Peugeot J5 2.5 Turbo Diesel: turbo aansluiten
Re: Turbo 2.5 Diesel
Nu je het spruitsuk op de grond hebt kan je een scherpe beitel nemen, met een hamer sla je eerst een kerf in de moer daarna zet je de beitel schuin in de kerf(richting los dus naar bakboord tegen de klok in ) nu moet de moer met wat ferme tikken wel loskomen.
De smeerolie komt van je oliepomp dus kijk even of je een afgeblinde pijp/slang vindt, retour gaat naar het carter, die heb je al gevonden dus.
Zoek op het alwetende net een tekening of plaatje op van jouw type motor, dat praat wat makkelijker als je dat dan hier even neerzet.
De smeerolie komt van je oliepomp dus kijk even of je een afgeblinde pijp/slang vindt, retour gaat naar het carter, die heb je al gevonden dus.
Zoek op het alwetende net een tekening of plaatje op van jouw type motor, dat praat wat makkelijker als je dat dan hier even neerzet.
- menno aret
- Berichten: 34
- Lid geworden op: ma 17 feb 2020, 10:10
Re: Turbo 2.5 Diesel
Isoplus, bedankt voor de tip. Ik heb heel de avond gezocht naar tekening van deze motor maar kan dit niet vinden. Motorcode is CRD93S.
Iemand hier op het forum toevallig een tekening van deze motor?
Of misschien iemand die zelf deze motor heeft en een paar foto's kan maken hoe de olie aansluitingen zitten?
Bvd
Groet Menno
Iemand hier op het forum toevallig een tekening van deze motor?
Of misschien iemand die zelf deze motor heeft en een paar foto's kan maken hoe de olie aansluitingen zitten?
Bvd
Groet Menno
Re: Turbo 2.5 Diesel
andere code voor dezelfde motor is: U25/673
en indien voor benodigde onderdelen niets te vinden: www.cx-basis.de
jos
en indien voor benodigde onderdelen niets te vinden: www.cx-basis.de
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- Jan Pieter
- Berichten: 315
- Lid geworden op: do 08 dec 2005, 22:34
- Locatie: Renkum
Re: Turbo 2.5 Diesel
Hier foto’s van een Peugeot j5 turbo diesel
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Turbo 2.5 Diesel
Nog een kleine tip: je hebt het steeds over steeksleutels maar die moet je nooit gebruiken tenzij het echt niet anders kan want dat zijn bouten/moeren moordenaars. Altijd ring of dopsleutels gebruiken.
Re: Turbo 2.5 Diesel
en waarschijnlijk zijn door roest de moeren 9,5 geworden en is een sleutel 10 gewoon passend, ik ben op een franse motor nog nooit engelse maat bouten en moeren tegen gekomen.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Turbo 2.5 Diesel
kijk dat is toch geweldig, die foto,s zeggen meer dan pagina,s gepraat.Jan Pieter schreef: ↑vr 02 okt 2020, 8:56
Hier foto’s van een Peugeot j5 turbo diesel
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- dieseltje+
- Berichten: 2809
- Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
- Locatie: Noordoostpolder
Re: Turbo 2.5 Diesel
En dan krachtdoppen (6 kant) gebruiken.de Jonckheer schreef: ↑vr 02 okt 2020, 9:10Nog een kleine tip: je hebt het steeds over steeksleutels maar die moet je nooit gebruiken tenzij het echt niet anders kan want dat zijn bouten/moeren moordenaars. Altijd ring of dopsleutels gebruiken.
Dop plaatsen en een flinke klap met hamer/moker op geven. En soms zelfs eerst proberen om hem ietsje strakker te draaien en dan los.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Re: Turbo 2.5 Diesel
[url]https://youtu.be/dSmKjsglg2E[\url]
Deze helpt misschien ook. Filmpje van de opbouw vaan de motor.
Deze helpt misschien ook. Filmpje van de opbouw vaan de motor.
Pleasure is the path of joy
- menno aret
- Berichten: 34
- Lid geworden op: ma 17 feb 2020, 10:10
Re: Turbo 2.5 Diesel
Jan Pieter, super bedankt voor de foto's, maakt een hoop duidelijk. Ik mis de complete olietoevoer slang. De foto's geven goed weer dat deze van links achter het blok vandaan komt. Ik ga daar nog eens goed kijken waar deze aangesloten zit want ik heb het nog niet gevonden.
Ook de andere suggesties zijn behulpzaam, thanks allemaal.
Ook de andere suggesties zijn behulpzaam, thanks allemaal.
- Bijlagen
-
- olie toevoer slang.png (1.05 MiB) 433 keer bekeken
- menno aret
- Berichten: 34
- Lid geworden op: ma 17 feb 2020, 10:10
Re: Turbo 2.5 Diesel
Peter12, ik weet het nog niet zeker maar denk dat de aansluiting aan de achterzijde van het blok zit als ik het goed heb gezien in het filmpje.
Ga het zo controleren
Ga het zo controleren
- Bijlagen
-
- olie toevoer slang aansluiting.png (494.94 KiB) 429 keer bekeken
- Jan Pieter
- Berichten: 315
- Lid geworden op: do 08 dec 2005, 22:34
- Locatie: Renkum
Re: Turbo 2.5 Diesel
hoe mooi wil je het hebben, prachtig, foto nu nog een stukje naar rechts en je hebt de onderdeel nummers ook
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- menno aret
- Berichten: 34
- Lid geworden op: ma 17 feb 2020, 10:10
Re: Turbo 2.5 Diesel
Hoi Jan Pieter,
Dat moet hem zijn. Ik kan het moeilijk zien bij mijn blok maar ik denk dat ze er een schroef in hebben gedraaid om het af te dichten.
Kun je dit en andere onderdelen eventueel bestellen?
Groet Menno
Dat moet hem zijn. Ik kan het moeilijk zien bij mijn blok maar ik denk dat ze er een schroef in hebben gedraaid om het af te dichten.
Kun je dit en andere onderdelen eventueel bestellen?
Groet Menno