Polyester front Hymer B integraal

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
camilo

Polyester front Hymer B integraal

Bericht door camilo » di 06 okt 2020, 8:24

Vorige week heb ik het hefbed in mijn Hymer B514 van 2006 vervangen door cabinekastjes afkomstig uit een B654 van 1998. Dat gaf geen al te grote problemen (zie topic "wat heb je vandaag aan je camper gedaan" van 5 oktober j.l.). Het middenkastje kan kennelijk aan de binnenzijde van het polyester front met schroeven extra worden vastgezet. De vraag is echter: hoe lang mogen die schroeven zijn? Bij inspectie onder de motorkap blijkt het polysterfront dáár enkelwandig te zijn. Of dat ook zo is boven de voorruit vraag ik mij af; het laat zich ook slecht inspecteren vanwege de kunststof kap die aan de binnenzijde tegen het front is aangebracht. Door daar een discreet kijkgaatje in aan te brengen wordt een onafgewerkte rugzijde van het polyester front zichtbaar. Maar is dat de rugzijde van een enkelwandig front of is het front ter plekke geïsoleerd en dubbelwandig en kijk ik tegen de binnenwand daarvan aan? In dat laatste geval kan ik rustig gaan schroeven zonder gelijk het risico te lopen dat de schroeven aan de buitenkant hun kopjes laten zien...

Plaats reactie