Wie kent het probleem met Citroen Jumper HDi 2.2 (2007)

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
kareltje cola
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 0:10
Locatie: Herentals (B)

Re: Wie kent het probleem met Citroen Jumper HDi 2.2 (2007)



Bericht door kareltje cola »

het merk pierburg is gewoon origineel montage hoor
kareltje cola
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 0:10
Locatie: Herentals (B)

Re: Wie kent het probleem met Citroen Jumper HDi 2.2 (2007)



Bericht door kareltje cola »

en de problemen van de topicstarter komen zo goed als enkel voor bij de euro 4 types ( 2006-2011)
JeroenBunte
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 20 jun 2021, 12:34

Re: Wie kent het probleem met Citroen Jumper HDi 2.2 (2007)



Bericht door JeroenBunte »

Bij mij was het na veel meten testen en zoeken de opbrengst regelaar van de pomp. Loopt weer als een zonnetje. Kleine reparatie maar heel erg duur geworden door de diagnose kosten.
kareltje cola
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 0:10
Locatie: Herentals (B)

Re: Wie kent het probleem met Citroen Jumper HDi 2.2 (2007)



Bericht door kareltje cola »

de opbrengstregelaar (of lage drukregelaar zoals ik eerder aangaf :) ) gaan ook met de vloot defect, is met de originele uitleesapparatuur direct zichtbaar als je bij de parameters kijkt hoe dat de motor stationair loopt en of deze automatisch continu verspringt acceleratie naar deceleratie.
Jan2763
Berichten: 1
Lid geworden op: di 12 dec 2023, 10:13

Re: Wie kent het probleem met Citroen Jumper HDi 2.2 (2007)



Bericht door Jan2763 »

KiteFlupke schreef:
di 02 jul 2019, 18:01
Ik heb ook een L2H2 120Pk citroen met de PUMA motor. Ik denk zelfde bouwjaar (zonder roetfilter)

Zelfde probleem gehad, paar seconden weinig vermogen en ineens zijn de paarden er weer, vooral rond de 2000 RPM. Zwarte rook zag ik ook vliegen bij stevig planken in de bergen.

Eerst ermee naar Lourdes gereden maar dat kaarsje hielp niet. Dan maar EGR klep (tijdelijk) afgedopt met een zacht rood koper plaatje en mijn probleem is weg. Zo heb ik mijn reis vrolijk naar huis kunnen verder zetten, en nu 3 jaar later... dat koper plaatje zit er nog in :-) Oeps

MAP sensor kan je ondertussen ook eens kuisen met remmen reiniger. Kan geen kwaad.

Ik neem aan dat hem stationair niet stilvalt, want dan is het iets anders dat je moet vervangen.
Ik heb hetzelfde probleem. EGR klep vervangen, luchtmassa meter vervangen en nog steeds het probleem. Heeft iemand al ontdekt wat het is dan zou ik dat graag horen van u. Ik word er moedeloos van...
Dank u!
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Wie kent het probleem met Citroen Jumper HDi 2.2 (2007)



Bericht door hathi »

Ik heb het al vaker geschreven,vernieuw je de EGR klep,…..bestel er een bij Iveco,……bij Fiat verkoopt men meestal nieuw gereviseerde EGR kleppen,welke weer snel defect kunnen gaan
Hans
Plaats reactie