Peugeot motor in de Weinsberg Pepper camper

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Rudikol
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 14 okt 2018, 22:04

Peugeot motor in de Weinsberg Pepper camper



Bericht door Rudikol »

Beste,
Ik heb een vraag over de motor van de Peugeot Weinsberg Pepper.
Kan iemand vertellen of deze vergelijkbaar is tov de vertrouwde Fiat Ducato motor. Of zit er in de Peugeot een Fiat motor.
Is het een goede kwaliteit of is het het net niet.
Ik wil graag gebruik maken van jullie expertise en dit meenemen in de overweging om misschien toch voor de Pepper te gaan.
Ben er benieuwd naar de ervaring van andere.
Heb bij Peugeot altijd een raar gevoel (het is iets Frans)

Zie graag jullie reacties tegemoet en alvast bedankt daarvoor.

Met vriendelijke groet,

Ruud
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6319
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Peugeot motor in de Weinsberg Pepper camper



Bericht door Bas vd laar »

Of een Ford motor,dat kan ook nog.

Verder geef je helemaal geen info:

Wat is het bouwjaar?
Heb je een link naar de advertentie?
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Peugeot motor in de Weinsberg Pepper camper



Bericht door travelscout »

Eens!
Maar ik vermoed een vrij nieuwe dan gelukkig(?) geen ford meer...maar een echte PSA :-).


na 2015 => Allemaal blue HDi.
Worden in veel merken/typen bestel- en personenauto's gemonteerd.
Productie =>7000 stuks per dag (!!).
Vanaf 2015: 2.0 liter motoren maar met enorme vermogens verschillen (<euro 6 - DW10 FU).
Vanaf 2019: weer een 2.2 liter (euro 6d - DW12 RU).
Wel opletten bij campers: immers die zijn al snel een jaar ouder dan de techniek waar die op is gebaseerd.

zie hier de fabriek (tremery - Fr:
https://www.aboutcampbtob.eu/company-news-psa/

Is die toch ouder kijk dan hier (voetnoten 2!!):
https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Ducato
Paul.
Zijspan
Berichten: 2599
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Peugeot motor in de Weinsberg Pepper camper



Bericht door Zijspan »

Wij keken onlangs in een nieuwe Pepper en daar zit een 2.2 Psa motor in, met automaatbak.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1418
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Peugeot motor in de Weinsberg Pepper camper



Bericht door FrankJC »

Rudikol schreef:
do 16 jul 2020, 21:58

Heb bij Peugeot altijd een raar gevoel (het is iets Frans)
Dat is een vooroordeel wat nergens op slaat, hooguit als een tang op een varken :thumbdown:
kampertjes
Berichten: 1201
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Peugeot motor in de Weinsberg Pepper camper



Bericht door kampertjes »

Een Peugeot camper met automaat??? :think:
Rudikol
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 14 okt 2018, 22:04

Re: Peugeot motor in de Weinsberg Pepper camper



Bericht door Rudikol »

travelscout schreef:
vr 17 jul 2020, 8:18
Eens!
Maar ik vermoed een vrij nieuwe dan gelukkig(?) geen ford meer...maar een echte PSA :-).


na 2015 => Allemaal blue HDi.
Worden in veel merken/typen bestel- en personenauto's gemonteerd.
Productie =>7000 stuks per dag (!!).
Vanaf 2015: 2.0 liter motoren maar met enorme vermogens verschillen (<euro 6 - DW10 FU).
Vanaf 2019: weer een 2.2 liter (euro 6d - DW12 RU).
Wel opletten bij campers: immers die zijn al snel een jaar ouder dan de techniek waar die op is gebaseerd.

zie hier de fabriek (tremery - Fr:
https://www.aboutcampbtob.eu/company-news-psa/

Is die toch ouder kijk dan hier (voetnoten 2!!):
https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Ducato
Rudikol
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 14 okt 2018, 22:04

Re: Peugeot motor in de Weinsberg Pepper camper



Bericht door Rudikol »

Dank je wel Paul voor je reactie.
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Peugeot motor in de Weinsberg Pepper camper



Bericht door travelscout »

Met zulke productie aantallen lijken me kinderziektes vrijwel onmogelijk.
Onderhoudsintervallen zijn erg lang (zeker ook die van de D-riem, kenmerkend voor de DW- motoren).
De versnellingsbakken worden geproduceerd in Metz.
Of vanaf 2019 inderdaad alleen nog (semi-)automaten zijn kan ik niet vinden, mogelijk wel in relatie met die euro-6d normering.
Wat dat laatste betreft; in ieder geval allemaal start-stop techniek en remenergie terugwinsystemen.
Lees: elektrisch remmen op de intelligente dynamo van 220A -> stroom terug in startaccu.
Voor zover mij bekend zijn de intelligente dynamo's in camperts nog uberhaupt nergens integraal in staat, de huishoudaccu ook op te laden.
Dat lijkt me wel te verwachten maar kan nog steeds ouderwetse problemen opleveren bij het laden van die hh-accu.
M.a.w.: In ieder geval niet zonder extra aanpassingen, (erg grote rem)stromen naar de huishoudaccu.

