De 3-liter Fiat motor met distributieketting
Re: De 3-liter Fiat motor met distributieketting
het gaat nu al over motorfietsen, zijn daar ook al campers van?, toch niet vergelijkbaar..
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- peter possl
- Berichten: 234
- Lid geworden op: vr 26 jul 2019, 22:48
- Locatie: hoorn
Re: De 3-liter Fiat motor met distributieketting
nog erger,
ik had het topic gestart met een vraag over de drie liter fiat motor ( 160 pk)met distributieketting en dan vooral mbt de (robot-) automatische versnelling. Maar zoals heel vaak op dit forum gebeurd gaat het topic na de 3-de pagina volledig over op andere onderwerpen. Helaas is dit in het forum normaal .Na pag 2 heb ik de moed opgegeven.
ik had het topic gestart met een vraag over de drie liter fiat motor ( 160 pk)met distributieketting en dan vooral mbt de (robot-) automatische versnelling. Maar zoals heel vaak op dit forum gebeurd gaat het topic na de 3-de pagina volledig over op andere onderwerpen. Helaas is dit in het forum normaal .Na pag 2 heb ik de moed opgegeven.
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: De 3-liter Fiat motor met distributieketting
Zo gaat dat op een forum. Ik ben van meerdere lid geweest en het was overal hetzelfde. Maar ik denk dat je na pagina 2 toch wel genoeg wist?peter possl schreef: ↑ma 05 okt 2020, 11:10nog erger,
ik had het topic gestart met een vraag over de drie liter fiat motor ( 160 pk)met distributieketting en dan vooral mbt de (robot-) automatische versnelling. Maar zoals heel vaak op dit forum gebeurd gaat het topic na de 3-de pagina volledig over op andere onderwerpen. Helaas is dit in het forum normaal .Na pag 2 heb ik de moed opgegeven.
Re: De 3-liter Fiat motor met distributieketting
Is dat zo? Blijkbaar denken de ingenieurs bij BMW, Mercedes, diverse Italiaanse merken enz. daar toch wel anders over.de Jonckheer schreef: ↑zo 04 okt 2020, 18:16Daar is lang geleden al een oplossing voor bedacht: de koningsas!.... Een mooiere en vooral betere constructie is nauwelijks denkbaar.
€€€?Waarom dat niet bij automotoren wordt toegepast is mij een raadsel.
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Re: De 3-liter Fiat motor met distributieketting
laten we gewoon stoppen met dit zinloze raadspelletje waarom een fabrikant een bepaalde constructie wel of niet toepast.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: De 3-liter Fiat motor met distributieketting
peter possl schreef: ↑wo 30 sep 2020, 13:27Ik zag een advertentie van een buscamper uit 2011 met 3 liter fiat motor met automaat en distributieketting (ipv distributieriem). Ik dacht dat de ketting alleen voorkwam bij citroen/peugeot bussen en dat ze daardoor geen automaten hadden.
Wie kan mij iets zinnigs melden over deze motor en of met deze motor in combinatie met de robotautomaat uit dit bouwjaar ook problemen bekend zijn?
Wel Peter, wij hebben nu 7 jaar een 3.0 met robot automaat (bouwjaar 2008).
Beer van een motor, zeer tevreden . Nu 194.000 km gelopen. Wel probleem gehad met de schakelen . Dit bleek de koppeling te zijn. Was een modificatie voor. Slangetje en oliepotje vevangen. Daarna ok.
Wel gelijk toen ik hem kocht de EGR eruit laten programmeren ops wat zeg nu . ( Heb verschillende keren vol gekoekte diesel inlaat spruitstukken meegemaakt).
Heb hem op 16" banden 75 hoog wat het comfort ten goede komt (en de km aanwijzing slechts 2km te hoog).
- DiffRental
- Berichten: 1599
- Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33
Re: De 3-liter Fiat motor met distributieketting
Dat lees je goed, staat niet in dat artikel.
En toch is het echt zo................
Groeten Peter
Re: De 3-liter Fiat motor met distributieketting
Om dan ter zake te komen: het 3.0 l. viercilinderblok waar de ts naar vroeg heb ik, weliswaar twee bouwjaren jonger, in ruim 80.000 km. als zeer positief ervaren. 10% zuiniger dan mijn 316CDI Sprinter, de Ducato had tussen de zeer lange onderhoudsintervallen nooit extra motorolie nodig. De Comfortmatic 'automaat' vond ik een groot voordeel tegenover mijn handgeschakelde campers van verschillend fabrikaat. Kan en wil niet ontkennen dat meerdere proefritten me overtuigd hebben dat de nieuwere 7- en 9-versnellingsautomaten van b.v. Mercedes nog weer wat beter bevielen. Maar die hebben dan ook een ander prijskaartje. Trouwens , naar die laatste twee dingen vroeg de ts niet.
Henk
Henk
Re: De 3-liter Fiat motor met distributieketting
Hier ook 3.0 liter met automaat. Fantatische motor. Automaat was wat wennen. Rijden gaat na een poosje goed wennen. Wel wat lastiger om de blokken op te rijden in vergelijking tot onze vorige 2,8 jtd met automaat. Wat betreft rijgedrag hoef ik niet anders, hoewel ik verwacht dat de nieuweren ook weer een stap voorwaarts zullen zijn.
Re: De 3-liter Fiat motor met distributieketting
Hallo Joske, waar haal je dat vandaan? Ik kan niks daarover vinden.
Bob.
Re: De 3-liter Fiat motor met distributieketting
Beste,
Dat staat zo vermeld in mijn Citroën instructieboekje. 3.0 motor van Iveco.
Joske
Dat staat zo vermeld in mijn Citroën instructieboekje. 3.0 motor van Iveco.
Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.
JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen