laten lopen loopt die boiler ook leeg.
Als je boiler hoger zit dan de kraan wel ja. Ik heb nog nooit water uit zichzelf omhoog zien stromen.
Meestal zit de gehele installatie, tank, boiler etc lager dan de kranen. Vandaar dat je ook een pompje nodig hebt. Dat zou anders ook niet hoeven... :wtf:
Gebruikersavatar
Optafel
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 10 jun 2020, 14:54
Locatie: Amsterdam

Re: Klotsen boiler



Bericht door Optafel »

Ah ziet u.
Inderdaad mijn boiler bevindt zich ruim boven alle kranen.
Dus alle adviezen over zoeken naar een ontluchter afvoer ivm vorstbescerming etcetera
Niet nodig.
Overigens diegene die de bediening van de pomp met voetschakelaar een onding noemen lopen nog ver achter in de ontwikkeling.
Het is een luxe zodat je de handen vrij houdt bij het bedienen van de kraan.
En water bespaart.
isoplus
Berichten: 6384
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Klotsen boiler



Bericht door isoplus »

Toch nog maar even een nabrander dan, opdat we de koeien van de schapen gescheiden houden.
Als je direct bij het starten van je vraag gezegd had dat de boiler boven de kranen stond, had je nog dezelfde dag de oplossing gehad. In feite was het een beetje dom van je (vrij naar Maxima) om de kranen niet te sluiten, terwijl jezelf die schakelaar gebruikt om je handen vrij te houden :wink:
Nou ja, er zijn er ook die tegen een glazendeur aanlopen als die niet uit zichzelf opent. :cheers:

Ik weet niet waar je tank en de waterpomp zich bevinden, niet op het dak, dan zou je immers de pomp niet nodig hebben maar van de zwaartekracht gebruik maken.
Dus ik vermoed ergens onder in de camper, hou dan toch dat vriezen maar in de gaten.
Prettige reis verder.
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Klotsen boiler



Bericht door veetee »

:bang:
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Klotsen boiler



Bericht door 309T16 »

Wel een uniek topic geworden :)
isoplus
Berichten: 6384
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Klotsen boiler



Bericht door isoplus »

Om in te lijsten :-B lijstje
Gebruikersavatar
Optafel
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 10 jun 2020, 14:54
Locatie: Amsterdam

Re: Klotsen boiler



Bericht door Optafel »

OMG
Wat de voetschakelaar betreft wordt nog steeds niet helemaal begrepen.
Uiteraard blijven dan de kranen altijd open staan.
Wat zou het nu voor zin hebben om met de hand die kranen open te draaien en dan de pomp met de voeten bedienen.
Terwijl elke normale aansluiting bij het openen van de kraan de pomp automatisch aangaat
https://www.camperflash.it/en/home/wate ... p.54051.uw
AadenAnke
Berichten: 13261
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Klotsen boiler



Bericht door AadenAnke »

Als je boiler hoger zit dan je kranen lijkt het mij verstandig om een ontluchting te maken boven de boiler. Lucht gaat nu eenmaal altijd omhoog!
Wat betreft die schakelaar op de vloer die hadden mijn ouders 55 jaar terug in het sleurhutje bediende het pompje dat in de jerrycan hing. Met moderne mengkranen kan je elke keer weer de water temperatuur regelen door de mengkraan te verstellen door dat te doen raak je de kraan aan. Iedereen zijn eigen idee van gemak zal ik maar zeggen.

Gr. Aad
isoplus
Berichten: 6384
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Klotsen boiler



Bericht door isoplus »

Hij blijft grappig :thumbup: Jij klaagde over een klotsende boiler toch?
Zo'n voetschakelaar had ik in de camper liggen omdat die waardeloze kraanschakelaars vaak stuk gaan. Bij de betreffende kraan werd de voetschakelaar dan tijdelijk aangesloten tot de kraan gerepareerd was.
Nu doe ik dat niet meer omdat de pomp via een relais schakelt en daar zijn die kraanschakelaars wel voor gemaakt, die blijven nu heel.
Dus ja, de meesten hier kennen wel zo'n schakelaar van vroeger uit de sleurhut of antieke camper :wink:
Het gaat meer over je complete waterhuishouding maar jij bent er nu tevreden mee nu je weer weet hoe het werkt en daar gaat het toch om?
Klotsen voorbij, iedereen gelukkig gaan we weer iets ingewikkelders doen :cheers:
Gebruikersavatar
Optafel
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 10 jun 2020, 14:54
Locatie: Amsterdam

Re: Klotsen boiler



Bericht door Optafel »

Jazeker maar die trapschakelaar worden ook gebruikt in moderne keukens restaurants bij de spoelbak.
Reuze handig.
Bedankt iedereen van alle goede adviezen Het heeft dus zeker tot een goed resultaat geleid.
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Klotsen boiler



Bericht door 309T16 »

Gitaristen en zendamateurs (ik dus) gebruiken ze ook :D
Plaats reactie