is ook een ietsie goedkoper dan verstuivers
jos
Harde bonk bij start Fiat Ducato 3.0 (2011)
Re: Harde bonk bij start Fiat Ducato 3.0 (2011)
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Harde bonk bij start Fiat Ducato 3.0 (2011)
Wat was de oorzaak ?L4H3 schreef: ↑za 28 nov 2020, 16:46Ik heb dat soms ook met mijn 3.0 als de motor warm is start hij soms wel maar slaat dan plots af. En geeft dan ook die rare bonk. Soms 2-3 keer starten. En hij loopt weer als een zonnetje.Alleen als die warm is heb ik dat. Nooit met koude motor. Heb ook gehoord dat het een lekkende verstuiver kan zijn . Als je de motor uitzet lekt de verstuiver even een paar druppels door op de bovenkant van de zuiger. Wordt de motor dan weer gestart krijg je een extra harde explosie in de verbrandingskamer. Dit kan een oorzaak zijn volgens mijn monteur. Dus aankomend voorjaar de verstuivers maar vervangen. Als dit het niet is gaan we verder zoeken. Maar als de motor loopt dan loopt hij heel mooi. Oeps lees net dat het de motorsteun was. Ga ik die eerst controleren.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
m.v.g.
Coen en Mir........iam
Wie zichzelf kent, veroordeelt niemand
Coen en Mir........iam
Wie zichzelf kent, veroordeelt niemand
Re: Harde bonk bij start Fiat Ducato 3.0 (2011)
NUOVO DUCATO X250 3.0 JTD Algemeen - STEUNEN VAN AANDRIJFAGGREGAAT
Algemeen
De motorsteunen vormen een dragende verbinding tussen het aandrijfaggregaat en de carrosserie.
Ze zijn ontworpen om het gewicht van het aandrijfaggregaat te dragen en de aandrijfkrachten van de motor te verwerken.
Elke steun bestaat uit een ophangrubber met een metalen insert. Het rubber heeft tot taak de trillingen van de motor te dempen en de doorgifte aan de carrosserie te beperken.
Type-indeling
De motorsteunen zijn baricentrisch.
De motor is m.b.v. twee steunen (een aan de versnellingsbak- en een aan de distributiezijde) en een reactiestang in de auto opgehangen.
1 - Elastische steun versnellingsbakzijde
2 - Steunbeugel versnellingsbakzijde
3 - Steunbeugel achter
4 - Elastische steun distributiezijde
5 - Steunbeugel distributiezijde
Algemeen
De motorsteunen vormen een dragende verbinding tussen het aandrijfaggregaat en de carrosserie.
Ze zijn ontworpen om het gewicht van het aandrijfaggregaat te dragen en de aandrijfkrachten van de motor te verwerken.
Elke steun bestaat uit een ophangrubber met een metalen insert. Het rubber heeft tot taak de trillingen van de motor te dempen en de doorgifte aan de carrosserie te beperken.
Type-indeling
De motorsteunen zijn baricentrisch.
De motor is m.b.v. twee steunen (een aan de versnellingsbak- en een aan de distributiezijde) en een reactiestang in de auto opgehangen.
1 - Elastische steun versnellingsbakzijde
2 - Steunbeugel versnellingsbakzijde
3 - Steunbeugel achter
4 - Elastische steun distributiezijde
5 - Steunbeugel distributiezijde