Koelvloeistof reservoir Fiat Ducato 280 extra pijpje

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Koelvloeistof reservoir Fiat Ducato 280 extra pijpje



Bericht door frank_h »

Hallo allemaal,

Het koelvloeistof reservoir van mijn ducato 280 2.5d uit 1985 is gaan lekken nadat de motor enige tijd warm geweest is tijdens een langere klim in de Jura. Hij is niet in het rode gebied van de meter geweest maar wel langere tijd vlak daarvoor. Blijkbaar wqs dat te veel voor het oude reservoir en het lekt op de naad waar de twee helften met elkaar versmolten zijn.

Ik heb dus een nieuw reservoir besteld en gekregen, dit ziet er exact hetzelfde uit alleen heeft het een extra "pijpje". Op de plek waar bij het originele reservoir een aansluiting zit voor de retourslang van de radiateur heeft deze twee van die pijpjes. Ik denk dat ik het reservoir gewoon kan gebruiken als ik dit extra pijpje afsluit, maar hoe doe ik dat eenvoudig? Iemand tips?
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51257
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Koelvloeistof reservoir ducato 280 extra pijpje



Bericht door Kroppie »

stuk passende slang er op, en andere kant van dat sukje slang een passende prop erin en met een slangklem vast, lijkt mij het simpelst.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie