Denk dat het lampje ook bij overdruk aangaat klopt dat?de Jonckheer schreef: ↑vr 13 nov 2020, 18:11Ik heb niet alle berichten gelezen maar heb wel een tip: als ie weer in elkaar zit en het weer doet meet dan de oliedruk. dat lampje gaat alleen branden als de druk nagenoeg 0 is dus als die gaat branden onder het rijden ben je te laat. Dus wees zo verstandig een oliedrukmeter te monteren, kost weinig en kan je veel ellende besparen. Ik begrijp ook niet dat niet elke auto dat gewoon standaard heeft.
Het kan wel wat hebben als de smering goed is. Ooit had ik een Austin Healey 3 litre met een totaal versleten motor waar zo ongeveer de krukas in lag te dansen maar tegelijk ook niet stuk ging. Een Moto Guzzi 1000 die ik kocht met een rammelende motor bleek een paar slechte legerschalen te hebben wegens olietekort. Een setje nieuwe schalen erin en heb ik er 11 jaar mee gereden zonder makke en zonder gerammel.
Verkeerde olie oorzaak probleem Fiat Ducato 2.8JTD (2001)?
Re: Verkeerde olie oorzaak probleem Fiat Ducato 2.8JTD (2001)?
Fiat ducato 14 230 2.8 JTD 2001 camper
Re: Verkeerde olie oorzaak probleem Fiat Ducato 2.8JTD (2001)?
Maar je peil toch wel eerst de olie voordat je er een liter bij gooi?
En die oliewissel is gewoon klinkklare onzin, daar gaat echt een lampje niet door branden.
Bert
En die oliewissel is gewoon klinkklare onzin, daar gaat echt een lampje niet door branden.
Bert
- Bas vd laar
- Berichten: 6228
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: Verkeerde olie oorzaak probleem Fiat Ducato 2.8JTD (2001)?
Misschien er wel veel teveel in, dat heb je inmiddels toch wel gecheckt?
Re: Verkeerde olie oorzaak probleem Fiat Ducato 2.8JTD (2001)?
dat lampje zit op een drukschakelaar, bij genoeg druk gaat het schakelaartje uit, bij te weinig druk gaat het ""aan"", bij teveel druk gaat het misschien stuk maar niet""aan""
en je hebt een nieuwe, wel die eerst maar eens monteren
en het verschil 5w40 en 10w40 is dat 5w40 in koude toestand iets dunner is dan 10w40, maar in warme toestand zijn beiden even dik.
jos
en je hebt een nieuwe, wel die eerst maar eens monteren
en het verschil 5w40 en 10w40 is dat 5w40 in koude toestand iets dunner is dan 10w40, maar in warme toestand zijn beiden even dik.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
Re: Verkeerde olie oorzaak probleem Fiat Ducato 2.8JTD (2001)?
Als het draadje ergens onbedoeld tegen massa aan komt, zal het lampje ook aan gaan herinner ik me.
Dus wellicht ergens een sluiting?
Toch zou ik even controleren of die druk die je meet normaal is.
Dus wellicht ergens een sluiting?
Toch zou ik even controleren of die druk die je meet normaal is.
Paul.
Re: Verkeerde olie oorzaak probleem Fiat Ducato 2.8JTD (2001)?
Het is opgelost, heb de nieuwe sensor gemonteerd,
En dat ik er een liter olie bij had gedaan kwam omdat de olie nog steeds zo helder was en het dus slecht kon zien, gewoon stom
Moet wel zeggen dat er duidelijk verschil is met de olie, motor is nu n stuk rustiger
Semi synthetische ipv fully
De druk 4.5 waar ik bezorgd om was, is juist perfect volgens n diesel expert , in mijn boekje stond wat anders vandaar
En dat ik er een liter olie bij had gedaan kwam omdat de olie nog steeds zo helder was en het dus slecht kon zien, gewoon stom
Moet wel zeggen dat er duidelijk verschil is met de olie, motor is nu n stuk rustiger
Semi synthetische ipv fully
De druk 4.5 waar ik bezorgd om was, is juist perfect volgens n diesel expert , in mijn boekje stond wat anders vandaar
Fiat ducato 14 230 2.8 JTD 2001 camper
Re: Verkeerde olie oorzaak probleem Fiat Ducato 2.8JTD (2001)?
Ben dan wel heel benieuwd wat er in je boekje staat. Bij welk toerental warm of koud
Gr. Aad
Gr. Aad
Re: Verkeerde olie oorzaak probleem Fiat Ducato 2.8JTD (2001)?
Min oil pressure 2.0 bar
Dat is wat ik ff snel gelezen had en dus niet eronder gekeken
Daar staar oil pressure at 80 graden 4.0 bar
Dat is wat ik ff snel gelezen had en dus niet eronder gekeken
Daar staar oil pressure at 80 graden 4.0 bar
Fiat ducato 14 230 2.8 JTD 2001 camper
Re: Verkeerde olie oorzaak probleem Fiat Ducato 2.8JTD (2001)?
Heb nu een rat probleem of steenmarter, had gister van allerlei vreten eruit gehaald bij de accu, nu lig er n dode muis met veel keutels op de accu, zeker n waarschuwing dat ik zijn eten niet meer weg moet halen, ik had gister nog overal chloor op gespoten
Ander topic
Ander topic
Fiat ducato 14 230 2.8 JTD 2001 camper
Re: Verkeerde olie oorzaak probleem Fiat Ducato 2.8JTD (2001)?
maar wat vaker vreten verwijderen dan ter voorkoming van
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Verkeerde olie oorzaak probleem Fiat Ducato 2.8JTD (2001)?
Ik heb in mijn werkzame jaren met veel wagens rondgereden die stationair die 2.0 bar al jaren niet meer haalde en die 4.0 bar zeker niet tegen de 2000rpm en hoger lukte dat vaak net. Ach ja die oliepompjes konden het met 1 miljoen + km ook niet alles geven wat ze ooit wel konden. We werden met die wagens wel heel Europa in gestuurd vaak peilen en als het te gek werd ging er dikkere olie in
Gr. Aad
Re: Verkeerde olie oorzaak probleem Fiat Ducato 2.8JTD (2001)?
ach, en niet alleen de oliepomp werd minder ook de lagerspelingen werden door slijtage groter , en dus ook meer drukverlies, EN ook de div drukmeters waren niet altijd even nauwkeurig, hoe nauwkeurig?, nou keurig.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything