Ervaring met Renault 3.0 DCi motor van 2005?
-
- Berichten: 100
- Lid geworden op: za 10 aug 2019, 19:32
Ervaring met Renault 3.0 DCi motor van 2005?
Goedemiddag
We zijn van plan om een andere camper te kopen,nou zit daar een 3 ltr DCi motor uit 2005 in. Ik ben al eens aan het googlen geweest en de motor heeft wel wat nadelen maar ik ben benieuwd of hier ook mensen daadwerkelijk zo'n type motor heeft gehad en wat hun ervaringen zijn.
Gr
Christiaan
We zijn van plan om een andere camper te kopen,nou zit daar een 3 ltr DCi motor uit 2005 in. Ik ben al eens aan het googlen geweest en de motor heeft wel wat nadelen maar ik ben benieuwd of hier ook mensen daadwerkelijk zo'n type motor heeft gehad en wat hun ervaringen zijn.
Gr
Christiaan
- Bas vd laar
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: Ervaring met Renault 3.0 DCi motor van 2005?
Staat wel goed bekend hoor, is een Nissan motor.
Ik vond hem fijn rijden, veel koppel en niet teveel toeren door de zesbak
Ik vond hem fijn rijden, veel koppel en niet teveel toeren door de zesbak
Re: Ervaring met Renault 3.0 DCi motor van 2005?
Loopt als een zonnetje. 140 pk uit 2006, met zesbak en 88.000 km.
Gr Arie
Gr Arie
Knaus Sun Ti 650 ME, Renault Master 3.0 L, dCi 140
-
- Berichten: 100
- Lid geworden op: za 10 aug 2019, 19:32
-
- Berichten: 100
- Lid geworden op: za 10 aug 2019, 19:32
Re: Ervaring met Renault 3.0 DCi motor van 2005?
@Bas
ging het bij jou ook om de 3 ltr van 2005?
Had namelijk in een review van de motor gezien dat hij kampte met overhit raken.
ging het bij jou ook om de 3 ltr van 2005?
Had namelijk in een review van de motor gezien dat hij kampte met overhit raken.
Re: Ervaring met Renault 3.0 DCi motor van 2005?
Wij hebben ook een Renault 3.0 140pk uit die periode (eigenlijk een Nissan ZD) waar inmiddels bijna 110.00 op de teller staat.
De motor heeft een distributieketting.
Rijdt heel fijn, altijd voldoende power. Remt ook redelijk goed af bergafwaarts.
Het enige probleem wat we tot nu toe hebben gehad is een lekkende koppelingscilinder in het koppelingshuis.
Geen goedkope reparatie mede omdat ook gelijk de drukgroep wordt vervangen vanwege mogelijk nat worden met remvloeistof.
Martien
De motor heeft een distributieketting.
Rijdt heel fijn, altijd voldoende power. Remt ook redelijk goed af bergafwaarts.
Het enige probleem wat we tot nu toe hebben gehad is een lekkende koppelingscilinder in het koppelingshuis.
Geen goedkope reparatie mede omdat ook gelijk de drukgroep wordt vervangen vanwege mogelijk nat worden met remvloeistof.
Martien
Ons weblog: http://www.ffruit.jouwweb.nl
Re: Ervaring met Renault 3.0 DCi motor van 2005?
Nee. Ik heb toch echt een 3 liter uit 2006 met 140 pk.Christiaan1968 schreef: ↑ma 19 okt 2020, 21:11Hoi Arie
Dit gaat om de 3 ltr (180pk) uit 2005, die van jou is waarschijnlijk een 2,5 ltr?
Arie
Knaus Sun Ti 650 ME, Renault Master 3.0 L, dCi 140
- Bas vd laar
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: Ervaring met Renault 3.0 DCi motor van 2005?
Ja, een 3.0 met 140 pk@Bas
ging het bij jou ook om de 3 ltr van 2005?
Had namelijk in een review van de motor gezien dat hij kampte met overhit raken.
Geen last met oververhitting hoor.
Re: Ervaring met Renault 3.0 DCi motor van 2005?
Ik heb ook een master 3 liter 140 pk .
Heerlijke motor, rijd goed met de 6 bak en trekt goed op.
Geen motorische problemen gehad, heeft 108.000 gelopen.
Bij de onderhouds history geen grote bedragen.
Heerlijke motor, rijd goed met de 6 bak en trekt goed op.
Geen motorische problemen gehad, heeft 108.000 gelopen.
Bij de onderhouds history geen grote bedragen.
Peter
Follow your dreams, before it's too late.
Follow your dreams, before it's too late.
-
- Berichten: 100
- Lid geworden op: za 10 aug 2019, 19:32
Re: Ervaring met Renault 3.0 DCi motor van 2005?
Ja onderstaande had ik dus gevonden aangezien jullie de 140 pk hebben zal dit dus een andere uitvoering zijn
Is wel in het engels
This time, we'll take a look Renault 3.0 dCi engine. With 6-cylinder, 24-valve, 3-liter diesel engine generating 180 hp and 400 Nm.
Let's start with the fact that the 3.0 dCi model goes under the guise of three big models of the French brand Laguna, Espace and Vel Satis. Moreover, it can also be found in Saab-in (with TiD designation) and Infiniti (after the 2008 refresh). It is important to note that Isuzu is responsible for the project, Isuzu is known for the legendary reliable, 1.7 CDTI engine used in many Opel.
The three-liter unit labeled P9X701 appeared in 2003 and is based on the direct injection of Common Rail II with the Denso system. Of course, it is equipped with a variable geometry turbine, a dual flywheel clutch, a particulate filter and a gear belt as a drive.
Problems and Breakdowns - 3.0 dCi engine
The Denso electromagnetic injectors mentioned above are long lasting, expensive to buy, and complicated to repair. Unfortunately, this is not the biggest issue with the 3.0 dCi engine. The engine has a tendency to overheat, loosen the gasket of the head. Repair is expensive.
However, in 2005, the constructors introduced a number of changes that significantly improved the situation. The engine designation has been changed to P9X715, which should be noted. It was then decided to refresh the engine (VX9) resulting in new equipment and increased power. Overheating tendencies have ceased to be a common occurrence, although this has not eliminated all the problems, but problems with the operation of electronics have continued to occur.
Is wel in het engels
This time, we'll take a look Renault 3.0 dCi engine. With 6-cylinder, 24-valve, 3-liter diesel engine generating 180 hp and 400 Nm.
Let's start with the fact that the 3.0 dCi model goes under the guise of three big models of the French brand Laguna, Espace and Vel Satis. Moreover, it can also be found in Saab-in (with TiD designation) and Infiniti (after the 2008 refresh). It is important to note that Isuzu is responsible for the project, Isuzu is known for the legendary reliable, 1.7 CDTI engine used in many Opel.
The three-liter unit labeled P9X701 appeared in 2003 and is based on the direct injection of Common Rail II with the Denso system. Of course, it is equipped with a variable geometry turbine, a dual flywheel clutch, a particulate filter and a gear belt as a drive.
Problems and Breakdowns - 3.0 dCi engine
The Denso electromagnetic injectors mentioned above are long lasting, expensive to buy, and complicated to repair. Unfortunately, this is not the biggest issue with the 3.0 dCi engine. The engine has a tendency to overheat, loosen the gasket of the head. Repair is expensive.
However, in 2005, the constructors introduced a number of changes that significantly improved the situation. The engine designation has been changed to P9X715, which should be noted. It was then decided to refresh the engine (VX9) resulting in new equipment and increased power. Overheating tendencies have ceased to be a common occurrence, although this has not eliminated all the problems, but problems with the operation of electronics have continued to occur.
- Bas vd laar
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: Ervaring met Renault 3.0 DCi motor van 2005?
de 3.0 motor in onze campers is een 4-cilinder van Nissan ( ook gebruikt in de bedrijfswagens van Renault )
De motor uit het Engelse stukje is een problematische 6-cilinder van Renault zelf, gebruikt in personenwagens.
Deze motoren hebben in de verste verte niets met elkaar te maken.
De motor uit het Engelse stukje is een problematische 6-cilinder van Renault zelf, gebruikt in personenwagens.
Deze motoren hebben in de verste verte niets met elkaar te maken.
-
- Berichten: 100
- Lid geworden op: za 10 aug 2019, 19:32
Re: Ervaring met Renault 3.0 DCi motor van 2005?
Hoi BasBas vd laar schreef: ↑di 20 okt 2020, 15:17de 3.0 motor in onze campers is een 4-cilinder van Nissan ( ook gebruikt in de bedrijfswagens van Renault )
De motor uit het Engelse stukje is een problematische 6-cilinder van Renault zelf, gebruikt in personenwagens.
Deze motoren hebben in de verste verte niets met elkaar te maken.
Dan klopt het dus idd dat jullie een andere motor hebben
De 140 pk en die waar wij interesse in hebben is dus de 180 pk hebben.
Bedankt voor de reacties en we gaan ermee aan de slag
- Bas vd laar
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: Ervaring met Renault 3.0 DCi motor van 2005?
De camper die jij gezien hebt heeft heeft gewoon dezelfde motor als die wij hebben.
Zal wel gechipt zijn als men adverteert met 180 pk.
Zal wel gechipt zijn als men adverteert met 180 pk.
-
- Berichten: 100
- Lid geworden op: za 10 aug 2019, 19:32
Re: Ervaring met Renault 3.0 DCi motor van 2005?
Hoi Bas net het kenteken gekregen en idd deze heeft ook 136 pk op papier en motorcode ZD3A2.Bas vd laar schreef: ↑di 20 okt 2020, 18:34De camper die jij gezien hebt heeft heeft gewoon dezelfde motor als die wij hebben.
Zal wel gechipt zijn als men adverteert met 180 pk.
Zal dus idd gechipt zijn.
Maar op zich wel goed nieuws heeft hij niet de shit motor