AST-Technik Softclose: inbouwverslag
- Hoofdnoorman
- Berichten: 15352
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
- Locatie: Deventer
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Ik zou toch eens even goed kijken.
Volgens de aangeleverde foto's zal het gewoon passen. Misschien moet je een klein stukje uit de onderrand van het aanrechtblad snijden, maar daar geloof ik niet in.
Ik neem wel aan dat het aanrechtblad met die schroeven onder de dopjes vast zit. En als dat blad 27 dik is, dan zullen ze de schroeven wel ergens in het midden van het blad hebben en is er dus ruimte genoeg.
Volgens de aangeleverde foto's zal het gewoon passen. Misschien moet je een klein stukje uit de onderrand van het aanrechtblad snijden, maar daar geloof ik niet in.
Ik neem wel aan dat het aanrechtblad met die schroeven onder de dopjes vast zit. En als dat blad 27 dik is, dan zullen ze de schroeven wel ergens in het midden van het blad hebben en is er dus ruimte genoeg.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Rudy en Hockey.
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Ja, er zal een idd een mm of 15 tot 18 uit de onderkant van het werkblad moeten. Dat is meer dan de halve dikte. Op de bewerkte foto van Hoofdnoorman is goed te zien waar de bovenkant van het wieltje komt. Hoe is dat bij draaien? Komt het dan nog hoger?
Dat ga ik echt niet aandurven...ook omdat ik geen idee wat er onder het melamine zit. Ik heb niet het lef van de door Paul geciteerde Pipi Langkous.
Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
Dat ga ik echt niet aandurven...ook omdat ik geen idee wat er onder het melamine zit. Ik heb niet het lef van de door Paul geciteerde Pipi Langkous.
Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
Buscamper fan
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Rudy heeft een gele lijn getrokken over de bovenkant van het wieltje. Links gaat die door de "uitsparing" waarin de rails de hoek om gaat.
De afstand van de gele lijn over het wieltje tot de bovenkant van de uitsparing is 30mm.
De afstand van de gele lijn over het wieltje tot de bovenkant van de uitsparing is 30mm.
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Om het goed in te bouwen, moet mijn keuken blokje in feite een paar cm omhoog. Zoals het nu is, moet ik behalve een uitsparing in de achterwand ook een uitsparing in de onderkant van het werkblad onder de spoelbak (!) maken. Precies bij de hoek, waar dus ook 1 van de 4 schroeven van de spoelbak zit.
Ik kan en durf beide echt niet zelf en laten doen vind ik te duur worden.
Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
Ik kan en durf beide echt niet zelf en laten doen vind ik te duur worden.
Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
Buscamper fan
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Eerste dag de Softclose in gebruik op de camping, wat een genot om de schuifdeur zo dicht te horen gaan.
Trouwens de geleidewieltjes boven en onder én in de geleiders ik schoongemaakt en wat siliconenspray gegeven, maakt het ook al dat de deur lichter loopt.
Trouwens de geleidewieltjes boven en onder én in de geleiders ik schoongemaakt en wat siliconenspray gegeven, maakt het ook al dat de deur lichter loopt.
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Kwam het per ongeluk in een beschrijving tegen. Stand-by gebruik 30mA. Wel iets om rekening mee te houden dus.
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Deze wordt tegenwoordig bij de Softclose bijgeleverd, Blauw=Plus Bruin=Min
AST-Technik Softclose: inbouwverslag
En andersom aangesloten gebeurt er niets. Gaat ook niet kapot. Spreek ik als ervaringsdeskundige
Ander dingetje..
Gasfles erin. Kachel aangezet. Dat duurde even omdat de gasleiding vol zat met lucht. Dus vrij lang (2 minuten) gaat de piezo-elektrische ontsteking elke seconde "af". De softlock maakte 2x een "reference fahrt". En zit vlak naast de koelkast.
Causaal verband?
Ander dingetje..
Gasfles erin. Kachel aangezet. Dat duurde even omdat de gasleiding vol zat met lucht. Dus vrij lang (2 minuten) gaat de piezo-elektrische ontsteking elke seconde "af". De softlock maakte 2x een "reference fahrt". En zit vlak naast de koelkast.
