Aanschaf Volvo touringcar

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51118
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Aanschaf Volvo touringcar



Bericht door Kroppie »

al die dingen mag ieder voor zich helemaal zelf bepalen

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Aanschaf Volvo touringcar



Bericht door AadenAnke »

Dan is er natuurlijk voor de Nederlanders hier nog altijd de BPM dus wordt het algauw flink dokken of gaan voor ouder. Inderdaad is er zat te koop nu ook voor lagere prijzen. Goed zoeken kom je nog wel wat leuks tegen. Ik weet nog een oude Bova Ventura te koop wel erg oud intussen en zal heel veel aan moeten gebeuren maar als je een liefhebber ben :shh:

Gr. Aad
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Aanschaf Volvo touringcar



Bericht door Meine »

Als je voor een mooie touringcar voor weinig gaat, is het nu de tijd. Bekenden van mij zouden hun touringcarbedrijf maar wat graag liquideren, want ze zitten helemaal zonder werk vanwege de corona. Maar de wagens blijken onverkoopbaar. De koper bepaalt nu feitelijk de prijs.
Boulange
Berichten: 126
Lid geworden op: za 12 feb 2011, 21:15

Re: Aanschaf Volvo touringcar



Bericht door Boulange »

Even een schopje, er staan bij de domeinen nu veel Volvo bussen te koop.
Lengte is mij onduidelijk, kentekens beginnen met een K , is dat niet van het rijk ?

https://verkoop.domeinenrz.nl/verkoop_b ... 7?&from=53
Beware ! ! ! This user posts under influence ! ! !
Hefdakbus
Berichten: 62
Lid geworden op: wo 19 apr 2017, 0:16

Re: Aanschaf Volvo touringcar



Bericht door Hefdakbus »

Boulange schreef:
do 15 jul 2021, 12:12
Even een schopje, er staan bij de domeinen nu veel Volvo bussen te koop.
Lengte is mij onduidelijk, kentekens beginnen met een K , is dat niet van het rijk ?

https://verkoop.domeinenrz.nl/verkoop_b ... 7?&from=53
K is van defensie.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Aanschaf Volvo touringcar



Bericht door Peter LMC »

Verwijderd. Was foutief antwoord.
Laatst gewijzigd door Peter LMC op vr 16 jul 2021, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
B12M_Ferry
Berichten: 188
Lid geworden op: zo 07 okt 2018, 18:29
Locatie: Dunakeszi Hongarije

Re: Aanschaf Volvo touringcar



Bericht door B12M_Ferry »

De volvo 2 assers zijn wat lengte betreft iets te lang. 12,30 of 12,70 lang.
De 3 asser is 13,50 (Geschat)
Geen kenteken, geen CVO. Dus hoe je dat moet oplossen ??
Tevens zijn het zogenaamde 'theater bussen' De vloer loopt niet recht maar schuin.
Uhm, hoe leg je dat uit. Vloer voorkant is lager als de achterzijde.
Kijk maar naar de stoelen ten opzichte van de raam. stoelen achter zitten een stuk hoger.
Als bus zijnde ideaal (iedereen heeft zicht naar voren), maar als camper lastiger. Je zal er een nieuwe vloer in moeten leggen.
Volvo B12M bus in ombouw.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Aanschaf Volvo touringcar



Bericht door gjvonk »

De kentekens die leesbaar zijn geven de letters KW aan. Deze bussen zijn dus idd van Defensie / Koninklijke Landmacht en werden ingezet voor manschappenvervoer over lange afstanden over de weg. Ik betwijfel of je op basis van deze kentekens de voertuiggegevens op kunt zoeken. 'Vroeger' hadden b.v. de grote personenauto's waarin de hogere bevelhebbers van Defensie rondgereden werden, behalve hun K* kenteken, ook een civiel kenteken om minder op te kunnen vallen als dat nodig was.

Met een beetje mazzel hebben deze wagens in vergelijking met hun 'civiele broers' weinig km's op de teller.

Zijn er geen 'kijkdagen' georganiseerd?

