Motor uit: geen remmen?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Motor uit: geen remmen?



Bericht door AadenAnke »

Ik lees hier een paar keer de "handrem" dan moet toch wel heel hard trekken wil er wat gebeuren. Werkt maar op 2 wielen meestal achter en de vertraging is zo minimaal dat ik er niet op durft te rekenen. Heb je een vrachtwagen/bus met luchtremmen is het weer een heel ander verhaal. Waarschijnlijk blokkerende achterwielen en het begin van een slip! A.u.b. Laat die motor lopen niet voor jezelf maar voor mij ik kan bij je in de buurt rond rijden en wil nog heel lang rondrijden

Gr. Aad
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Motor uit: geen remmen?



Bericht door travelscout »

Nu nog iemand die door een andere camper gesleept werd omdat zijn motor het niet meer deed...
Paul.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Motor uit: geen remmen?



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op wo 01 nov 2023, 3:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Motor uit: geen remmen?



Bericht door ducati 900 »

Eigenlijk moet de gesleepte auto het meest remmen.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Optafel
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 10 jun 2020, 14:54
Locatie: Amsterdam

Re: Motor uit: geen remmen?



Bericht door Optafel »

Gisteren grensovergang Kroatie Montenegro.
Ik moest lang wachten dus zet de motor af.
Toen het mijn beurt was dacht ik het is maar een heel klein stukje en het loopt een beetje af Ik laat hem zo door rollen.
Helaas.
De persoon voor mij had reden om te stoppen en ik maak teveel vaart.
Paniek geen stoppen meer aan.
BOEM!!!!!
Er kwamen direct 20 douanebeambten uit alle hoeken en gaten aan snellen.
Daarna alle verzekeringspapieren ingevuld en weer verder.
Aanrijding in het buitenland hoor je trouwens nooit meer wat van.
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Motor uit: geen remmen?



Bericht door AadenAnke »

ducati 900 schreef:
ma 26 okt 2020, 18:23
Eigenlijk moet de gesleepte auto het meest remmen.

Ben.
En omdat met auto's met rembekrachtiger niet meer gaat moet je ook niet meer slepen! Zeker niet met een touwtje! Met een trekstang is een ander verhaal maar dat mag weer niet.

Gr. Aad
Eura1
Berichten: 303
Lid geworden op: di 26 nov 2019, 15:17

Re: Motor uit: geen remmen?



Bericht door Eura1 »

Optafel schreef:
ma 26 okt 2020, 18:45
Gisteren grensovergang Kroatie Montenegro.
Ik moest lang wachten dus zet de motor af
Toen het mijn beurt was dacht ik het is maar een heel klein stukje en het loopt een beetje af Ik laat hem zo door rollen.
Helaas.
De persoon voor mij had reden om te stoppen en ik maak teveel Vaart.
Paniek geen stoppen meer aan.
BOEM!!!!!
Er kwamen direct 20 douanebeambte uit alle hoeken en gaten aan snellen.
Daarna al verzekeringspapieren ingevuld en weer verder.
Aanrijding in het buitenland voor je trouwens nooit meer wat van.
Hoi , ik kan mij voorstellen dat het zweet u in uw schoenen staat op dat moment :bang: :bang: .
Onlangs zo ongeveer eenzelfde momentje beleefd met een motorfiets ,
2 de handsgekocht , willen stallen in de garage ( kelder ) , dus , laat maar bollen tot beneden . Handrem en voetrem , geen van beiden veel effect maar gelukkig veilig tot stilstand gekomen :bow: . 1 verwittigd persoon is er nu 2 waard :cheers:
Grtz
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Motor uit: geen remmen?



Bericht door iSonic »

Wat een paniek weer. Van niet slepen naar levens gevaarlijk. Kom op zeg. Als het vacuum slangetje breekt of scheurt zit je zomaar zonder rembekrachtiging. Moet je als bestuurder gewoon mee om kunnen gaan. Ook tijdens een sleep. Kun je dat niet? Neem dan je verantwoordelijkheid en ga asjeblieft niet rijden!
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51282
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Motor uit: geen remmen?



