Buigende vloer: zowel boven- als onderkant

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door frank_h »

Alle openingen in de achterwand zijn naar mijn idee verdacht. Ladder, luik, achterlicht. Ik zou alles loshalen en opnieuw kitten. Kan hooguit toekomstige problemen voorkomen.
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door Peter12 »

Voor zover ik nu kon zien na alles vandaag gesloopt te hebben, zijn het de achterlichten. Heb ze meteen met polymax express dichtgekit aan de bovenkant trgen het aluminium aan. Daar week het plastic iets terug van de camper. Daarboven was alles hard en droog (gelukkig). Ik post zo nog wat foto's van wat ik tot nu toe heb geknutseld.

En nee geen goedkope kit, daar is het allemal teveel werk voor geweest straks :lol:
Pleasure is the path of joy
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door Peter12 »

Nog wat foto's na het verwijderen van de rotte onderste plaat onder de schoonwatertank en van de achterkant vanuit de bergruimte.
Bijlagen
IMG_3736.jpg
IMG_3736.jpg (81.56 KiB) 413 keer bekeken
IMG_3734.jpg
IMG_3734.jpg (101.18 KiB) 413 keer bekeken
IMG_3739.jpg
Tot aan de ruimte van de generator was de vloer rot.
IMG_3739.jpg (93.49 KiB) 413 keer bekeken
Pleasure is the path of joy
isoplus
Berichten: 6342
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door isoplus »

Het wordt een project! Wel belangrijk om nu uit te zoeken waar dat water vandaan gekomen is.
pwhooftman
Berichten: 1808
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door pwhooftman »

Nu je het open hebt valt me de schade nog alleszins mee, dus goed dat je het grondig aanpakt.Het ziet er ernstig uit, maar eigenlijk is het gewoon een kwestie van opnieuw een stuk onderplaat leggen, balkjes er op voor de steun, isolatie er tussen en een bovenplaat er op. Zorg er voor dat daar waar het nieuwe stuk bovenplaat aansluit bij een oud stuk er altijd een balkje onder loopt. Anders ga je na verloop van tijd toch de overgang zien, door het vinyl heen. Zijaanzicht:
Knipsel.PNG
Knipsel.PNG (11.29 KiB) 363 keer bekeken
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door Peter12 »

Dank voor de tip! Heb er inderdaad wel rekening mee gehouden dat de onderplaat een andere breedte heeft dan de bovenplaat, zodat het in verband ligt straks en niet boven elkaar om problemen met inzakken te voorkomen. En nu het toch open ligt zal ik zeker ook de nieuwe balkjes op de manier zoals je schetst erin leggen. Nu net klaar met slopen. Alle bouten waarmee de vloer aan de achterkant vast zit op het chassis doorgeslepen en eruit getikt, de moeren zaten zo vast, dat de bouten meedraaiden, dus die vervang ik ook meteen voor nieuwe. Helaas kon ik geen balkjes van 30mm hoog en 50 mm breed vinden bij de bouwmarkt, dus dat worden 2 balkjes aan elkaar van 22x30mm, vastgelijmd en vastgeschroefd aan elkaar. Daarmee moeten ze wel blijven zitten, tenslotte moeten daar M10 slotbouten doorheen komen. De balkjes voor de rest van dde vloer zijn dan 22x30mm. Polystyreen ook gehaald, zodat ik alles weer netjes kan opvullen.

En inderdaad, de opbouw valt wel mee, het is alleen veel passen en meten en zorgen dat de platen goed aansluiten. Sowieso kit ik die helemaal af aan de onderkant. De ijzeren rand zat al vol met kit af fabriek, dus helemaal schoon gekrabt. Die gaat weer vol met Polymax, zodat ik zeker weet dat t niet meer kan gaan lekken daar.

Na de regenbui van vannacht trouwens geen nieuw water achter te ontdekken, dus ik hoop dat het afkitten van de achterlichten soelaas biedt.
Pleasure is the path of joy
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door ducati 900 »

Wat is het bouwjaar van je camper?
En wat voor wanden heb je?
Zijn het al sandwichpanelen of heb je nog een stalen frame met piepschuimplaten als isolatie?

