Technische documentatie Adria Twin

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Possie
Berichten: 3
Lid geworden op: za 10 okt 2020, 9:08

Technische documentatie Adria Twin



Bericht door Possie »

We hebben recent onze eerste camper ingeruild voor een Adria Twin 600 uit 2009. Het gaat om een 3 liter met automaat. Onze vorige bus was voorzien van alle handleidingen ect. Bij deze zatten wat rekeningen en de bewijzen voor de Bearlock. Enige handleiding was van Fiat voor de bus. Het beschikbare taxatie rapport vermeld ook geen technische details. Nu wil ik graag weten welke onderdelen door Adria zijn ingebouwd. Weet iemand of dit standaard was en erg gewoon een technische documentatie of dat ik alles bij langs moet om alle type plaatjes van alle onderdelen te noteren om de documentatie op te sporen. Mijn vraag werd getriggerd doordat ik weinig water krijg uit kranen en toiletspoeling. Ik wilde de dompelpomp vervangen maar vroeg me af hoeveel druk de boiler kon hebben. Volgens mij ga ik zonder technische documentatie telkens tegen dit soort vragen aanlopen. De aftermarket aanpassingen (zonnepanelen, bearlock, luchtvering) kan ik via de rekeningen vrij makkelijk achterhalen, maar zou zeker helpen als iemand de technische details van de standaard levering heeft.
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1418
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Technische documentatie Adria Twin



Bericht door FrankJC »

Probeer het eens bij Adria, de bouwer.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Technische documentatie Adria Twin



Bericht door de Jonckheer »

Waarschijnlijk is alles gewoon standaard spul wat ze allemaal inbouwen. Ik denk trouwens dat de dompelpomp die je boiler kan laten ploffen nog uitgevonden moet worden. Simpel toch? Je haalt de pomp eruit en ontkalkt hem waardoor ie het mogelijk weer gewoon doet of je koopt een nieuwe van hetzelfde merk en type als je het niet vertrouwd. Sowieso een goed idee er een in reserve te hebben want ze gaan wel vaker stuk.
Possie
Berichten: 3
Lid geworden op: za 10 okt 2020, 9:08

Re: Technische documentatie Adria Twin



Bericht door Possie »

Mijn vermoeden is ook dat het 'standaard' spul is, maar ja.... wat is hier de standaard? Precies waar ik naar vroeg. Ik denk dat ik dit weekeinde toch hier en daar maar wat ga onderzoeken in de camper.

Heb een nieuwe pomp besteld, maar zal inderdaad de oude ook ontkalken en op reserve houden. Goede tip!
Plaats reactie