Overigens waren de kentekenletters bij Defensie eerlijk verdeeld: KM was Koninklijke Marine, LM was Koninklijke Luchtmacht, KL tot en met KZ voor de Koninklijke Landmacht, inclusief combinaties met de klinkers O(KO was voor een VW transporter of een oplegger) en U (KU was meestal een aanhangwagen), alleen de Q is bij mijn weten niet gebruikt. Overigens zijn de lettercombi's in de loop der jaren ook van positie gewisseld: vooraan, achteraan en op het laatst ook in het midden.

Defensie rijdt nu met het nieuwste materieel met D kentekens met 3 letters en 3 cijfers: D*-000-*.

Het materieel van de KMar viel overigens binnen de Landmacht kenteken serie.

Ik ben in de vorige eeuw een jaartje of 4 officier wegtransport geweest bij parate eenheden van de KL.


Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk



Buscamper fan
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7116
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Aanschaf Volvo touringcar



Bericht door dedruivenplukker »

'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Aanschaf Volvo touringcar



Bericht door de Jonckheer »

gjvonk schreef:
do 15 jul 2021, 19:51
Met een beetje mazzel hebben deze wagens in vergelijking met hun 'civiele broers weinig km's op de teller.
Zijn er geen 'kijkdagen' georganiseerd?
Ze zitten allemaal over de miljoen km dus dat weinig km valt wel mee. Het zegt niet veel, dat kunnen ze nog wel een keer.
Gaan kijken heeft geen zin als ze idd langer zijn dan 12 meter want je krijgt er dan behalve bus geen ander kenteken op dus én geen camper én geen vrachtwagen want behalve bussen mag er geen enkel voertuig langer zijn dan 12 meter. En je krijgt als er "bus" op het kenteken staat het ding niet verzekert helaas.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Aanschaf Volvo touringcar



Bericht door seth_space »

Wel hoop exra werk daarbij:
https://verkoop.domeinenrz.nl/verkoop_b ... &show=Toon
Certificaat van overeenstemming (CVO) niet aanwezig bij dit voertuig.


Geen Nederlands kenteken aanwezig bij dit voertuig.
En inderdaad type:
K2100172001
Personenbus
VOLVO
Type 9700 h
Kenteken KW-97-01
https://www.volvobuses.be/nl-be/our-off ... tions.html
dus langer dan 12M
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Aanschaf Volvo touringcar



Bericht door Meine »

de Jonckheer schreef:
do 15 jul 2021, 20:32
gjvonk schreef:
do 15 jul 2021, 19:51
Met een beetje mazzel hebben deze wagens in vergelijking met hun 'civiele broers weinig km's op de teller.
Zijn er geen 'kijkdagen' georganiseerd?
Ze zitten allemaal over de miljoen km dus dat weinig km valt wel mee. Het zegt niet veel, dat kunnen ze nog wel een keer.
Gaan kijken heeft geen zin als ze idd langer zijn dan 12 meter want je krijgt er dan behalve bus geen ander kenteken op dus én geen camper én geen vrachtwagen want behalve bussen mag er geen enkel voertuig langer zijn dan 12 meter. En je krijgt als er "bus" op het kenteken staat het ding niet verzekert helaas.
Defensie heeft oude afgeragde bussen gekocht ooit om als breekijzer richting CXX Tours te functioneren. Ze waren ontevreden met de prijsafspraken in het contract. In die tijd heb ik voor CXX Tours veel met militairen gereden. Dat werd steeds minder toen ze zelf langzaamaan steeds meer van deze oude barrels kochten.

Defensie zelf maakt niet veel kilometers. Betekent wel dat er een oud normaal kenteken bij gezeten heeft. Dat is bij RDW zo weer terug te krijgen.
tonic
Berichten: 2444
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Aanschaf Volvo touringcar



Bericht door tonic »

Ach er zal echt wel weer een eigenwijsje rondlopen die denkt dat die 12 meter regel niet voor hem geldt. Wat maakt die paar centimeter nou uit.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Aanschaf Volvo touringcar



Bericht door gjvonk »

@Jonkheer: grappig, dat wist ik niet. Speelde waarschijnlijk eind jaren 80 begin jaren 90? Rond mijn afzwaaien...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Plaats reactie