Onbekende stekker Fiat Ducato 244?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Onbekende stekker Fiat Ducato 244?



Bericht door Kroppie »

probeer eens bij www.rdae.nl, zoek bij:div stekkers en verbinders

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Onbekende stekker Fiat Ducato 244?



Bericht door Camperic »

Zie de juiste er zo niet bij staan, maar kan er zeker naar vragen daar :thumbup:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Onbekende stekker Fiat Ducato 244?



Bericht door Camperic »

Kroppie schreef:
za 23 okt 2021, 18:54
bij een sloperij eentje uit een auto [laten]knippen.
Vandaag een uur rond gestruind op een sloperij met bedrijfswagens. Alle Ducato's/Jumpers/Boxers bekeken die er stonden, maar de contrastekker niet kunnen vinden helaas :(
Wel meerdere keren de stekker die al in de camper zit :bang:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Onbekende stekker Fiat Ducato 244?



Bericht door Cee Pee »

De accessoires waar die contrastekkers aanzitten zullen er wel uitgehaald zijn of waren, net als bij jou, niet gemonteerd.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Onbekende stekker Fiat Ducato 244?



Bericht door EasyBee »

Overweging van de producent is simpel.
Het is goedkoper om 1 generieke kabelboom te maken voor meerdere voertuigen dan meerdere kabelbomen.
Bij ons onder het dashboard en in de motorruimte zitten ook meerdere "loze" stekkers. Alles doet het. Dus ik maak me er niet druk om.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Onbekende stekker Fiat Ducato 244?



Bericht door Camperic »

Voor de duidelijkheid :oops: het gaat over de stekker onder de rechter voorstoel, zie eerste bericht.

In dit topic m.b.t. dezelfde stekker staat:
andries.terveer schreef:
do 09 jan 2014, 21:11
Dit is geen onbekende stekker. Het is de coatch bilder conector die door Fiat standart in iedere Ducato vanaf 2002 is aangebracht. Het is een kabel waarin de +30, -31 en d+ te vinden zijn. Bij gebruik van een EBL99 zitten er 2 draden te weinig in, te weten de + en - draad voor aansluiting van de koelkast. Deze stekker is op de accu aangesloten door middel van de middelste midi zekering van 50A.
Na meten blijkt er een +, een - en een D+ in de stekker te zitten, dus het lijkt over dezelfde stekker te gaan. Zoeken met "coach builder connector" levert echter geen informatie op en dus bijvoorbeeld ook geen artikelnummer op basis waarvan ik het zou kunnen bestellen.

De stekker ben ik op de sloop wel meerdere keren tegen gekomen, maar geen enkele keer op dezelfde plaats als bij mijn camper onder de rechter voorstoel. Wel onder het dashboard, de ene keer links en een andere keer rechts, onderaan de B-stijl en onder de motorkap. Geen enkele keer ergens op aangesloten, behalve onder de motorkap waar de stekker op de achterkant van een zekeringenbox was aangesloten. Die is echter helaas niet te gebruiken als contrastekker.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Onbekende stekker Fiat Ducato 244?



Bericht door Kroppie »

stekker eraf knippen en een andere eraan waar wel een contra voor te vinden is, maak het je makkelijk, niet moeilijk.

www.rdae.nl

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Onbekende stekker Fiat Ducato 244?



Bericht door Camperic »

:lol: :thumbup:

Dat is inderdaad wat ik ga doen als ik de contrastekker niet kan vinden. Origineel houden is mooier en het zou makkelijker zijn met de contrastekker, maar er een andere (stekker)verbinding tussen zetten werkt net zo goed.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Onbekende stekker Fiat Ducato 244?



Bericht door Camperic »

De aansluiting is bedoeld om Cyrix op aan te sluiten, zie topic Huishoudaccu laadt niet tijdens het rijden.

In dat topic:
Kroppie schreef:
di 21 sep 2021, 15:37
of een cyrix plaatsen, 2 dikke draden naar de plussen van de accu,s, en een dun mindraadje, cyrix is in lithium uitvoering verkrijgbaar.

kan op een geschikte willeurige makkelijke plek geplaatst worden
:idea: Een geschikte willekeurige makkelijke plek is in dit geval onder de rechter voorstoel :D
Daar de stekker eraf knippen, dan +, - en D+ vanaf startaccu aansluiten op Cyrix en dan hoef ik alleen nog een kabel naar LifePO4 accu te trekken, bij de accu gezekerd met 50A. Uiteraard Cyrix met aansluitingen goed beschermen en niet los onder de stoel :wink:
Of zie ik iets over het hoofd? :think:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Plaats reactie