Is dat het geval dan kan het heel goed dat de lekage van boven komt, net als bij onze Hymer.
Ze bebben daar kit gebruikt dat zo hard als glas wordt bij de afwerkstrips op het dak.

Ben.
Bijlagen
Bild0107.jpg
Bild0107.jpg (124.6 KiB) 302 keer bekeken
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door Peter12 »

Hoi Ben,

Neen het zijn sandwichpanelen volgens mij en de lekkage zit onder de achterlichten. Daar boven is de camper droog. Daarondrr kletsnat, alle triplex kon ik er zo met mijn handen of met lichte druk met mijn beitel vanaf schrapwn. Alle lagen hadden losgelaten. Boven de achterlichten zie je nog wat uitloop naar boven, maar de triplex is daar nog hard. Hij is overigens van januari 1992.
Pleasure is the path of joy
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door ducati 900 »

Ah okay, totaal andere opbouwwijze dus.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door Peter12 »

Zo, even een tussenfoto. De onderplaten (ja moest het in etappes doen om het behapbaar te houden) zitten erin, de regels zitten er in en de polystyreen zit er in. Daarna heb ik alle gaten die ik over had en die teveel kit zouden kosten dicht gepurd. Dat is na deze foto gedaan. Zo ben ik er zeker van dat er niet zomaar contact is met de achterwand zonder dat er kit of pur tussen zit :D
Bijlagen
IMG_3744.jpg
Zelfde aanzicht van de achterkant als voordat ik begon
IMG_3744.jpg (63.85 KiB) 224 keer bekeken
Pleasure is the path of joy
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door Peter12 »

Zo. Bovenste triplex zit er ook op. Nu alleen nog volledig rondom boven en onder afkitten met Polymax en dan is t klaar. Kan ik na gaan denken hoe belangrijk ik het vind dat wat ik er op leg een beetje kleurt bij de vinyl die er al ligt. Aangezien het om de bagageruimte gaat, zal t wel hetzelfde worden als in de rest van de camper moet komen, maar dat is een ander project.
Bijlagen
IMG_3746.jpg
Rechterkant, alles moet nog gekit worden.
IMG_3746.jpg (91.81 KiB) 197 keer bekeken
IMG_3745.jpg
Linkerkant, waar het een stuk minder erg was, maar ook daar was de zijbalk eennheel eind verrot.
IMG_3745.jpg (103.88 KiB) 197 keer bekeken
Pleasure is the path of joy
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door Peter12 »

Gisteravond toch nog even wat tegen de achterkant aan gegooid om te kijken of het wel echt dicht is, voordat ik de eindafwerking doe. En wat denk je? Niet dicht :cry:
Er kwam een druppel tevoorschijn precies op de rand van de achterwand en waar ik alles gekit had aan de binnenkant van de wand.
Gelukkig heb ik daar nog niets nieuws op gedaan en zit er alleen maar schuim van de achterwand.

Dus zowel de strip als het complete achterlicht afgekit (achterlicht losgehaald en gekit, opnieuw vastgeschroefd en nogmaals gekit)
En een stuk van de bagageklep aan de bovenkant en zijkant in de watergoot tegen de camperwand gekit om zeker te zijn dat t daar niet vandaan komt.
Vanavond na mijn werk nog eens een poging doen met water.
Pleasure is the path of joy
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door Peter12 »

Gelukkig, de extra kit heeft gewerkt, de camper is dicht aan de achterkant. Weer een wijze les om de juiste volgorder van herstellen aan te houden :-B . Eerst de oorzaak oplossen, dan het gevolg. Intussen toch een aluminium T-profiel aangebracht onder de doorbuigende vloer in het midden. Dat geeft in ieder geval weer stevigheid en is toch licht. Nu kijken als de polymax is uitgehard in hoeverre de vloer nog geïnjecteerd moet worden met hars. Die heb ik tenslotte toch al staan.
Pleasure is the path of joy
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Buigende vloer: zowel boven- als onderkant



Bericht door Vertrokken2 »

Hoe ga je injecteren? Ik heb ooit het dek van mijn boot geïnjecteerd met een overmaatse injectiespuit (zonder naald). Was de grootste die ze hadden in de apotheek.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Plaats reactie