Krikpunt Peugeot J5 achter

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
FkoNL
Berichten: 116
Lid geworden op: ma 27 nov 2017, 21:50
Locatie: Hilversum

Krikpunt Peugeot J5 achter



Bericht door FkoNL »

Ik wil de achteras van mijn J5 opkrikken en op blokken zetten. Voor was het krikpunt vrij makkelijk te vinden, achter lijkt het alsof het krikpunt ook is waar de bladveren vastzitten, klopt dat?
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51283
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Krikpunt Peugeot J5 achter



Bericht door Kroppie »

is goed.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
FkoNL
Berichten: 116
Lid geworden op: ma 27 nov 2017, 21:50
Locatie: Hilversum

Re: Krikpunt Peugeot J5 achter



Bericht door FkoNL »

Jos, je bent een held :). En kan ik de assteunen dan het beste gewoon onder de as plaatsen of is er nog een andere goede plek?
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Krikpunt Peugeot J5 achter



Bericht door Janpinz »

Daarom heten assteunen: assteunen :cheers:
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51283
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Krikpunt Peugeot J5 achter



Bericht door Kroppie »

je kan het ook anders om doen krik onder de as terplekke van de bladveer en de steun onder het voorste bladveer punt, dat is wat handiger met de assteunen, enkel krikken?, dan 1e manier.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
FkoNL
Berichten: 116
Lid geworden op: ma 27 nov 2017, 21:50
Locatie: Hilversum

Re: Krikpunt Peugeot J5 achter



Bericht door FkoNL »

Probleem is dat de krik dan zover onder de camper komt dat ik hem niet goed omhoog krijg (garage krik). Maar dank voor de info, ik ga even puzzelen!
Plaats reactie