Inbouwvoorschrift van een AP-150 van John Gold als voorbeeld, lees 5e keuze:
Origineel snelheidssignaal van auto, of te monteren pulsgever in tellerkabel (Zie pagina 14). Hierbij wordt de blauwe draad van de Cruise Control aangesloten op de signaal draad van de snelheids-pulsgever. 2e keuze - Magneetset op aandrijfas (zie pagina 14). Hierbij worden de blauwe en zwarte draad van de Cruise Control aangesloten op de spoel van de magneetset. (keuze 3, 4 en 5 mag alleen gebruikt worden bij handgeschakelde auto's). Gele draad afknippen en isoleren indien de draad niet gebruikt wordt. 3e keuze - Min-bobine oftewel de oude conventionele ontsteking. Hierbij dient de gele draad van de Cruise Control te worden aangesloten op de min-aansluiting van de bobine of DIS-ontsteking. 4e keuze - Stuursignaal van bobine of toerental sensor (signaal mag nooit hoger zijn dan 12 volt!). Hierbij wordt de blauwe draad van de Cruise Control aangesloten op de signaaldraad van de bobine of de toerentalsensor. 5e keuze - W-aansluiting van de dynamo. Hierbij wordt de blauwe draad van de Cruise Control aangesloten op de W-aansluiting van de dynamo. Indien voor een snelheidssignaal gekozen wordt (keuze 1 en 2), dient er bij handgeschakelde auto's een koppelingschakelaar gemonteerd te worden (optioneel verkrijgbaar). Indien voor een toerental signaal gekozen wordt (keuze 3, 4 en 5), is een koppelingsschakelaar niet nodig. De Cruise Control wordt dan door een elektronische beveiliging uitgeschakeld. Zodra de koppeling wordt ingetrapt zal het toerental iets oplopen en vervolgens wegzakken. Let op! Een toerentalsignaal kan nooit toegepast worden bij auto s met automaat.
vacuum cruisecontrol
- Marcel1962
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: vr 21 mei 2004, 20:08
- Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
- Contacteer:
Re: vacuum cruisecontrol
Het is blijkbaar toch een stuk ingewikkelder dan dat ik dacht. Maar..
Ik kan mijn cc instellen op drie verschillende snelheden.
Kies ik bijvoorbeeld 102km/h, en rijd ik op de snelweg van Brussel naar Luxemburg, en ga ik zo'n lange helling op, besluit mijn auto om terug te schakelen van 5 naar 4. Hij houdt wel dezelfde snelheid aan. Dan kan dat toch niet van de W van de dynamo komen?
Ik kan mijn cc instellen op drie verschillende snelheden.
Kies ik bijvoorbeeld 102km/h, en rijd ik op de snelweg van Brussel naar Luxemburg, en ga ik zo'n lange helling op, besluit mijn auto om terug te schakelen van 5 naar 4. Hij houdt wel dezelfde snelheid aan. Dan kan dat toch niet van de W van de dynamo komen?
- Marcel1962
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: vr 21 mei 2004, 20:08
- Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
- Contacteer:
Re: vacuum cruisecontrol
Nee dat klopt, bij jou zal de CC worden aangestuurd door een snelheidsafhankelijk signaal.
Groet Marcel, DK1NL.
Re: vacuum cruisecontrol
En wie heeft er nu gelijk? Ben ik 'snel' klaar met de. W-aansluiting of moet ik iets anders verzinnen voor een pulssignaal?
Re: vacuum cruisecontrol
Dit bericht had ik gemist toen ik m'n vorige bericht plaatste. Gewoon op de w-aansluiting monteren. Einde discussie. Als het gemonteerd is laat ik het nog weten hoe en wat.Marcel1962 schreef: ↑di 05 mei 2020, 16:12Inbouwvoorschrift van een AP-150 van John Gold als voorbeeld, lees 5e keuze:
Origineel snelheidssignaal van auto, of te monteren pulsgever in tellerkabel (Zie pagina 14). Hierbij wordt de blauwe draad van de Cruise Control aangesloten op de signaal draad van de snelheids-pulsgever. 2e keuze - Magneetset o i8p aandrijfas (zie pagina 14). Hierbij worden de blauwe en zwarte draad van de Cruise Control aangesloten op de spoel van de magneetset. (keuze 3, 4 en 5 mag alleen gebruikt worden bij handgeschakelde auto's). Gele draad afknippen en isoleren indien de draad niet gebruikt wordt. 3e keuze - Min-bobine oftewel de oude conventionele ontsteking. Hierbij dient de gele draad van de Cruise Control te worden aangesloten op de min-aansluiting van de bobine of DIS-ontsteking. 4e keuze - Stuursignaal van bobine of toerental sensor (signaal mag nooit hoger zijn dan 12 volt!). Hierbij wordt de blauwe draad van de Cruise Control aangesloten op de signaaldraad van de bobine of de toerentalsensor. 5e keuze - W-aansluiting van de dynamo. Hierbij wordt de blauwe draad van de Cruise Control aangesloten op de W-aansluiting van de dynamo. Indien voor een snelheidssignaal gekozen wordt (keuze 1 en 2), dient er bij handgeschakelde auto's een koppelingschakelaar gemonteerd te worden (optioneel verkrijgbaar). Indien voor een toerental signaal gekozen wordt (keuze 3, 4 en 5), is een koppelingsschakelaar niet nodig. De Cruise Control wordt dan door een elektronische beveiliging uitgeschakeld. Zodra de koppeling wordt ingetrapt zal het toerental iets oplopen en vervolgens wegzakken. Let op! Een toerentalsignaal kan nooit toegepast worden bij auto s met automaat.