bumper Rimor camper: vervangen of opknappen?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tobe1966
Berichten: 491
Lid geworden op: do 28 jun 2007, 16:49

bumper Rimor camper: vervangen of opknappen?



Bericht door tobe1966 »

Mijn achterbumper is in slechte staat, lak laat op diverse plaatsen los en er vallen gaten in bij de achterlicht units, daar is het plastic zeer dun.
Is de bumper goed te herstellen, hoe kan ik het beste de gaten opvullen en wat voor lak gebruiken om over te spuiten?

Of zou er voor een redelijke prijs aan een goede tweedehands of nieuwe te komen zijn?

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door tobe1966 op di 18 aug 2020, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Fiat Ducato 1.9TD / Rimor 2001
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: bumper Rimor camper Vervangen of opknappen?



Bericht door jielus »

Mijn Rimor is van 1990 en de bumper en zijskirts zijn er nog slechter aan toe. Ik heb al van alles bedacht maar tot nu toe steeds met strips aluminium en popnagels de zaak aan elkaar gemaakt. Misschien niet de mooiste oplossing maar wel de meest praktische.
Op het ogenblik heb ik contact met iemand die grote industriële 3D printers verkoopt. Hij wil wel eens kijken naar een van die onderdelen en dan laten printen. Ik heb gevraagd om een prijs maar die is moeilijk te geven omdat het onder deel eerst door de 3D scanner moet.
Dus voor nu blijft het zoals het is. Misschien volgend jaar wanneer het Covid-19 is over gewaaid!
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
tobe1966
Berichten: 491
Lid geworden op: do 28 jun 2007, 16:49

Re: bumper Rimor camper Vervangen of opknappen?



Bericht door tobe1966 »

Ik zat zelf te denken aan iets van kunsthars en daarna schuren en lak erop spuiten.

Maar welke hars en vooral welke lak?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Fiat Ducato 1.9TD / Rimor 2001
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: bumper Rimor camper Vervangen of opknappen?



Bericht door Bas vd laar »

Deze is nog prima te herstellen, met de kunsthars kun je de gaatjes dichtmaken.
Daarna alles licht opschuren, ontvetten met remmenreiniger oid en dan GOED en RUIM om de bumper afplakken, met kranten of ander papier., niets is zo lelijk als spuitnevel op delen waar het niet hoort.
Plak ook je kentekenverlichting, reflectoren en achterlichten STRAK af, verwijder even je nummerplaat en plaathouder.
Om te spuiten kun je middelgrijs van Motip nemen.

https://www.nonpaints.com/nl/motip-bump ... se-kleuren

Persoonlijk zou ik de hoekstukken net achter de cabine ook in dezelfde kleur spuiten, dan lijkt het net alsof het zo bedoeld is.
De voorbumper kan wel wat Owatrol Polytrol gebruiken, die is dan ook weer als nieuw.
En als kers op de taart zet je er wieldoppen op van een nieuwer model ( spuit de velgen eerst matzwart, dan zie je de viezige wielen niet door de gaten van de doppen heen en remstof zie je er ook niet op )

https://www.camperwieldoppen.nl/product ... d-model-9/
Gebruikersavatar
tobe1966
Berichten: 491
Lid geworden op: do 28 jun 2007, 16:49

Re: bumper Rimor camper Vervangen of opknappen?



Bericht door tobe1966 »

Bedankt voor de uitleg, hier ga ik na de vakantie mee aan de slag.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Fiat Ducato 1.9TD / Rimor 2001
Frank221271
Berichten: 3
Lid geworden op: za 25 sep 2021, 16:32

Re: bumper Rimor camper: vervangen of opknappen?



Bericht door Frank221271 »

Mijn bumper, zijkanten zijn geheel kapot, niet meer te repareren, iemand een adresje waar ik ze kan bestellen? Alvast super bedanky
Plaats reactie