koppakking gewisseld bij de Peugeot J5 2.5D
-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: za 12 sep 2020, 21:05
koppakking gewisseld bij de Peugeot J5 2.5D
Vorige week deze camper gekocht, 1991 Peugeot J5 280 Chausson met een turboloos dieseltje die volgens kenteken 55KW bezit.
Heb nog weinig kennis van de j5 dus even een paar vraagjes.
Ben benieuwd welk type motor er in zit.
En waar staat 280 voor? is dat een modeltype of gaat dit over de motor?
De campert
De motor
Heb nog weinig kennis van de j5 dus even een paar vraagjes.
Ben benieuwd welk type motor er in zit.
En waar staat 280 voor? is dat een modeltype of gaat dit over de motor?
De campert
De motor
Laatst gewijzigd door jaap prins op zo 09 mei 2021, 11:12, 2 keer totaal gewijzigd.
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
- dieseltje+
- Berichten: 2809
- Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
- Locatie: Noordoostpolder
Re: welke motor is dit?
280 is idd model type, van Fiat.
Onderstel is de Fiat Ducato 280.
Bij Peugeot werd dat type J5 en bij Citroen De C25. Met eigen motor.
Beide wel op Fiat Ducato onderstel.
Met 55kw heb je de 2.5L Diesel, idd zonder turbo.
Bedoel je dat met type? Of...?
Meer detail en verschillen zie link.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Fiat_Ducato
Onderstel is de Fiat Ducato 280.
Bij Peugeot werd dat type J5 en bij Citroen De C25. Met eigen motor.
Beide wel op Fiat Ducato onderstel.
Met 55kw heb je de 2.5L Diesel, idd zonder turbo.
Bedoel je dat met type? Of...?
Meer detail en verschillen zie link.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Fiat_Ducato
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: za 12 sep 2020, 21:05
Re: welke motor is dit?
aha sofim 8144.67 of .07 dus met 2.5 inhoud, direct of indirecte inspuiting is dat laatste niet te zien op de foto?
zijn we weer iets verder in de verkenning
zijn we weer iets verder in de verkenning
- Peter LMC
- Berichten: 10186
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: welke motor is dit?
Is duidelijk een Citroen diesel die hier in ligt.
2.5 Ltr met indirecte inspuiting.
2.5 Ltr met indirecte inspuiting.
Re: welke motor is dit?
dat is de citroen motor de u25/661 [75pk], welke oorspronkelijk uit de citroencx kwam.
is dus absoluut geen !!! sofim 8144.67 of 8144.07, die types werden enkel door fiat gebruikt.!!!
280 is een type aanduiding tot 1991, daarna kwam de 290, beide types werden door peugeot, citroen, en fiat gebruikt, alleen de motoren verschilden, voor fiat en peugeot/citroen.
van type u25 was ook nog een turbo versie met 95 pk, de u25/673.
met goed onderhoud en op tijd een nieuwe distributie riem onverwoestbare motoren, veel plezier ervan.
jos
is dus absoluut geen !!! sofim 8144.67 of 8144.07, die types werden enkel door fiat gebruikt.!!!
280 is een type aanduiding tot 1991, daarna kwam de 290, beide types werden door peugeot, citroen, en fiat gebruikt, alleen de motoren verschilden, voor fiat en peugeot/citroen.
van type u25 was ook nog een turbo versie met 95 pk, de u25/673.
met goed onderhoud en op tijd een nieuwe distributie riem onverwoestbare motoren, veel plezier ervan.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: za 12 sep 2020, 21:05
Re: welke motor is dit?
Dank u heren,een citroen dus werd die ook origineel ingebouwd?
Er is al genoeg aan het motortje gesleuteld dus zal er wel eens een ander motortje ingezet zijn. Ik zie bijvoorbeeld een toerenteller aansluiting hangen die niet aangesloten is die zal er origineel wel niet opgegeten hebben.
Hij start goed en vrijwel geen rook te zien onder het rijden dus heb wel vertrouwen in de motor, bakje schakeld zwaar die heeft het moeilijker gehad, zweet ook wat en speling op het onderste boutje van de schakelstang.
Daar gaan we eerst maar eens wat aan doen.
Er is al genoeg aan het motortje gesleuteld dus zal er wel eens een ander motortje ingezet zijn. Ik zie bijvoorbeeld een toerenteller aansluiting hangen die niet aangesloten is die zal er origineel wel niet opgegeten hebben.
Hij start goed en vrijwel geen rook te zien onder het rijden dus heb wel vertrouwen in de motor, bakje schakeld zwaar die heeft het moeilijker gehad, zweet ook wat en speling op het onderste boutje van de schakelstang.
Daar gaan we eerst maar eens wat aan doen.
Re: welke motor is dit?
dat zijn de origineel ingebouwde motoren.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- Bas vd laar
- Berichten: 6328
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: welke motor is dit?
De Citroen C25 en Peugeot J5 zijn identiek ( behalve de grill ) ook qua motor.Dank u heren,een citroen dus werd die ook origineel ingebouwd?
De Fiat Ducato ziet er ook hetzelfde uit, maar heeft een Fiat motor, zoals Jos zegt.
Re: welke motor is dit?
toerenteller zat er origineel niet in, en speling waar de schakelstang de bak in gaat , zit em in de moer waar die stang ingaat[zitten 2 platte kanten aan], die moer kun je eruit draaien[zit errug vast],en dan uitdraaien en een bus erin persen (uitdraaien tot de o-ringgroef, dan hoef je geen nieuwe groef te steken!]en dan een bus erin persen, dan is de boel weer spelingvrij.jaap prins schreef: ↑zo 13 sep 2020, 15:56Dank u heren,een citroen dus werd die ook origineel ingebouwd?
Er is al genoeg aan het motortje gesleuteld dus zal er wel eens een ander motortje ingezet zijn. Ik zie bijvoorbeeld een toerenteller aansluiting hangen die niet aangesloten is die zal er origineel wel niet opgegeten hebben.
Hij start goed en vrijwel geen rook te zien onder het rijden dus heb wel vertrouwen in de motor, bakje schakeld zwaar die heeft het moeilijker gehad, zweet ook wat en speling op het onderste boutje van de schakelstang.
Daar gaan we eerst maar eens wat aan doen.
tegen zweten, olie verversen en wat stop a leac of lecwec erin, in de loop der jaren verdwijnen de weekmakers in de rubbers van keerringen en dat spul vult dat weer aan, waardoor ze weer wat soepeler worden
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: za 12 sep 2020, 21:05
Re: welke motor is dit?
Snel de vraag hier maar weer, de versnellingsbakken. 75w80 maar mineraal of synthetisch?
En klopt het dat het oliefilter M20x1.5 draad heeft?
En klopt het dat het oliefilter M20x1.5 draad heeft?
Re: welke motor is dit?
mineraal, prima, wel beveel ik aan een beetje lec wec of stop a leak of iets dergelijks toetevoegen in de loop der jaren verdwijnen de weekmakers uit de rubbers van pakkingen en keerringen, waardoor ze harder worden en minder goed afdichten, en dat spul vult het weer aan waardoor ze weer soepeler worden en weer afdichten.
of m20x1,5 de juiste draad is/, weet het niet, nooit opgelet, altijd op kenteken en/of motortype een filter besteld en past, draad nooit nagemeten.
jos
of m20x1,5 de juiste draad is/, weet het niet, nooit opgelet, altijd op kenteken en/of motortype een filter besteld en past, draad nooit nagemeten.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: za 12 sep 2020, 21:05
Re: welke motor is dit?
Bedankt, ja ik moet opletten met op kenteken bestellen, de camper is namelijk 21 3 91 op kenteken gezet maar het is een 280 dus in 1990 geproduceerd, heeft dus een poosje geduurd voordat chausson de camper afgebouwd had. Zoek ik op kenteken dan geeft hij j5 290.