AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
De luitjes van AST-Technik timmeren leuk aan de weg, ik kon softclose af fabriek meebestellen op mijn Adria Twin en volgens de Adria dealer is dat deze. Uiteraard gedaan.
Groet!
Jurjen
ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Jurjen
ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Hier wordt de softclose door de bedenkers zelf ingebouwd.
https://youtu.be/lAQzgY7PRPE
D’n poat op’t gas en ........ wiedergoan
https://youtu.be/lAQzgY7PRPE
D’n poat op’t gas en ........ wiedergoan
D'n poat op het gas en.......wiedergoan
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Nog even een opmerking.
Indien de Softclose op een circuit staat waarvan je de spanning hebt uitgezet, en je zet hem weer aan, maakt hij een referentie-omwenteling. Let op je vingers!
Paul
Indien de Softclose op een circuit staat waarvan je de spanning hebt uitgezet, en je zet hem weer aan, maakt hij een referentie-omwenteling. Let op je vingers!
Paul
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Het meest logische is toch om de softclose aan te sluiten op het elektrisch circuit van de auto?
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Buscamper fan
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Dat kan.
Ik kon daar geen extra bedrading krijgen zonder onder de bus door te gaan.
En aangezien daar wel de voeding van het trapje ligt...
Die gaat via een soort van EBL. Staat de hoofdschakelaar van de HH accu aan, gaat ie daar op.
Staat ie uit, dan via de start accu en D+. Dus draai ik de sleutel om terwijl de HH accu uitstaat, draait ie een rondje.
De bekabeling kwam zo af fabriek. Ik vind het wel prima.
Paul
Ik kon daar geen extra bedrading krijgen zonder onder de bus door te gaan.
En aangezien daar wel de voeding van het trapje ligt...
Die gaat via een soort van EBL. Staat de hoofdschakelaar van de HH accu aan, gaat ie daar op.
Staat ie uit, dan via de start accu en D+. Dus draai ik de sleutel om terwijl de HH accu uitstaat, draait ie een rondje.
De bekabeling kwam zo af fabriek. Ik vind het wel prima.
Paul
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Ik had verwacht dat de bekabeling van de elektrische deurvergrendeling en de aansturing van de laadruimte verlichting daar in ieder geval in de C stijl aanwezig is?
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Buscamper fan
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Ik heb werkelijk geen idee.
Overigens lijkt de Softclose in de laatste video een nieuwere versie met die beveiliging. Ik heb niet geprobeerd mijn vingers ertussen te houden
Het is twee of drie keer voorgekomen dat het aangrijppunt van het wieltje precies boven het rollager uitkwam. Dan stopt hij wel en loopt terug. Alleeen geen piepje.
Paul
Overigens lijkt de Softclose in de laatste video een nieuwere versie met die beveiliging. Ik heb niet geprobeerd mijn vingers ertussen te houden
Het is twee of drie keer voorgekomen dat het aangrijppunt van het wieltje precies boven het rollager uitkwam. Dan stopt hij wel en loopt terug. Alleeen geen piepje.
Paul
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
er is inderdaad een nieuwe versie met voltage monitor en obstacle detection uitgebracht bij de Dusseldorf messe, inclusief prijsstijging helaas. 470EUR excl cover en verzendkosten.
Ik twijfel nog door de prijs; kan ik dit niet zelf maken of toch maar gewoon voor een lus gaan.
Ik twijfel nog door de prijs; kan ik dit niet zelf maken of toch maar gewoon voor een lus gaan.
- DucatoDolf
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
- Locatie: Rotterdam
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Ik vraag me dan ook af wat het voordeel van de Softclose is tov een lus/handvat op de juiste plek (aan de kant van het slot, zoals enkelen alhier hebben gedaan.)
Door de prijs heb ik al besloten een extra handvat te maken, maar zijn hier nog nadelen van? Moet je dan toch nog hard trekken? Misschien is een handmatige hefboom dan een oplossing?
Door de prijs heb ik al besloten een extra handvat te maken, maar zijn hier nog nadelen van? Moet je dan toch nog hard trekken? Misschien is een handmatige hefboom dan een oplossing?
