AST-Technik Softclose: inbouwverslag
- DucatoDolf
- Berichten: 2174
- Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
- Locatie: Rotterdam
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Gunst, totaal niet aan gedacht. Ben meteen naar buiten gelopen om te proberen. Gaat idd al een stuk beter. En ik heb gewoon een schuifraam in de deur .
Bon, ik gaat eens een extra handvat aan de deur meubelen en zie dan wel of ik nog een extra hefboom oid nodig heb.
Bon, ik gaat eens een extra handvat aan de deur meubelen en zie dan wel of ik nog een extra hefboom oid nodig heb.
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Niet te moeilijk over doen, die gewone smalle camperdeurtjes knallen je buren soms ook met geweld dicht, dus een schuifdeur gewoon rustig dichttrekken moet kunnen.
Ik had eerder een echte camper en nu een busje, grappig vind ik zelf wel dat er niet vaak een camper in de buurt bij ons komt staan. Dat we een softclose schuifdeur hebben is gelukkig aan de buitenkant niet te zien en vertel ik ook niet
Laatst hoorde ik nog iemand tegen zijn vrouw roepen: " Nee bij dat grijze busje wil ik niet staan, die heeft een schuifdeur" Prima
Ik had eerder een echte camper en nu een busje, grappig vind ik zelf wel dat er niet vaak een camper in de buurt bij ons komt staan. Dat we een softclose schuifdeur hebben is gelukkig aan de buitenkant niet te zien en vertel ik ook niet
Laatst hoorde ik nog iemand tegen zijn vrouw roepen: " Nee bij dat grijze busje wil ik niet staan, die heeft een schuifdeur" Prima
- henk en lila
- Berichten: 3874
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
- Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
- Contacteer:
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Groet, Henk
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
- DucatoDolf
- Berichten: 2174
- Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
- Locatie: Rotterdam
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Ja oké, maar er is een verschil tussen zachtjes rollen, dichtdrukken en een ruk aan die deur geven alsof ie naar de maan gelanceerd moet worden zoals veel koeriers dat ook doen. Ik weet altijd precies wanneer ik een pakketje kan verwachten. Als ik lekker op de bank zit te vegeteren en ik hoor ineens een donderend geluid gevolgd door een klap alsof er een huis instort, dan weet ik: daar is de pakjesbezorger.
Enfin, ik begrijp het wel van je buren. In een ander topic hadden we het er ook over. Niet elke buscamperaar is bewust met de rust van de buren bezig. Zeker de achterdeuren van de Sevel moet je bijna door de bus heengooien om goed in het slot te krijgen. Ik liet ze op reis ook altijd 'n beetje open staan in en rond de wagen. Mocht er voor de achterdeuren ook nog een tip zijn, ik hoor het graag. Ook het rolgeluid van de schuifdeur wil ik gewoon wat stiller krijgen.
Enfin, ik begrijp het wel van je buren. In een ander topic hadden we het er ook over. Niet elke buscamperaar is bewust met de rust van de buren bezig. Zeker de achterdeuren van de Sevel moet je bijna door de bus heengooien om goed in het slot te krijgen. Ik liet ze op reis ook altijd 'n beetje open staan in en rond de wagen. Mocht er voor de achterdeuren ook nog een tip zijn, ik hoor het graag. Ook het rolgeluid van de schuifdeur wil ik gewoon wat stiller krijgen.
AST-Technik Softclose: inbouwverslag
isoplus schreef:Ik had eerder een echte camper en nu een busje
Hij's leuk
Paul
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Voor de achterdeur geldt overigens het zelfde, de luchtdruk die het sluiten veroorzaakt moet weg kunnen.
Bij ons is het voldoende het dakluik wat open te zetten, het achterste ventileert overigens altijd, maar ja wij hebben een "Clever" busje dus ik weet niet of het overal helpt
Ik hoef de deur niet dicht te meppen, gewoon dichtdrukken volstaat.
Ik ben wel zeer tevreden met die "zacht-sluiter" van de schuifdeur, maar dat rollen in de rails blijf je horen dus je er niet aan ergeren zoals met veel zaken is het beste!
Bij ons is het voldoende het dakluik wat open te zetten, het achterste ventileert overigens altijd, maar ja wij hebben een "Clever" busje dus ik weet niet of het overal helpt
Ik hoef de deur niet dicht te meppen, gewoon dichtdrukken volstaat.