Leuk allemaal maar of dat nu echt zo handig is voor een enthousiaste gemiddelde doe-het-zelvert/beter-wetert?
Verwacht dus extra kosten op dit gebied!
Paul.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9172
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Peugeot motor in de Weinsberg Pepper camper



Bericht door gjvonk »

FrankJC schreef:
Rudikol schreef:
do 16 jul 2020, 21:58

Heb bij Peugeot altijd een raar gevoel (het is iets Frans)
Dat is een vooroordeel wat nergens op slaat, hooguit als een tang op een varken Afbeelding
De Fiat Ducato, Citroën Jumper en de Peugeot Boxer komen alledrie uit de Italiaanse Sevel fabriek... van Peugeot en Citroën zijn in dit geval dus alleen de namen 100% Frans. Alle onderdelen die hier gebruikt worden, komen ongetwijfeld uit zo ongeveer de hele wereld, net als in alle moderne auto's.

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk

Buscamper fan
tonic
Berichten: 2455
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Peugeot motor in de Weinsberg Pepper camper



Bericht door tonic »

FrankJC schreef:
vr 17 jul 2020, 20:27
Rudikol schreef:
do 16 jul 2020, 21:58

Heb bij Peugeot altijd een raar gevoel (het is iets Frans)
Dat is een vooroordeel wat nergens op slaat, hooguit als een tang op een varken :thumbdown:
Tja...... want die Italianen staan erom bekend dat ze fantastisch degelijke auto's bouwen :lol3: :lol3:
Normaal krijgen ze Fiats nog niet weggegeven. Menig Fiat dealer gaat daarom failliet. Maar als er een caravan op die Fiat gebouwd wordt genoemd camper dan is het de bom. :D :D
Een camperbouwer begint uit kosten overwegingen vooral met het goedkoopste onderstel. Zou hij met het beste onderstel beginnen dan wordt de camper een beetje te duur.
Maar goed het kuddevolk ziet veel Fiat campers dus het zullen wel de beste zijn :lol3: :lol3:
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9172
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Peugeot motor in de Weinsberg Pepper camper



Bericht door gjvonk »

Hmmm, volgens mij zegt het land van herkomst van een automerk niet zoveel meer over de kwaliteit die je mag verwachten. Volgens mij zijn in nagenoeg alle autofabrieken profuctieprocessen geautomatiseerd. Handelingen van mensen zijn in deze vaak nog maar beperkt tot richten, geleiden en controleren.

Het aantal fabrieken die de productierobots leveren is beperkter en die doen dat aan verschillende automerken. Dat geldt ook voor heel veel toegepaste componrnenten, die op hun beurt weer samengesteld zijn uit onderdelen die uit eenzelfde fabriek komen.

Het gaat denk ik meer om de kwaliteit van toegepaste basis materialen, afzonderlijke componenten, afwerkingsprocessen en kwaliteitscontroles en dat kan zelfs binnen 1 automerk heel verschillend zijn voor verschillende modellen omdat de productielijnen anders ingeregeld zijn met andere basis apparatuur.

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk



Buscamper fan
Zijspan
Berichten: 2599
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Peugeot motor in de Weinsberg Pepper camper



Bericht door Zijspan »

kampertjes schreef:
vr 17 jul 2020, 21:57
Een Peugeot camper met automaat??? :think:
Ik dacht dat daar een automaat in zat, de verkoper zij dat?
Of hij bedoelde wat anders, verder heb ik niet zo opgelet, die camper was het net niet voor ons.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Peugeot motor in de Weinsberg Pepper camper



Bericht door Peter12 »

gjvonk schreef:
za 18 jul 2020, 7:59
Hmmm, volgens mij zegt het land van herkomst van een automerk niet zoveel meer over de kwaliteit die je mag verwachten. Volgens mij zijn in nagenoeg alle autofabrieken profuctieprocessen geautomatiseerd. Handelingen van mensen zijn in deze vaak nog maar beperkt tot richten, geleiden en controleren.

Het aantal fabrieken die de productierobots leveren is beperkter en die doen dat aan verschillende automerken. Dat geldt ook voor heel veel toegepaste componrnenten, die op hun beurt weer samengesteld zijn uit onderdelen die uit eenzelfde fabriek komen.

Het gaat denk ik meer om de kwaliteit van toegepaste basis materialen, afzonderlijke componenten, afwerkingsprocessen en kwaliteitscontroles en dat kan zelfs binnen 1 automerk heel verschillend zijn voor verschillende modellen omdat de productielijnen anders ingeregeld zijn met andere basis apparatuur.

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
Kwaliteitsverschil ontstaat vooral door de toeleveranciers die worden gebruikt. En ja er is een groot verschil in kwaliteit, maar ook in prijs wat er ingebouwd wordt.
Pleasure is the path of joy
Plaats reactie