All Weather banden ervaringen?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 490
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

All Weather banden ervaringen?



Bericht door HJM »

Besten,
Na de inbraak narigheid en de daaraan verbonden schade moeten we toch aan nieuwe banden.
Gelukkig is de keuze reuze :bang: en ik ben alweer de camper kwijt achter de banden optiestapel.
Na de zoekfunctie en google gevraagd te hebben dit op te lossen wordt het steeds zwarter om me heen :crazy:
Dus maar gewoon geen testen, onderzoeken en reclames meer, maar gewoon vragen:
"wie zou dezelfde all weather banden voor de Pössl weer kopen?" (En welke dan natuurlijk)
Cijfers zijn: 3140 kg rijklaar(1700 voor), nu 15 inch velgen maar eventueel overwegen we 16 inch om iets hoogte te winnen tot de drempels hier in de wijk.

Alvast dank voor de tips,
HJM
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
isoplus
Berichten: 6373
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: All Weather banden ervaringen?



Bericht door isoplus »

Ik gebruik al 16 jaar Continental four seasons op 16 inch velgen op achtereenvolgens een zware Knaus, een Hymer integraal en nu een Ducato Maxi busje.
Wij rijden met de banden zo'n vier jaar voor nieuwe nodig zijn, nu met de bus zal dat langer zijn omdat we geen aanhanger meer trekken.
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: All Weather banden ervaringen?



Bericht door rijschoollucassen »

Welke ik NIET meer wil, zijn de all-seasons van pirelli, de carrier. Reuze stil maar een profiel gelijk aan een zomerband. In de Pyreneeën stilgevallen op 8%. Volgende band weer all-seasons met grover profiel.

Ben eigenlijk meer gecharmeerd van afzonderlijke zomer en winterbanden, maar die passen niet in ons reispatroon.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31955
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: All Weather banden ervaringen?



Bericht door Bob Diesel »

leesvoer :idea:

.https://camperforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=8463547

mijn reactie staat op p3
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Plaats reactie