Causaal verband?
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Als de stroom er ook maar een moment af is geweest en weer aan gaat maakt de Softclose een slag.
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
In onze vorige camper, een Hymer, viel het complete EB uit bij opstarten van de kachel.
Daar is veel over geschreven en veel aan gesleuteld. Hymer en de maker van het eb gaven elkaar de schuld.
In ieder geval veroorzaakte het ontsteken van de kachel de storing, een Schot die dezelfde problemen had heeft het 4 jaar later voor mij opgelost.
Hij is aan de gang geweest met zilverfolie rond het eb en nog wat componenten bij de kachel.
Dus wat jij beschrijft kan ook wel zoiets zijn.
Daar is veel over geschreven en veel aan gesleuteld. Hymer en de maker van het eb gaven elkaar de schuld.
In ieder geval veroorzaakte het ontsteken van de kachel de storing, een Schot die dezelfde problemen had heeft het 4 jaar later voor mij opgelost.
Hij is aan de gang geweest met zilverfolie rond het eb en nog wat componenten bij de kachel.
Dus wat jij beschrijft kan ook wel zoiets zijn.
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Wij hebben dit draadje met zeer veel belangstelling gevolgd.
Het lijkt ons ook ideaal dit systeem SoftClose in onze buscamper te hebben.
Maar net als sommige forumleden durven wij het ook niet aan om dit zelf in te gaan bouwen.
In dit en een ander draadje kom ik 2 bedrijven tegen die dit kunnen en willen inbouwen,
AST-Technik in Eschbach en Hega Service in Bad Honnef en Altenkirchen.
Ten opzichte waar wij wonen is dat toch een afstand 760 km resp. 310 km.
Is er al iets bekend of er ook een Nederlands bedrijf dit apparaatje Softclose in de verkoop heeft en daarnaast ook wil inbouwen?
Het lijkt ons ook ideaal dit systeem SoftClose in onze buscamper te hebben.
Maar net als sommige forumleden durven wij het ook niet aan om dit zelf in te gaan bouwen.
In dit en een ander draadje kom ik 2 bedrijven tegen die dit kunnen en willen inbouwen,
AST-Technik in Eschbach en Hega Service in Bad Honnef en Altenkirchen.
Ten opzichte waar wij wonen is dat toch een afstand 760 km resp. 310 km.
Is er al iets bekend of er ook een Nederlands bedrijf dit apparaatje Softclose in de verkoop heeft en daarnaast ook wil inbouwen?
Laatst gewijzigd door Skylge40 op vr 19 jun 2020, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
J A N
Adria Twin SP
Fiat Ducato 2.3 130 multijet
Garmin Camper 770-LMT-D
Adria Twin SP
Fiat Ducato 2.3 130 multijet
Garmin Camper 770-LMT-D
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Echt, als je een beetje handig bent is het vrij eenvoudig. Viel me echt reuze mee.
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Dat is nou juist ook mijn punt Geertkb: ook ik ben en niet handig en kan onvoldoende inschatten of dat ding bij mij wel gaat passen.
Ik volg belangstellend.
Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
Ik volg belangstellend.
Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
Buscamper fan
Re: AST-Technik Softclose: inbouwverslag
Misschien moet je iemand even laten kijken die hem al heeft ingebouwd.
Maar je profiel vertelt niet waar ergens je woont.
Een handige klusser of professional vindt dit misschien een klusje van niets.
Anders ligt dat voor iemand met twee linker handen.
Belangrijk punt is of je er makkelijk bij kunt.
Ik moest het keukenblok opzij halen. Dat was voor mij meer werk dan het plaatsen van de Softclose.
Maar je profiel vertelt niet waar ergens je woont.
Een handige klusser of professional vindt dit misschien een klusje van niets.
Anders ligt dat voor iemand met twee linker handen.
Belangrijk punt is of je er makkelijk bij kunt.
Ik moest het keukenblok opzij halen. Dat was voor mij meer werk dan het plaatsen van de Softclose.