Update Chausson panoramadak lekkage

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Update Chausson panoramadak lekkage



Bericht door ducati 900 »

Mooi dat het nu goed geregeld is.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6302
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Update Chausson panoramadak lekkage



Bericht door Bas vd laar »

Er mist een schroefje
solange
Berichten: 59
Lid geworden op: za 14 apr 2018, 21:19

Re: Update Chausson panoramadak lekkage



Bericht door solange »

Aan Bas Van Laar :
Ja Dat klopt...hebben we inderdaad ook opgemerkt maar bij nazicht in het boekje van Fiamma zelf staat duidelijk vermeld dat 1 schroef voldoende is. Er wordt zelfs maar 1 schroef geleverd. Je kan je dan natuurlijk afvragen waarom dat tweede gaatje dient...dat deden wij ook...maar ach....het ding blijft hangen en het is OK zo :-)
groetjes
solange
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6302
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Update Chausson panoramadak lekkage



Bericht door Bas vd laar »

Haha, dat had ik niet verwacht.
Als het zelfs zo in het boekje staat dan zal het wel goed zijn :-B
Fijn dat het nu opgelost is! :thumbup:
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2149
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Update Chausson panoramadak lekkage



Bericht door jaap van duijn »

@solange,

Het is en was mijn bedoeling niet om U te kakken te zetten.Indien U het zo opvat mijn volledige excuus.
U gaf ook niet aan wat U al eerder gedaan had, kortom verhaal was niet volledig toch?
Ik kwam op het schrijven van mijn stukje omdat door gelijk aardig geval en door een ernstige fout van een medewerker (een van de 4), die echt goed en betrouwbaar waren de zaak failliet is gegaan op negatieve publiciteit (zwager was weg voor zaken en kon er niets aan doen).
Vandaar dat we echt eerst nadenken voor we schrijven , zoals ik ook nu 7 maal mijn tong rond draaide, voor ik hier begon.
Nogmaals mijn excuus.

Tevens wil ik mij afmelden van dit camper forum, ik ben te kort aangesloten - lijkt het - om iets te mogen zeggen en al eerder afgezeken door leden die van van voor 2012 lid zijn en "natuurlijk meer zeggenschap hebben".

Het ga U allen goed met gezondheid, bloed druk en verder leven, geniet van Uw camper Jaap van Duijn
isoplus
Berichten: 6383
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Update Chausson panoramadak lekkage



Bericht door isoplus »

Ach meester Jaap, niet zo haastig het is even wennen aan de verschillende manieren van omgaan met elkaar.
U heeft 40 jaar gevaren en moet dan toch wel tegen een stootje kunnen bovendien kan uw inbreng als werktuigkundige wel van belang zijn.
Er worden hier toch wel veel problemen opgelost waardoor mensen weer verder kunnen met hun camper en daar gaat het toch in hoofdzaak om.
Er worden zelfs hele fietsenrekken gebouwd en verbeterd met hulp en adviezen van het gezelschap hier.
Ik ben in 1960 gaan varen in de tijd dat een klein bootje nog een bemanning had van 45 zielen met allemaal verschillende manieren van spreken en werken iets daarvan moet u toch ook nog wel gewend zijn?
Probeer bij te dragen aan de oplossing van het aangekaarte probleem en op de man spelen te voorkomen, u zult zien dat het wel mee valt.
solange
Berichten: 59
Lid geworden op: za 14 apr 2018, 21:19

Re: Update Chausson panoramadak lekkage



Bericht door solange »

