Peugeot J5 2.5 Turbo Diesel: turbo aansluiten

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Turbo 2.5 Diesel



Bericht door Kroppie »

die iets lagere compressie komt door een 0,5mm dikkere koppakking meer niet , merkteken op een niet turbo pakking L25, (1op 22,5) op een turbo koppakking ,LS 25 (1 op 20,5)

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Ronstagrammer
Berichten: 317
Lid geworden op: za 30 mei 2020, 10:49
Locatie: Rotterdam e/o

Re: Turbo 2.5 Diesel



Bericht door Ronstagrammer »

nou Kroppie dan ben ik ook erg nieuwsgierig naar die pakking...als er een dikkere pakking tussen zit en de rest wordt weer naar de standaard uitvoering gebracht ben ik benieuwd naar de prestaties als het eenmaal weer in elkaar zit
Laatst gewijzigd door Ronstagrammer op wo 07 okt 2020, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Turbo 2.5 Diesel



Bericht door Kroppie »

dat kan alleen TS ons vertellen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
kareltje cola
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 0:10
Locatie: Herentals (B)

Re: Turbo 2.5 Diesel



Bericht door kareltje cola »

zijn er al meerdere die dit geprobeerd hebben voor van een dieselblok een td te maken maar gaan allen defect, zuigers zijn anders en een diesel heeft geen oliekoeling onderaan de zuiger en een td wel en dan nog vele andere delen die anders zijn.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10104
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Turbo 2.5 Diesel



Bericht door Peter LMC »

Dan misschien even de carterpan er onder uit en even met een lamp kijken of en wat voor type
er nu daad werkelijk in hangt.
kareltje cola
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 0:10
Locatie: Herentals (B)

Re: Turbo 2.5 Diesel



Bericht door kareltje cola »

op de vorige foto's die hier op staan is het te zien dat dit een 2.5normale diesel is
isoplus
Berichten: 6342
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Turbo 2.5 Diesel



Bericht door isoplus »

Nou, ander spruitstuk er op en gewoon kijken hoe die loopt.
De weerstand van een niet draaiende blower ben je dan kwijt en een racewagen wordt het toch niet.
Gebruikersavatar
dethleffsi6810
Berichten: 248
Lid geworden op: wo 23 sep 2015, 21:19
Locatie: brabant-valkenswaard

Re: Turbo 2.5 Diesel



Bericht door dethleffsi6810 »

met een gewoon spruitstuk zal hij ongetwijfeld een stuk meer vermogen hebben,een stilstaande turbo geeft geen goede doorstroming.
de motor zal als er niet aan de pomp geschroefd is ook minder roken. inlaat spruitstuk zal niet zoveel uitmaken.
Theo
Gebruikersavatar
menno aret
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 17 feb 2020, 10:10

Re: Turbo 2.5 Diesel



Bericht door menno aret »

Hoi allemaal,

Het is alweer een tijd geleden en heb na een tijdje onderdelen verzamelen de motor naar normaal kunnen brengen.
Normaal Inlaatspruitstuk, uitlaatspruitstuk, nieuwe uitlaat want voorpijp paste nu natuurlijk niet meer.
Gelijk olie, filters en koelvloeistof vernieuwd.
Vanavond een rondje gereden en het valt niet tegen de motor loopt, beetje meewind 100 km/u en terug een beetje tegenwind 80 km/u.
De motor klinkt goed maar heb het gevoel nog vermogen te missen. De camper zal met vakantie natuurlijk iets meer beladen zijn.
Ik denk eraan om de brandstofpomp eens goed na te kijken wellicht dat de afstelling niet klopt. De motor rookt niet dus teveel krijgt hij niet, misschien te weinig.
Eerst wil ik het gaspedaal checken wellicht gaat hij niet ver genoeg open.
Daarna membraam werking van de pomp gaan check wat Jos hier al eens heeft uitgelegd :
viewtopic.php?t=8456661

Wordt vervolgd.

Groet Menno
Gebruikersavatar
menno aret
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 17 feb 2020, 10:10

Re: Peugeot J5 2.5 Turbo Diesel



Bericht door menno aret »

Hoi allemaal,

Het gaspedaal gaat ver genoeg naar beneden dus helaas geen makkelijke oplossing.
Mijn brandstofpomp heeft volgens mij geen vacuüm slang en/of membraam.
Ik heb wel iets anders gevonden 1 van de verstuivers lijkt te lekken. Zwart en nat zie de foto.
Iemand een goed idee waar te beginnen?

Groet Menno
IMG_20210412_203753 (2).jpg
IMG_20210412_203753 (2).jpg (123.92 KiB) 212 keer bekeken
Gebruikersavatar
dethleffsi6810
Berichten: 248
Lid geworden op: wo 23 sep 2015, 21:19
Locatie: brabant-valkenswaard

Re: Peugeot J5 2.5 Turbo Diesel



Bericht door dethleffsi6810 »

verstuiver demonteren, er zit een koperen ring om de verstuiver en onderin ligt een klein plaatje. dit noemt men een brandplaatje.
deze allebei vernieuwen en het gat goed schoonmaken ,opletten dat de koperen dezelfde dikte heeft als er onderuit komt anders dicht het branderplaatje niet af.
brandplaatje met de bollenkant naar beneden
Theo
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6231
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Peugeot J5 2.5 Turbo Diesel



Bericht door Bas vd laar »

Dat verklaart het vermogensverlies helaas niet.
Achter op de pomp zit volgens mij wel een membraan, ik ken alleen de 2.5 TD die heeft het sowieso, de gewone 2.5 D is m.i. wat dat betreft niet anders.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Peugeot J5 2.5 Turbo Diesel



Bericht door Kroppie »

dat membraan zit op een turbo uitvoering om de brandstofhoeveelheid aan te passen aan de turbodruk, zal op een niet turbo ws niet aanwezig zijn.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6231
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Peugeot J5 2.5 Turbo Diesel



Bericht door Bas vd laar »

Weer wat geleerd :cheers:
Plaats reactie