Motormanagementlampje brandt
Motormanagementlampje brandt
bij mijn Ducato X20 2.3 gaatr af en toe het motormanagementlampje branden, het lijkt wel dat het iets uit te staan heeft met een redelijk lange rit op de autoweg en dan een lange afdaling naar een afrit waarbij je geen gas meer geeft. Als ik dan voor het stoplicht sta is het "piep"en de motor slaat af waarna het lampje brandt. Ik heb het eens laten uitlezen en er kwam een nogal vage foutmelding over drukfluktuaties in het brandstofsysteem.
Komt dit iemand bekend voor? Zo ja wat valt eraan te doen?
Komt dit iemand bekend voor? Zo ja wat valt eraan te doen?
Knaus TI Sport 650 2007
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
Re: Motormanagementlampje brandt
Ja, bleef alleen inhoud van bij me hangen
Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Dafluc op ma 21 sep 2020, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Knaus TI Sport 650 2007
Re: Motormanagementlampje brandt
Je kon de motor wel weer gewoon starten na het afslaan? Merkte je vermogensverlies op? Slaat de koelfan ook meteen onvoorwaardelijk aan?
Zonder code tast je in het duister. Dus opnieuw (laten) uitlezen voor de juiste code en vervolgens bijbehorende tekst en uitleg erbij zoeken op internet. Dan weet je ook of, en zo ja hoe het te verhelpen is. Het hangt van de code af of deze permanent wordt opgeslagen, of niet. Zo ja, dan blijft ie zeuren over een (combinatie van) oorzaak die zich misschien eens heeft voorgedaan, maar nu al lang niet meer speelt. Het resetten van OBD-codes wil dan ook wel eens uitkomst brengen: want als er daadwerkelijk iets niet in orde is, zal de fout terugkomen.
Zonder code tast je in het duister. Dus opnieuw (laten) uitlezen voor de juiste code en vervolgens bijbehorende tekst en uitleg erbij zoeken op internet. Dan weet je ook of, en zo ja hoe het te verhelpen is. Het hangt van de code af of deze permanent wordt opgeslagen, of niet. Zo ja, dan blijft ie zeuren over een (combinatie van) oorzaak die zich misschien eens heeft voorgedaan, maar nu al lang niet meer speelt. Het resetten van OBD-codes wil dan ook wel eens uitkomst brengen: want als er daadwerkelijk iets niet in orde is, zal de fout terugkomen.
Re: Motormanagementlampje brandt
Startte gewoon, geen noodloop of iets dergelijks, ik heb een ELM OBD dongel maar die wil niet verbinden
Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Dafluc op ma 21 sep 2020, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Knaus TI Sport 650 2007
Re: Motormanagementlampje brandt
Niet verbinden met wat? Met de auto, of je telefoon?
Tsja, daar begint het toch echt mee...
Tsja, daar begint het toch echt mee...
Re: Motormanagementlampje brandt
Wat is het bouwjaar? Wij hebben het gehad met onze vorige buscamper: een Pössl 2win in een Fiat Ducato 2,3 120 pk Multijet uit feb. 2007. Op de heenreis naar Kroatië 3x gehad. Op de terugweg bij Koper in Slovenië ging het motormanagement lampje branden en sloeg de motor af. Ik kon weer starten en ben rustig de snelweg afgereden en heb een Fiat Professional dealer opgezocht: daar bleek dat er een update nodig was van de motormanagement software. Daarna nooit meer problemen gehad.
Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
Buscamper fan
Re: Motormanagementlampje brandt
Auto is easy, stekker in stopkontakt bluetooth is different cook, met mijn peugeootje gaat het makkelijk, bij de Ducato lijkt het een ander dialekt. heb al meerdere apps geprobeerd.Xenon schreef:Niet verbinden met wat? Met de auto, of je telefoon?
Tsja, daar begint het toch echt mee...
Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
Knaus TI Sport 650 2007
Re: Motormanagementlampje brandt
2007gjvonk schreef:Wat is het bouwjaar?
Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
Knaus TI Sport 650 2007
Re: Motormanagementlampje brandt
Ga eens langs bij een Fiat Professional en vraag of ze de motormanagement software checken op de update; kan best overgeslagen zijn... Ik praat over 2011 dat ons dat overkwam. Was nooit terug geweest naar een dealer voor de update...
Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
Buscamper fan
- seth_space
- Berichten: 8664
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: Motormanagementlampje brandt
Om een ducato goed te kunnen uitlezen heb je Multi ecu scan nodig. Eventueel aangevuld met een gekleurde kabelset. (voor diverse deelgebeiden)
https://www.multiecuscan.net/
https://nl.aliexpress.com/item/1348775619.html
https://www.multiecuscan.net/
https://nl.aliexpress.com/item/1348775619.html
'Green' adaptor lead (MultiECUScan 'Adapter 1') - to allow ABS and Power Steering diagnostics.
This lead has a green connector on one end for easy identification.
- Pin 7 on the diagnostic tool end of the adaptor is electrically connected to pins 1, 7, 9 & 12 on the car end of the adaptor.
'Red' adaptor lead (MultiECUScan 'Adapter 2') to allow Airbag diagnostics.
This lead has a red connector on one end for easy identification.
- Pin 7 on the diagnostic tool end of the adaptor is electrically connected to pin 3 only on the car end of the adaptor.
'Yellow' adaptor lead (MultiECUScan 'Adapter 3') - to allow low speed CAN diagnostics (Fiat 500 etc).
This lead has a yellow connector on one end for easy identification.
- Pin 6 on the diagnostic tool end of the adaptor is electrically connected to pin 1 on the car end of the adaptor.
- Pin 14 on the diagnostic tool end of the adaptor is electrically connected to pin 9 on the car end of the adaptor.
- Pin 7 on the diagnostic tool end of the adaptor is electrically connected to pin 12 on the car end of the adaptor.
** This cable meets the updated MultiECUScan specification for adaptor 3, with the pin 12 connection required for Xenon headlight coverage on CAN cars **
'Purple' adaptor lead (MultiECUScan 'Adapter 4') to allow electric hood diagnostics.
This lead has a purple connector on one end for easy identification.
- Pin 7 on the diagnostic tool end of the adaptor is electrically connected to pins 7, 8, 11 & 13 on the car end of the adaptor.
'Blue' adaptor lead (MultiECUScan 'Adapter 5') - to allow 125kbps MS-CAN / BHCAN diagnostics.
This lead has a blue connector on one end for easy identification.
- Pin 6 on the diagnostic tool end of the adaptor is electrically connected to pin 3 on the car end of the adaptor.
- Pin 14 on the diagnostic tool end of the adaptor is electrically connected to pin 11 on the car end of the adaptor.
'Grey' adaptor lead (MultiECUScan 'Adapter 5') - to allow high speed CAN diagnostics (Fiat 500X etc).
This lead has a grey connector on one end for easy identification.
- Pin 6 on the diagnostic tool end of the adaptor is electrically connected to pin 12 on the car end of the adaptor.
- Pin 14 on the diagnostic tool end of the adaptor is electrically connected to pin 13 on the car end of the adaptor.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Re: Motormanagementlampje brandt
Dat is toch een Apple tool?
Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Aloys op ma 21 sep 2020, 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Liever niet quoten wanneer dat niet nodig is.
Reden: Liever niet quoten wanneer dat niet nodig is.
Knaus TI Sport 650 2007
- seth_space
- Berichten: 8664
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: Motormanagementlampje brandt
Nee hoor, windows ( die 1.7 versie is wel een app)
kijk even naar de download knop.
(en verwijder die onnodige quote)
kijk even naar de download knop.
(en verwijder die onnodige quote)
- Bijlagen
-
- Knipsel.JPG (22.41 KiB) 445 keer bekeken
Laatst gewijzigd door seth_space op ma 21 sep 2020, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
- neanderthaler
- Berichten: 414
- Lid geworden op: wo 27 nov 2019, 15:05
- Locatie: noorholland ongeveer
Re: Motormanagementlampje brandt
zou eerst is onder motor kap kijken de meest storingen kunnen zijn los slangetjes veroudering en verdroogt slangen losse delen en weet ik al wat niet meer
foutmeldingen doen rare dingen ANWB zij tegen mij na wat door meetwerk je katalysator verstopt bleken gewoon wat blauw slangen vernieuwd worden en naloop werk en schoonmaak
foutmeldingen doen rare dingen ANWB zij tegen mij na wat door meetwerk je katalysator verstopt bleken gewoon wat blauw slangen vernieuwd worden en naloop werk en schoonmaak
- Bijlagen
-
- DSCN2943.jpg (131.59 KiB) 444 keer bekeken