Ik ben wel zeer tevreden met die "zacht-sluiter" van de schuifdeur, maar dat rollen in de rails blijf je horen dus je er niet aan ergeren zoals met veel zaken is het beste!
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Zo nu en dan schoonmaken en smeren.
De onderste rails zit bij mij regelmatig vol met zand...
Paul
De onderste rails zit bij mij regelmatig vol met zand...
Paul
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Beste,
Smeren? Dat is iets wat je net niet moet doen, proper en droog houden, maar zeker niet smeren, dan plakt alle viezigheid er in.
In tegenstelling tot de vorige generatie busjes heeft de onderste rail geen dragende functie meer, de deur wordt alleen boven en in het midden gedragen, onderaan houdt de loper de deur alleen op afstand, meer niet.
Joske
Smeren? Dat is iets wat je net niet moet doen, proper en droog houden, maar zeker niet smeren, dan plakt alle viezigheid er in.
In tegenstelling tot de vorige generatie busjes heeft de onderste rail geen dragende functie meer, de deur wordt alleen boven en in het midden gedragen, onderaan houdt de loper de deur alleen op afstand, meer niet.
Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.
JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Beste,
Ja, vanaf model 2006
Voordien steunde de deur op de onderrail.
Dit soort spanklem moet zeker gaan om de deur dicht te trekken.
https://www.materiaal.nl/phuni/page.php?ta=650&cc=3
Joske
Ja, vanaf model 2006
Voordien steunde de deur op de onderrail.
Dit soort spanklem moet zeker gaan om de deur dicht te trekken.
https://www.materiaal.nl/phuni/page.php?ta=650&cc=3
Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.
JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Beste,
Ik heb net even gemeten en je hebt slechts een slag van 2 cm nodig om de deur in het slot te trekken, dus dat moet met zo een spansluiting zeker lukken. En boven het keukenblok heb ik daar zeker genoeg ruimte voor.
Joske
Ik heb net even gemeten en je hebt slechts een slag van 2 cm nodig om de deur in het slot te trekken, dus dat moet met zo een spansluiting zeker lukken. En boven het keukenblok heb ik daar zeker genoeg ruimte voor.
Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.
JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Gewoon proberen!
Ik ben benieuwd. Graag terugkoppelen!
Paul
Ik ben benieuwd. Graag terugkoppelen!
Paul
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Beste,
Voor deze die zo een trekker zoeken:
https://www.aliexpress.com/item/3296852 ... 4eecv&mp=1
Ik ga voor de middel versie.
Joske
Voor deze die zo een trekker zoeken:
https://www.aliexpress.com/item/3296852 ... 4eecv&mp=1
Ik ga voor de middel versie.
Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.
JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Hallo forumleden en andere busfanaten,
Ik ben Anne-Jan en nieuw hier op dit forum.
Ik heb met veel belangstelling de berichten over de softclose schuifdeursluiting gevolgd.
Maar nu wil het, dat ik zelf een VW T4 omgebouwd heb naar camper en daar is geen softclosesysteem voor. Na contact opgenomen te hebben met AST-Technic, konden ze die ook niet leveren. Ook kon ik geen gegevens krijgen over de door hun gebruikte onderdelen, wat natuurlijk ook wel begrijpelijk is. Dus ben ik het zelf maar gaan uitzoeken en maken. Na een 1/2 jaar heb ik het eindelijk voor elkaar. Ik heb geen video kunnen toegvoegen, omdat ik niet weet hoe dat moet.
Ik ben Anne-Jan en nieuw hier op dit forum.
Ik heb met veel belangstelling de berichten over de softclose schuifdeursluiting gevolgd.
Maar nu wil het, dat ik zelf een VW T4 omgebouwd heb naar camper en daar is geen softclosesysteem voor. Na contact opgenomen te hebben met AST-Technic, konden ze die ook niet leveren. Ook kon ik geen gegevens krijgen over de door hun gebruikte onderdelen, wat natuurlijk ook wel begrijpelijk is. Dus ben ik het zelf maar gaan uitzoeken en maken. Na een 1/2 jaar heb ik het eindelijk voor elkaar. Ik heb geen video kunnen toegvoegen, omdat ik niet weet hoe dat moet.