Aan Jaap Van Duijn : excuses aanvaard hoor...
Ik heb er geen problemen mee dat mensen een andere mening hebben maar voor ons was/is het onze eerste camper-ervaring...en we hebben wel degelijk gemopperd over die luifel - vieze - toestand...maar ze bleven zeggen dat het zo was....Pas na de derde (helaas) schriftelijke klacht waren ze akkoord om het aan te passen. Ik had in dat schrijven dan ook gedreigd om rechtstreeks naar de fabrikant te schrijven.
Wat uw zinnetje betreft : U heeft betaald en bent doorgereden...dat klopt niet helemaal...Je moet met een nieuwe wagen sowieso alles op voorhand storten...VOOR je de camper kan afhalen. Dus toen we in Aken aankwamen was hij al betaald.
Ik ben gewoon naar hier gekomen op het forum omdat ik niet wist wat gebruikelijk was of niet....(ook met het dakvenster) en ik heb heel veel gehad aan de reacties van ervaren mensen (waarvoor nogmaals dank aan iedereen). Ik denk dat dat de bedoeling is van zo'n forum....Als iemand met een vraag zit, of twijfelt over iets, dat we hier kunnen bespreken wat allemaal mogelijk is.
Bovendien kom ik liever naar hier...het is mijn moedertaal...Ik woon in Duitsland en ook al spreek ik redelijk Duits..discussieren gaat nog altijd makkelijker in de eigen taal :-)
Groetjes ,
solange
Gebruikersavatar
Smurf
Berichten: 359
Lid geworden op: zo 05 sep 2010, 9:52
Locatie: Lommel (België)

Re: Update Chausson panoramadak lekkage



Bericht door Smurf »

@solange
Wat het panoramaraam betreft zou ik u willen vragen omdat je schrijft dat het nu eentje is van Dometic is of hierbij er ook een frame is geplaatst waar het nieuwe panoramaraam in komt te liggen en of het model van dit nieuwe raam ook gewoon platte randen heeft zoals het originele raam want als er geen frame is geplaatst en het model van het raam is het zelfde dan moet ik u spijtig genoeg vertellen dat het probleem terug zal komen want dit is een gekend probleem bij deze modellen van Chausson. De plaats waar het raam is aangebracht is veel te zwak gemaakt vandaar de lekkages wij kunnen er van meespreken en zitten al 5 jaar met dit probleem waar geen deftige oplossing voor te vinden is als je de wagen in originele staat wil behouden.
Groetjes en nog heel veel reisplezier

Carthago Chic C Line 4.9 - Fiat 150 Pk -Euro6 - 6 vit
solange
Berichten: 59
Lid geworden op: za 14 apr 2018, 21:19

Re: Update Chausson panoramadak lekkage



Bericht door solange »

Hallo,
Neen, het is eigenlijk een volledig ander frame. Beetje robuuster langs de binnenkant ook. Was even 'visueel' wennen, maar ondertussen zijn we het gewoon.
We zijn ondertussen een paar maanden verder en hebben al veel (heel veel) regen gehad....Ik blijf het voorzichtig zeggen, maar tot nu toe hebben we nog geen problemen...Ik hoop dat het zo blijft..
groetjes,
Solange
Gebruikersavatar
Smurf
Berichten: 359
Lid geworden op: zo 05 sep 2010, 9:52
Locatie: Lommel (België)

Re: Update Chausson panoramadak lekkage



Bericht door Smurf »

@solange
Oké bedankt om dit even te laten weten dan zal het wel opgelost zijn, bij ons is het nog steeds origineel en krijgen nog steeds water binnen als het hard regent en de wind langs de zijkant op het raam blaast soms zie je zelfs het licht tussen de afdichtingsrubber en het raam door komen dus helemaal niet oké. Het zijn geen grote hoeveelheden water die wij binnen krijgen maar toch ben je er nooit gerust in en ook wil het raam nogal eens los rammelen wat je tijdens het rijden ook geen gerust gevoel geeft want zo ben je het panoramaraam kwijt voor je er erg in heb. Grtjs,
Groetjes en nog heel veel reisplezier

Carthago Chic C Line 4.9 - Fiat 150 Pk -Euro6 - 6 vit
solange
Berichten: 59
Lid geworden op: za 14 apr 2018, 21:19

Re: Update Chausson panoramadak lekkage



Bericht door solange »

@Smurf
Inderdaad niet leuk. Nu hebben wij ook heel hard (lees bijna agressief) moeten zagen bij de dealer om dat nieuwe raam te krijgen. Eerste keer hebben ze zogezegd de zaak gerepareerd en toen wij 's avonds thuis kwamen en toevallig ook een onweer hadden bleek dat het helemaal niet ok was. We hebben toen een hele boze brief geschreven (er was nog éen en ander fout) en toen zijn ze wakker geschoten :-)
Dus, zoals gezegd, tot nu toe, alles in orde...maar de schrik blijft er wel inzitten : Als het heel hard regent sta ik 's nachts op om te voelen of alles nog droog is :crazy:
groetjes,
solange
Plaats reactie