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Beste,
Eigenlijk kan je met een spansluiting hetzelfde bereiken, dit werkt natuurlijk maar aan de binnenzijde terwijl de softclose ook werkt als je buiten de wagen staat.
https://www.gezochteonderdelen.nl/websh ... ilver.html
https://www.kippcom.nl/nl/nl/Producten/ ... ouder.html
Joske
Eigenlijk kan je met een spansluiting hetzelfde bereiken, dit werkt natuurlijk maar aan de binnenzijde terwijl de softclose ook werkt als je buiten de wagen staat.
https://www.gezochteonderdelen.nl/websh ... ilver.html
https://www.kippcom.nl/nl/nl/Producten/ ... ouder.html
Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.
JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Zo'n spansluiting zou haaks op de deur moeten staan. En dan de beugel om een haak friemelen voor je de deur dicht kan trekken.
Lijkt me een beetje een gedoe. Maar het is te proberen...
Een lus werkt wel. Zit er bij mij nog steeds op. Maar nog steeds moet je de deur een redelijke gang geven.
Paul
Lijkt me een beetje een gedoe. Maar het is te proberen...
Een lus werkt wel. Zit er bij mij nog steeds op. Maar nog steeds moet je de deur een redelijke gang geven.
Paul
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Beste,
En laat het nu net de bedoeling zijn van de softclose om de deur GEEN gang te moeten geven om te sluiten.
Met een spansluiting bereik je hetzelfde, dat het niet fraai zal staan in de wagen is een feit, maar het prijsverschil is dan ook enorm.
De spansluiting is dan ook een extra veiligheid tegen inbrekers als je in de wagen verblijft.
Ik heb ook al overwogen om mijn extra schuifsluiting te vervangen door zo een spansluiting. Er zijn ook vrij korte modellen te vinden die niet zo ver in het interieur binnendringen.
https://www.amazon.nl/ZKSM-spansluiting ... B081RFH17P
Joske
En laat het nu net de bedoeling zijn van de softclose om de deur GEEN gang te moeten geven om te sluiten.
Met een spansluiting bereik je hetzelfde, dat het niet fraai zal staan in de wagen is een feit, maar het prijsverschil is dan ook enorm.
De spansluiting is dan ook een extra veiligheid tegen inbrekers als je in de wagen verblijft.
Ik heb ook al overwogen om mijn extra schuifsluiting te vervangen door zo een spansluiting. Er zijn ook vrij korte modellen te vinden die niet zo ver in het interieur binnendringen.
https://www.amazon.nl/ZKSM-spansluiting ... B081RFH17P
Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.
JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
- DucatoDolf
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
- Locatie: Rotterdam
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Ja dat dus. Jullie hebben allebei een punt. Dat gang is alles vind ik zo niet tof. Steeds met samengeknepen billen de deur in het slot getrokken afgelopen reis. Of gewoon zachtjes dicht gedaan zonder dat ie echt dicht zat. Om de buren niet te storen.
Maar alleen een extra lus/handvat is het dus ook niet wat ik al dacht. Die spansluiting is een goede. Zoiets iig.
Buiten druk ik 'm altijd dicht met een klein gangetje en tegelijk drukken. En als we buiten zitten hoeft ie niet perse klikvast dicht. Gaat vooral om 's avonds voor het slapen gaan.
Thanks voor de inspiratie.
Maar alleen een extra lus/handvat is het dus ook niet wat ik al dacht. Die spansluiting is een goede. Zoiets iig.
Buiten druk ik 'm altijd dicht met een klein gangetje en tegelijk drukken. En als we buiten zitten hoeft ie niet perse klikvast dicht. Gaat vooral om 's avonds voor het slapen gaan.
Thanks voor de inspiratie.
- henk en lila
- Berichten: 3873
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
- Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
- Contacteer:
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Even de voordeur op een kier en je schuifdeur fluistert dicht ( maar ik wil toch een softclose alleen gaat die nooit passen)
Groet, Henk
Groet, Henk
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).