Slippende voorwielen bij nat wegdek [Opgelost]
Re: Slippende voorwielen bij nat wegdek
Ach bij onze auto caravan combinatie slipte de wielen ook altijd bij nat wegdek. Ik denk altijd maar: liever slippende wielen dan een slippende koppeling!
Re: Slippende voorwielen bij nat wegdek
@ jadatis,
As gewichten zijn van weegbon, was bij aankoop, dus er zal wel wat gewicht bijgekomen zijn
De vorige banden waren Michelin Agilis. deze waren ook 10 play
dit waren de oude banden.
peter
As gewichten zijn van weegbon, was bij aankoop, dus er zal wel wat gewicht bijgekomen zijn
De vorige banden waren Michelin Agilis. deze waren ook 10 play
dit waren de oude banden.
peter
- Bijlagen
-
- banden 2.jpg (82.1 KiB) 264 keer bekeken
Fiat Ducato 2.8 idtd Weinsberg meteor mq 690
Re: Slippende voorwielen bij nat wegdek
Was dat toen leeg gewogen,, dan moet je er voor de personen en vracht snel 300kg bij tellen, waarvan 200 tot mischien wel de volle 300kg op achteras.
Kun je een inschatting geven, wat er allemaal nog bij komt? En wat zijn je MTA's?
Zal wel enkele maanden duren, maar feedback van RR zou gewenst zijn, ook dan over het comfort en remgedrag. Bandendruk is maar een van de factoren, zoals GJVonk netjes opgesomd heeft, maar ik denk dat bandendruk wel eens alles naar tevredenheid kan oplossen.
Kun je een inschatting geven, wat er allemaal nog bij komt? En wat zijn je MTA's?
Zal wel enkele maanden duren, maar feedback van RR zou gewenst zijn, ook dan over het comfort en remgedrag. Bandendruk is maar een van de factoren, zoals GJVonk netjes opgesomd heeft, maar ik denk dat bandendruk wel eens alles naar tevredenheid kan oplossen.
Zelf benoemd bandendruk-specialist, Bandendruk story is begonnen hier op dit forum , zie viewtopic.php?f=14&t=8397755
Ben je nieuw hier, Kijk dan in De Blije doos voor beginners
Ben je nieuw hier, Kijk dan in De Blije doos voor beginners
Re: Slippende voorwielen bij nat wegdek
Nu lopen de antwoorden op de vragen van Pitje en RR door elkaar: RR vertelde over de gewichten van zijn Hobby T500GFSC bij de NKC weeg actie, Pitje heeft het nu over de banden en gewichten bij aankoop van zijn camper. De TS is RollingRodie.
We weten nu niet goed of de camper van RR bij de NKC actie leeg, half beladen, of volledig uitgerust is. Helemaal eens met Jadatis dat verminderen van de bandenspanning wel eens veel kan schelen, maar vergeet ook de rest niet.
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
We weten nu niet goed of de camper van RR bij de NKC actie leeg, half beladen, of volledig uitgerust is. Helemaal eens met Jadatis dat verminderen van de bandenspanning wel eens veel kan schelen, maar vergeet ook de rest niet.
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Buscamper fan
Re: Slippende voorwielen bij nat wegdek
Wel ik hoop dat deze opmerking een geintje is.
Een slippende koppeling oké stinkt en vervangen is prijzig is het gevolg van mishandeling door de bestuurder of heeft heel veel en hard moeten werken gewoon versleten dus.
Slippende wielen hebben op het moment van slippen geen enkele weerstand ook niet over dwars is dus ook gevaarlijk voor niets vermoedende omstanders. Is trouwens ook een gevolg van mishandeling door bestuurder. Maar dan meer op het technische vlak bandendruk belading/gewichtsverdeling maar ook hardheid van het rubber. Vuistregel hoe langer de band meegaat hoe harder is het rubber. Hoe zachter het rubber hoe beter het plakt aan het asfalt maar slijt dan ook sneller. In kon iemand die had elke 20.000km nieuwe voorbanden nodig onder zijn dikke Audi de acceptgiro's vanuit Veendam waren ook altijd erg hoog en kwamen vaak
Gr. Aad
- Rolling Rodie
- Moderator
- Berichten: 22981
- Lid geworden op: di 18 sep 2007, 18:41
- Locatie: Borger
- Contacteer:
Re: Slippende voorwielen bij nat wegdek
Ga naar uit van ongeveer de helft, ik heb twee jaar geleden de camper ook laten wegen bij de sloper en toen woog ik bepakt en bezakt 3200 kg maar dat was zonder mij en Karin.gjvonk schreef:
We weten nu niet goed of de camper van RR bij de NKC actie leeg, half beladen, of volledig uitgerust is.
Ja ik heb het gevraagd op de Facebookpagina campertechniek, 2 reacties.gjvonk schreef:Ah, duidelijk. Mocht je echter in de toekomst accessoires op je dak willen plaatsen, dan.in ieder geval voor de achteras.
Heb je ook al eens geïnformeerd naar ervaringen bij andere Hobby T500 GFSC gebruikers?
1 had het voor 85% opgelost met het ophogen van de achterkant en de andere had het voor 90% opgelost met luchtvering.
Met vriendelijke groet,
Roderick
-----------------------------------------------------
Time waits for no one,no favours has he.
-----------------------------------------------------
onze camperpagina
Roderick
-----------------------------------------------------
Time waits for no one,no favours has he.
