Motorrem project
- Peter LMC
- Berichten: 10157
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
- dieseltje+
- Berichten: 2809
- Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
- Locatie: Noordoostpolder
Re: Motorrem project
We doen ons best
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
- ducati 900
- Berichten: 7482
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
- Locatie: Garyp
Re: Motorrem project
Met de Grimme.
Ben.
Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
- dieseltje+
- Berichten: 2809
- Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
- Locatie: Noordoostpolder
Re: Motorrem project
Na lang lang wachten.... donderdag eindelijk een pakketje. De eerste 2 kleppen zijn binnen.
Oogstwerkzaamheden schieten lekker op, dus de dag dat we tijd hebben komt steeds dichterbij
Oogstwerkzaamheden schieten lekker op, dus de dag dat we tijd hebben komt steeds dichterbij
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
-
- Berichten: 1345
- Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
- Locatie: Roosendaal
Re: Wat heb je vandaag aan je camper gedaan?
DE link naar de motorrem, die je hier plaatst , is geen conventionele motorrem die tussen het uitlaatspruitstuk en de uitlaat gezet word, maar dit is de beschrijving van de de z.g "Jacobs Brake" in N Amerika wel de Jake Brake genoemd.Peter LMC schreef: ↑zo 14 jun 2020, 18:15
Ik zet hier even een link neer uit Wikipedia met uitleg Paul.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Motorrem
Duitsers noemen het een "Drosselbremse".
Dit gaat, technisch, heel wat verder dan een motorrem, en is voor een Ducato helemaal niet te bestellen, zelfs niet bij Ali.
- Peter LMC
- Berichten: 10157
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Motorrem project
Klopt Peter.
Een Compressie rem (Jack Brake) is nadien niet in te bouwen omdat er een aantal
onderdelen hiervoor niet in de motor aanwezig zijn.
Dit is niet simpel even aan te passen.
Een Compressie rem (Jack Brake) is nadien niet in te bouwen omdat er een aantal
onderdelen hiervoor niet in de motor aanwezig zijn.
Dit is niet simpel even aan te passen.
Re: Motorrem project
Ik ben vrachtwagenverkoper geweest in de hoogtijdagen van de motorrem. Destijds werd deze bediend middels een schakelaar midden op de vloer voor de chauffeur. Ver genoeg weg van het gaspedaal, zodat beide niet gelijktijdig bediend konden worden.
Het gebruik van de motorrem was toen niet geheel onomstreden, zeker bij de toenmalige diesels met turbo.
Bij moderne Euro5 en Euro6 motoren zou ik zeker enige terughoudendheid betrachten bij de inbouw, respectievelijk het gebruik van de motorrem.
Liever werd destijds bij "Italiëgangers" een Telma rem ingebouwd, het gebruik van retarder en intarder was nog niet zo aan de orde.
Het gebruik van de motorrem was toen niet geheel onomstreden, zeker bij de toenmalige diesels met turbo.
Bij moderne Euro5 en Euro6 motoren zou ik zeker enige terughoudendheid betrachten bij de inbouw, respectievelijk het gebruik van de motorrem.
Liever werd destijds bij "Italiëgangers" een Telma rem ingebouwd, het gebruik van retarder en intarder was nog niet zo aan de orde.
-
- Berichten: 1345
- Lid geworden op: zo 11 jul 2021, 13:41
- Locatie: Roosendaal
Re: Motorrem project
dat klopt, maar aan de Telma rem hing wel een gewichtskaartje van 500 kilo dat dus van het laadvermogen af ging, behalve in Frankrijk, daar kregen V.A's met een Telma dit gewicht er extra bij op het kenteken.
Ander nadeel was dat ,toen op een gegeven moment kuststof luchtdrukleidingen gebruikt werden , deze er nogal een onderuit wilden klappen omdat de temperatuur van de Telma enorm hoog op liep, het was dus zaal dat degene die hem monteerde daar terdege rekening mee hield.
Re: Motorrem project
Klopt, ook de uitgebrande schakelrelais voor de wervelstorm hebben menig brand veroorzaakt.
- ducati 900
- Berichten: 7482
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
- Locatie: Garyp
Re: Motorrem project
Wervelstroom Meine.
Ben.
Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).