Merk koelkast plus aansluitingen

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51307
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Merk koelkast plus aansluitingen



Bericht door Kroppie »

schuinsmarcheerders hadden we al :-B :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Merk koelkast plus aansluitingen



Bericht door de Jonckheer »

Dat een koelkast waterpas moet staan klopt uiteraard niet want dan zou hij het in ieder geval rijdend niet doen.
myway
Berichten: 15535
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Merk koelkast plus aansluitingen



Bericht door myway »

Dat was vroegu wel het geval.
Maar toen stond een absorptiekast in een caravan en die zetten de meeste toch wel aardig recht weg, dus geen probleem.
Gingen ze met camper aan de gang en werkte die dingen niet geweldig.
Daar zijn aanpassingen op gedaan en moet er een kast instaan van minstens 20 jaar oud als dat nog een probleem geeft.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Merk koelkast plus aansluitingen



Bericht door de Jonckheer »

Daar heb ik vroeger in onze caravan tijd nooit wat van gemerkt. Altijd gereden met de koelkast op gas en dat ging juist perfect vanwege de zuigende werking door het rijden, daar kan geen ventilatortje tegenop, steenkoud bier bij aankomst!
myway
Berichten: 15535
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Merk koelkast plus aansluitingen



Bericht door myway »

Dat was ook bij langdurig in de verkeerde stand en dat is bij rijden niet van toepassing
Simon1978
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 04 mar 2020, 19:35

Re: Merk koelkast plus aansluitingen



Bericht door Simon1978 »

Hallo,

Paar vragen naar aanleiding van de meest recente reacties.
Mijn koelkast is een wat ouder model Thetford n145. Kan het zijn dat deze wel waterpas moet staan voor de juiste, optimale werking? En die ventilator zijn ook noodzakelijk (nog niet teruggebouwd naar verbouwing camper). Ik heb 't idee dat de koelkast minder koelt dan voorheen dus dat zou wel een en ander verklaren.

Mvg

Simon
myway
Berichten: 15535
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Merk koelkast plus aansluitingen



Bericht door myway »

Deze kast zal van schuinstaand geen last hebben, tenzij je de wagen heel schuin zet maar dat ga je zelf ook niet prettig vinden.
Een ventilator helpt echt heel goed.
Ik heb daar meting op gedaan, als de temperatuur achter de kast oploopt naar 70 graden wordt dat doorgegeven in de kast.
Met de ventilator aan ging de temperatuur met 20 graden omlaag en was het in de kast weer 5 graden.
Bij de kleinere tafel modellen van Thetford kasten is de temperatuur op gas altijd wat hoger omdat bij dit merk de uitlaatgassen in de ruimte achter de kast komt.
Bij de hoge modellen is dat ook bij Dometic het geval.
Simon1978
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 04 mar 2020, 19:35

Re: Merk koelkast plus aansluitingen



Bericht door Simon1978 »

Het is een groot model Thetford. Origineel zat er een ventilator regeling in met een paneeltje en 2 (vastgeslagen) ventilatortjes. Nu 't weer wat koeler is, koelt de koelkast weer beter. 't eerste wat ik ga doen is die dingen dus vernieuwen en terugzetten. Er zit wel een ptc op dus bij bepaalde temp zal ie ze inschakelen. Misschien permanent inschakelen?
myway
Berichten: 15535
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Merk koelkast plus aansluitingen



Bericht door myway »

Die ventilator is niet iets wat standaard op de kast zit, dat zal er achteraf zijn opgebouwd
Simon1978
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 04 mar 2020, 19:35

Re: Merk koelkast plus aansluitingen



Bericht door Simon1978 »

Is inderdaad een of andere stand alone unit van cbe(?) p292. Zal 'm zsm terugbouwen. Ik wist niet dat dit zoveel scheelde. Weer wat geleerd.
Bijlagen
Screenshot_20200721_113843_com.android.chrome.jpg
Screenshot_20200721_113843_com.android.chrome.jpg (51.55 KiB) 85 keer bekeken
Plaats reactie