Bericht door Kroppie »

daarom regelmatig eens met een goede zaklamp onder de motorkap kijken en de slangen en andere dingen eens goed bekijken, voorkomt een hoop dingen, voorkomen is beter dan verhelpen of schrikken.

wel eens rembekrachtiger gevonden die aan de onderzijde gewoon bijna doorgeroest was, was de eigenaar vd auto nog boos ook dat we hem met kosten opzadelden, oke tot spoedig.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Motor uit: geen remmen?



Bericht door AadenAnke »

iSonic schreef:
di 27 okt 2020, 8:38
Wat een paniek weer. Van niet slepen naar levens gevaarlijk. Kom op zeg. Als het vacuum slangetje breekt of scheurt zit je zomaar zonder rembekrachtiging. Moet je als bestuurder gewoon mee om kunnen gaan. Ook tijdens een sleep. Kun je dat niet? Neem dan je verantwoordelijkheid en ga asjeblieft niet rijden!
Wel na ruim 43 jaar mijn brood op het asfalt verdiend te hebben denk ik wel uit ervaring te mogen spreken! Neem van mij aan als je straks bij de hoek van de straat aankomt en je rembekrachtiger doet het plotseling niet je van heel veel geluk mag spreken als je zonder kleerscheuren de bocht door komt. Als de sleper en de gesleepte beide er genoeg ervaring in hebben is het heel voorzichtig wel te doen. Maar het blijft gewoon link!

Gr. Aad
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Motor uit: geen remmen?



Bericht door henk en lila »

iSonic schreef:
di 27 okt 2020, 8:38
Wat een paniek weer. Van niet slepen naar levens gevaarlijk. Kom op zeg. Als het vacuum slangetje breekt of scheurt zit je zomaar zonder rembekrachtiging. Moet je als bestuurder gewoon mee om kunnen gaan. Ook tijdens een sleep. Kun je dat niet? Neem dan je verantwoordelijkheid en ga asjeblieft niet rijden!
Ik zat er al op te wachten: DE ECHTE CHAUFFEUR!
Gelukkig geeft echte chauffeur Aad de nuancering al aan. :thumbup:
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Motor uit: geen remmen?



Bericht door iSonic »

Ah dus alleen een 'echte chauffeur' mag daar een mening over hebben?

Definitie Chauffeur:

1) Autobestuurder 2) Autorijder 3) Berijder van een auto 4) Beroep 5) Bestuur 6) Bestuurder 7) Bestuurder van een auto 8) Bestuurder van een motorvoertuig 9) Busbestuurder 10) Busrijder 11) Rijder 12) Stuurman 13) Taxibestuurder 14) Vrachtwagenbestuurder 15) Wagenbestuurder 16) Weggebruiker

Mijn golf MK1 en classic mini hebben geen eens rem bekrachtiging. Je moet aardig stampen. Ben ook wel een aantal keren gesleept en je schrikt wel. Dus als het onverwacht gebeurd schrik je je waarschijnlijk kapot.

Maar als je wel weet hoe het voelt dan is het ook geen enkel probleem om bijvoorbeeld gesleept te worden. En dat was mijn bedoeling: wat tegen gas geven en de berichten dat slepen of rijden zonder rem bekrachtiging levens gevaarlijk is.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8459
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Motor uit: geen remmen?



Bericht door EasyBee »

Eura1 schreef:
di 27 okt 2020, 8:24
Onlangs zo ongeveer eenzelfde momentje beleefd met een motorfiets ,
2 de handsgekocht , willen stallen in de garage ( kelder ) , dus , laat maar bollen tot beneden . Handrem en voetrem , geen van beiden veel effect maar gelukkig veilig tot stilstand gekomen :bow: .
Nou zijn er heel weinig motoren met rembekrachtiging, dus ik ben benieuwd wat het verschil zou zijn geweest met draaiende motor.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Motor uit: geen remmen?



Bericht door ducati 900 »

Ik denk, jaja dat kan ik, dat hij bedoelt dat hij schrok omdat hij onverwacht niet kon remmen omdat hij net de motorfiets had gekocht en niet had proefgereden.
En dus niet in de gaten had dat de remmen niet werkten.

Ben
Laatst gewijzigd door ducati 900 op di 27 okt 2020, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Plaats reactie