Citroen C25: meerdere problemen...

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
isoplus
Berichten: 6392
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Citroen C25: meerdere problemen...



Bericht door isoplus »

Komt er wel brandstof bij je verstuivers? Soms als je alles los gehad hebt moet het hele brandstof systeem even ontlucht worden te beginnen bij de opvoerpomp en zo verder tot aan de aansluiting op de verstuiver. Door het voorzichtig losdraaien van een aansluitnippel kan je zien tot hoever het systeem al gevuld is met brandstof.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51316
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Citroen C25: meerdere problemen...



Bericht door Kroppie »

brandstoffilter ook ontlucht/gevuld met de knop bovenop het filter?, kan anders erg lang duren voor het gevuld is, en pas als dat vol is komt het bij de inspuitpomp en de verstuivers.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6327
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Citroen C25: meerdere problemen...



Bericht door Bas vd laar »

Wat Jos zegt, kijk daar ook even naar.
Als de filter eraf is geweest of vervangen vul dan het bakje onder alvast met schone diesel
Als je met je gezicht voor de brandstoffilterhouder staat, zit er aan de linkerzijde bovenop een nippeltje, deze moet je een aantal slagen los draaien en dan pompen met de knop, wanneer er brandstof uit de nippel komt draai je hem dicht.
Let op, soms werkt de nippel niet meer goed, bevestig er dan een stukje brandstofslang aan en zuig de brandstof omhoog, kan gewoon met je mond, is niet lekker maar werkt wel. Draai hem dan dicht en start de auto.
selanty
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 29 jul 2019, 17:35

Re: Citroen C25: meerdere problemen...



Bericht door selanty »

als ik die nippel los draai en pomp komt er gelijk brandstof uit

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

selanty
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 29 jul 2019, 17:35

Re: Citroen C25: meerdere problemen...



Bericht door selanty »

selanty schreef:als ik die nippel los draai en pomp komt er gelijk brandstof uit

Sent from my SM-N975F using Tapatalk
maar nu mijn stomme vraag als ik de brandstof leiding op een verstuiver los draai en dan pomp op het filter gebruik moet er dan brandstof uit die leiding komen of werkt dat alleen als de pomp draait

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51316
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Citroen C25: meerdere problemen...



Bericht door Kroppie »

er komt alleen branstof uit een verstuiverleiding als de pomp draait.

en probeer eens te starten en gelijktijdig een beetje remmenreiniger in de inlaat spuiten, en controleer of het voorgloeien werkt, als die niet werkt dan starten ze heel slecht

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
selanty
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 29 jul 2019, 17:35

Re: Citroen C25: meerdere problemen...



Bericht door selanty »

Ho ho ho ho niet zo snel ik weet er nog steeds niet veel van he .

in spuiten in de inlaat. waar doe ik dat.
gloeien controleren hoe doe ik dat.

sorry maar dat komt niet helemaal binnen.

Marcel beetje in de war aan het raken.

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

selanty
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 29 jul 2019, 17:35

Re: Citroen C25: meerdere problemen...



Bericht door selanty »

wat gevonden voor de gloeiers https://www.dedieseldokter.nl/c-4226632/gloeistift/

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51316
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Citroen C25: meerdere problemen...



Bericht door Kroppie »

het luchtfilter zit aan de inlaat, daarin spuiten dus,
en met een multimeter meten of er met contact aan spanning op de gloeiers komt, maar meter op een gloeier houden en dan pas een helper het contact aan laten zetten, niet contact aan en dan gaan meten, want dat gloeien duurt maar even, dus 1 persoon meetapparaat op de gloeier houden en een ander op commando van 1e contact aan, en zo bij elke gloeier, wel tussen 2 gloeiers meten even een tijdje/minuutje wachten, want het relais kan nog in werking zijn

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6327
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Citroen C25: meerdere problemen...



Bericht door Bas vd laar »

Bij de gele pijl remmenreiniger inspuiten.
Makkelijkste gaat dit met 2 man, eentje kan starten en de ander spuit er wat in.
Bijlagen
d55c0ea4470ea57402d699c929af.jpg
d55c0ea4470ea57402d699c929af.jpg (125.26 KiB) 185 keer bekeken
isoplus
Berichten: 6392
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Citroen C25: meerdere problemen...



Bericht door isoplus »

Marcel doe maar even rustig aan, je bent nu zo ver gekomen.
Beter is eerst vragen en het antwoord begrijpen voordat je iets verknalt.
Als je bij de inlaat van welke motor dan ook aan het werk gaat, LET OP, niet bij draaiende motor je hand op dat stukje inlaatpijp leggen.
Slecht voor je handje!!
selanty
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 29 jul 2019, 17:35

Re: Citroen C25: meerdere problemen...



Bericht door selanty »

Oke weer even verder gegaan. Gloeiers krijgen spanning.
Per verstuiver de brand stof leiding los gedraaid en bij de 1e verstuiver (1e cilinder geen brandstof de rest wel) nu weet ik zeker dat er eerder wel uit kwam maar nu dus niet.

Als ik het pompje gebruik op het filter moet het brandstof systeem dan onder druk blijven staan. denk het niet maar toch de vraag. Je ziet namelijk dat de slang naar de pomp oner druk komt te staan en zodra je opgehouden bent verslapt de slang weer.

Kan het zijn dat die pomp toch helemaal niet op tijd zou staan.
Heb hiervoor Jos z'n tuukje gebruikt.

Nog niet aan de slag gegaan met remmen reiniger. omdat dat brandstof ding nu naar boven komt. En ik denk dat ik dat eerst moet oplossen.

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

MaartenH
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 07 mar 2018, 21:16

Re: Citroen C25: meerdere problemen...



Bericht door MaartenH »

Het stukje leiding tussen de brandstofpomp en injector ontlucht je niet door te pompen met de hand, maar door de leiding op de injector 1 slag los te draaien en dan iemand te laten starten. Als het dan een kledderboel van diesel is, draai je die moer weer vast en ga je door naar de volgende injector.

Als er een te grote luchtbel in de leiding naar de injector zit, zal er niet genoeg druk op de injector komen om te openen. (de luchtbel buffert dat mooi weg, waar diesel niet samen te persen is)
selanty
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 29 jul 2019, 17:35

Re: Citroen C25: meerdere problemen...



Bericht door selanty »

Zo heb ik het ook gedaan eigenlijk. eerst los dan starten kleder boel dan vast. alleen bij die ene niks kledder boel. btw wel in me uppie gedaan of zit er dan alweer teveel lucht in.

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

Plaats reactie