-----------------------------------------------------
onze camperpagina
Re: Slippende voorwielen bij nat wegdek
Als de achtervering aan zijn einde zit( bijna op de eindaanslagblokken) , dan kan dus bij optrekken niet meer verder inveren,en zal de voorkant dus extra omhoog komen. Dus je had toch regelbare luchtvering achteraan?? Dan zou toch achter verhogen nut kunnen hebben.
Zelf benoemd bandendruk-specialist, Bandendruk story is begonnen hier op dit forum , zie viewtopic.php?f=14&t=8397755
Ben je nieuw hier, Kijk dan in De Blije doos voor beginners
Ben je nieuw hier, Kijk dan in De Blije doos voor beginners
- Rolling Rodie
- Moderator
- Berichten: 22981
- Lid geworden op: di 18 sep 2007, 18:41
- Locatie: Borger
- Contacteer:
Re: Slippende voorwielen bij nat wegdek
Ga ik dat icm de bandenspanning van 2,9 en 4,8 proberen
Met vriendelijke groet,
Roderick
-----------------------------------------------------
Time waits for no one,no favours has he.
-----------------------------------------------------
onze camperpagina
Roderick
-----------------------------------------------------
Time waits for no one,no favours has he.
-----------------------------------------------------
onze camperpagina
Re: Slippende voorwielen bij nat wegdek
Als je achtervering aan zijn maximale belasting zit, zou ik zeker ook eens langs gaan bij Carsupport in Krimpen aan den IJssel en hen om advies vragen. Tip: ga daar juist wel in volle belading heen. Zij wegen ook per as en adviseren wat dan het beste is: of zwaardere veren, of hulpveren of luchtveren.
Zij lossen o.a. ook de veerproblemen van b.v. gepantserde overheids limousines.
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Zij lossen o.a. ook de veerproblemen van b.v. gepantserde overheids limousines.
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Buscamper fan
- Rolling Rodie
- Moderator
- Berichten: 22981
- Lid geworden op: di 18 sep 2007, 18:41
- Locatie: Borger
- Contacteer:
Re: Slippende voorwielen bij nat wegdek
Net even het meetlint erbij gepakt, vanaf de achteras tot einde camper is 1,85.gjvonk schreef: De wielbasis is volgens de RDW 330 cm. Door de plaats van de achteras onder de opbouw kan belading echter wel een dingetje zijn...even grof geschat: ik denk dat de totale opbouw lengte achter de stuurcabine zo'n 3,8 meter is? Dan zou de achteroverbouw 1,9 meter zijn, waar 2,2 meter bij een wielbasis van 3,3 meter het wettelijke maximum is. Als je dat maximum vervolgens inderdaad opzoekt door nog een drager met kist achterop te hangen en het geheel 'af te toppen' met een paar kratjes bier en bolderkar in de garage...
Vanaf de vooras tot begin camper is 95 cm.
De “kist” achterop het fietsenrek weegt praktisch niks (is van stof met een plastic frame) en wil ik eigenlijk niet zonder vanwege de bolderkar, de reserve toiletcassette en het wasgoed, het bier ga ik thuis laten of proberen een klein beetje mee te nemen in de dwarszit.
Hier onder plaats ik even wat foto’s van de camper
Met vriendelijke groet,
Roderick
-----------------------------------------------------
Time waits for no one,no favours has he.
-----------------------------------------------------
onze camperpagina
Roderick
-----------------------------------------------------
Time waits for no one,no favours has he.
-----------------------------------------------------
onze camperpagina
- Rolling Rodie
- Moderator
- Berichten: 22981
- Lid geworden op: di 18 sep 2007, 18:41
- Locatie: Borger
- Contacteer:
Re: Slippende voorwielen bij nat wegdek
Met vriendelijke groet,
Roderick
-----------------------------------------------------
Time waits for no one,no favours has he.
-----------------------------------------------------
onze camperpagina
Roderick
-----------------------------------------------------
Time waits for no one,no favours has he.
-----------------------------------------------------
onze camperpagina
- Rolling Rodie
- Moderator
- Berichten: 22981
- Lid geworden op: di 18 sep 2007, 18:41
- Locatie: Borger
- Contacteer:
Re: Slippende voorwielen bij nat wegdek
Met vriendelijke groet,
Roderick
-----------------------------------------------------
Time waits for no one,no favours has he.
-----------------------------------------------------
onze camperpagina
Roderick
-----------------------------------------------------
Time waits for no one,no favours has he.
-----------------------------------------------------
onze camperpagina
- Peter LMC
- Berichten: 10101
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Slippende voorwielen bij nat wegdek
Ja dat verklaard een hoop.
Dat je er ook nog ergens je bier kwijt kunt.
Dat je er ook nog ergens je bier kwijt kunt.
Laatst gewijzigd door Peter LMC op zo 20 jun 2021, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rolling Rodie
- Moderator
- Berichten: 22981
- Lid geworden op: di 18 sep 2007, 18:41
- Locatie: Borger
- Contacteer:
Re: Slippende voorwielen bij nat wegdek
Ja de opbergruimte is inderdaad matig
Met vriendelijke groet,
Roderick
-----------------------------------------------------
Time waits for no one,no favours has he.
-----------------------------------------------------
onze camperpagina
Roderick
-----------------------------------------------------
Time waits for no one,no favours has he.
-----------------------------------------------------
onze camperpagina