Peugeot J5 2.5 Turbo Diesel: turbo aansluiten

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Pieter
Berichten: 315
Lid geworden op: do 08 dec 2005, 22:34
Locatie: Renkum

Re: Turbo 2.5 Diesel



Bericht door Jan Pieter »

Afbeelding
Dit zijn de artikel nrs ik weet niet waar je vandaan komt maar dit kan je bij de Peugeot dealer bestellen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Turbo 2.5 Diesel



Bericht door Kroppie »

:thumbup:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
isoplus
Berichten: 6341
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Turbo 2.5 Diesel



Bericht door isoplus »

De olietoevoer van het blok komt via een zogenaamde banjobout, een holle bout en twee afdichtringen.
Ik vermoed dat de koekenbakkers gewoon de bout er verder ingedraaid hebben met een paar ringetjes eronder.
Zoek ter plekke maar eens naar een bout met een mooie zeskanten kop en een paar roodkoperen ringetjes eronder, dan vind je de aansluiting vast wel.
Gebruikersavatar
Jan Pieter
Berichten: 315
Lid geworden op: do 08 dec 2005, 22:34
Locatie: Renkum

Re: Turbo 2.5 Diesel



Bericht door Jan Pieter »

Aansluiting zit onder de brandstofpomp


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
menno aret
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 17 feb 2020, 10:10

Re: Turbo 2.5 Diesel



Bericht door menno aret »

Jan Pieter schreef:
vr 02 okt 2020, 11:11
Afbeelding
Dit zijn de artikel nrs ik weet niet waar je vandaan komt maar dit kan je bij de Peugeot dealer bestellen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zojuist even gebeld met de Peugeot dealer hier in Alphen aan den Rijn maar die kunnen deze artikelen helaas niet meer leveren.
Ik probeer het via onderdelenlijn.nl

Groet Menno
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Turbo 2.5 Diesel



Bericht door Kroppie »

alleen de leiding is specifiek peugeot/citroen, de bout en de ringetjes zijn standaard delen.
en zo,n leiding is door een zichzelf respecterend hydrauliek bedrijf[na] te maken, en die hebben ws de banjo en de ringetjes ook wel, en daar het een citroen blok is misschien door citroen te leveren??

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Turbo 2.5 Diesel



Bericht door 309T16 »

Wou ik ook zeggen. Een Citroën dealer met wat oudere werknemers is meestal geïnteresseerder. Zo kom ik altijd bij Oosterhoff Grijpskerk.
Gebruikersavatar
menno aret
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 17 feb 2020, 10:10

Re: Turbo 2.5 Diesel



Bericht door menno aret »

Hier in Alphen is het een Peugeot en Citroen dealer zover ik kan zien maar ik zal eens bij Oosterhoff informeren.
Heb inmiddels ook gezien bij qspproducts.com dat ze daar onderdelen voor olieslangen verkopen, wellicht dat ik een olieslang kan samenstellen.
Ik houd jullie op de hoogte.
Super bedankt allemaal.

Groet Menno
isoplus
Berichten: 6341
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Turbo 2.5 Diesel



Bericht door isoplus »

Heb je Bart Ebben al geprobeerd?
Nog even iets anders, als je de toevoerolie naar de turbo gevonden hebt en je kunt de motor nog starten zonder dat er diesel naar de verstuivers gaat dan zou ik eerst van alles even controleren of er olie uit die aansluiting komt. Even een stukje slang er op en de motor een paar rondjes tornen, het vuil komt dan met de olie uit de aansluiting en je weet gelijk dat je turbo direct olie krijgt, die houdt niet van drooglopen!
Mocht je naar een hydrauliekboer gaan om zo'n slang te laten maken dan is het wel handig deze man te vertellen dat er motorolie met een temperatuur van 95 graden C door kan gaan, de druk is niet het probleem voor een hydrauliekslang.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Turbo 2.5 Diesel



Bericht door Kroppie »

dat drukdoosje achter/onder op de pomp ziet er zo ui.

https://www.autodiesel13.com/en/booster ... -9425.html

als het goed is zit er dan nog volgend dekseltje overheen

https://www.autodiesel13.com/en/booster ... 19140.html.


jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
menno aret
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 17 feb 2020, 10:10

Re: Turbo 2.5 Diesel



Bericht door menno aret »

Bedankt Jos, heb deze nog niet gevonden.

Ben ook nog aan het zoeken naar de olie aansluiting op het motorblok. De plaats weet ik inmiddels zie foto van het filmpje. Maar op mijn blok heb daar geen bout gevonden, enkel een massief stuk. Misschien heb ik toch een ander blok. Kan alleen niet geloven dat er geen aansluiting zit.
Bijlagen
IMG_20201005_095051.jpg
IMG_20201005_095051.jpg (277.02 KiB) 210 keer bekeken
olie aansluiting.png
olie aansluiting.png (955.04 KiB) 210 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Dafluc op ma 05 okt 2020, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Turbo 2.5 Diesel



Bericht door Dafluc »

Bij rechtstreeks reageren aub niet quoten. Dan staat bericht er onnodig dubbel. Gebruik dan de knop Plaats reactie links onder. Bedankt :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Turbo 2.5 Diesel



Bericht door de Jonckheer »

Als dat blok geen olie aansluiting heeft kan het zijn dat het geen turbo motor is. In dat geval moet je er geen turbo aanhangen want je motor gaat dan gegarandeerd stuk. Een turbo motor heeft o.a. sterkere zuigers en lagere compressie. Je zou het ook moeten merken want een turbo motor zonder turbo is langzamer dan een origineel atmosferische motor.
Ik zeg niet dat het zo is maar het is wel raadzaam om het zeker te weten.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Turbo 2.5 Diesel



Bericht door Peter LMC »

Het lijkt wel een turbo blok te zijn.
Op pag 2 zie je een afgedopte olie retour van de turbo naar het carter.
Plaats reactie