Hoe vervoeren jullie de elektrische fiets?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2435
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: Hoe vervoeren jullie de elektrische fiets?



Bericht door bently »

En te hopen dat er ook de zijdelings rails erbij zitten ?
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Hoe vervoeren jullie de elektrische fiets?



Bericht door willemzon »

Wij hebben een veluw slide in de camper, omdat die er in zat toen wij de camper kochten, maar ik moet zeggen dat je wel het stuur om moet kunnen klappen, dan past het geheel er net in. De hoogte van de garage is 1.20 maar die veluw slide neemt ook wat hoogte in.
In onze vorige camper met dezelfde hoge garage had ik alleen wat wielgeleiders in en daar konden de fietsen, zonder het omklappen van het stuur in.

Ik weet niet of ik zelf zo, 'n veluw slide had gekocht.

Gr willem.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe vervoeren jullie de elektrische fiets?



Bericht door Ruud Adam »

Ik zag inderdaad dat de zijdelingse rails niet bij de Veloslide zijn inbegrepen.
Kosten niet de wereld, maar toch snel weer tussen de € 40 en € 83, naargelang de lengte.

Ik dacht dat je de hoogte van de fiets kunt instellen door de wielsteunen op de Veloslide dichter of verder bij elkaar vandaan te zetten.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13342
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Hoe vervoeren jullie de elektrische fiets?



Bericht door hathi »

Ruud ook mijn gedacht,mooie foto Vd binnenzijde,de onderdelen zijn allemaal los te koop alleen de basis ( jouw foto) niet,ik zou het dubbele profiel nemen,met de rubber wieltjes,welke in de gleuf lopen? Maar nu eerst nog iets verzinnen voor de buitenzijde met gleuf v.d. Opname.of dit profiel ook als buitenzijde dus dubbel met wieltjes ertussen:?: nog even brainstormen,komt goed
38164D90-E4BA-4134-B6B3-AFFFF3AF5732.png
38164D90-E4BA-4134-B6B3-AFFFF3AF5732.png (136.29 KiB) 324 keer bekeken
Hans
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe vervoeren jullie de elektrische fiets?



Bericht door Ruud Adam »

Je neemt als basis 3 stukken 2020/3030/4040 van tussen de 70 en 140 (naar gelang je garage breed is)
Die bevestig je vast op de vloer.
Je kunt hier ook een halve 4040 voor nemen (die bestaan ook)

Afbeelding

Hier dwars op bevestig je een stuk 4040 van 195 cm. Dit zet je bijvoorbeeld vast met speciale hoekstukjes.
(ook hier zou je weer zo'n half profiel voor kunnen nemen. maar dan moet je zelf wat gaan boren)

Je neemt nog zo'n zelfde lengte maar dan sowieso 4040 met aan 4 kanten sleuven.
Aan de onderzijde verbind je met boutjes daar 3 stuks geleiders op van € 8,95 per stuk.
https://www.aluxprofiel.nl/lineair-gele ... 749?c=3506

Deze lengte kun je vervolgens in het lange profiel schuiven dat vast bevestigd zit op de bodem.

In de topgleuf kun je een verticale constructie bevestigen om te voorkomen dat de fietsen omvallen.
In de beide zijsleuven bevestig je iets van steunen waar de banden op komen te staan.

Ben je bang dat dit lange glijdende deel te smal is, dan kun je ook een profiel 40120 kopen.
Dat is dus 40mm hoog en 120mm breed en heeft aan bovenzijde en onderzijde 3 sleuven

Wordt vast nog een gedoe om het allemaal uit te zoeken.
Maar je bent voor rond de € 150/250 klaar, denk ik.
Groet, Ruud
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Hoe vervoeren jullie de elektrische fiets?



Bericht door Premiumliner »

Wij hebben een Fiamma Carry-Bike garage plus. We hebben onze elektrische Cannondale fietsen binnen 3 minuten in- of uit de garage. Wij verwijderen de accu's nooit; fiets aan stuur optillen en in de sleuf zetten, doorschuiven naar achteren, frame aan beugel bevestigen, bandjes om velgen vastzetten en daarna de volgende fiets in tegenovergestelde richting dus met het stuur de andere kant op en eerst het achterwiel optillen en in de sleuf zetten.

Het nadeel van die Thule veloslide, vind ik ,is dat ie erg smal is, waardoor je conflict kunt krijgen met je fietssturen en daarnaast is hij relatief hoog, waardoor de totale fietshoogte dan weer beperkt wordt. Ik vind hem bovendien er prijzig, maar daar kun je natuurlijk genuanceerd over denken.
Handig is wel dat je de fietsen er buiten de garage op kan plaatsen.
Bijlagen
fiamma-carry-bike-garage-plus.jpg
fiamma-carry-bike-garage-plus.jpg (15.12 KiB) 295 keer bekeken
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe vervoeren jullie de elektrische fiets?



Bericht door Ruud Adam »

Het hoogte-probleen van de Veloslide begrijp ik niet zo goed.
De hoogte van de fiets is toch bepalend?

Je kunt de steunen waar je banden op staan wat verder van elkaar zetten.
Dan zakt de band wat dieper tussen de steunen in, en wordt de totale hoogte minder.
Groet, Ruud
willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Hoe vervoeren jullie de elektrische fiets?



Bericht door willemzon »

Dat klopt wel ruud, maar hij zal toch over de opstaande rand van de garagedeur moeten glijden, is toch zo een cm of 3, en wij hebben grote fietsen maat 58 en 60 en dat wordt toch krap. Normaal zet je eerst het voorwiel in de garage en dan de rest.
of je moet fietsen kopen zoals premium liner, maar die kosten ook 2350 euro per st.
Vr gr
Willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Vopper
Berichten: 2186
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Hoe vervoeren jullie de elektrische fiets?



Bericht door Vopper »

Het is te hopen dat er losse universele kantelmechanismen voor de sturen op de markt komen, vind het jammer om de fiets in te ruilen voor alleen het kantelmechanisme.

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Hoe vervoeren jullie de elektrische fiets?



Bericht door Premiumliner »

Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13342
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Hoe vervoeren jullie de elektrische fiets?



Bericht door hathi »

33210240-BC53-44EE-8A09-C199FF38E2C3.jpeg
33210240-BC53-44EE-8A09-C199FF38E2C3.jpeg (80.97 KiB) 248 keer bekeken
Vopper schreef:
di 06 apr 2021, 14:56
Het is te hopen dat er losse universele kantelmechanismen voor de sturen op de markt komen, vind het jammer om de fiets in te ruilen voor alleen het kantelmechanisme.

:wave: Vopper
Vopper die zijn er,ik heb ze op mijn fiets gemonteerd, het probleem is bij de nieuwe fietsen is het stuur in het midden 32 mm,terwijl dat altijd 28 mm geweest is. Zie hier
E17D2AF8-4A63-457C-AF23-BC66367B73D2.jpeg
E17D2AF8-4A63-457C-AF23-BC66367B73D2.jpeg (97.08 KiB) 260 keer bekeken
Laatst gewijzigd door hathi op di 06 apr 2021, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe vervoeren jullie de elektrische fiets?



Bericht door Ruud Adam »

willemzon schreef:
di 06 apr 2021, 14:49
Dat klopt wel ruud, maar hij zal toch over de opstaande rand van de garagedeur moeten glijden, is toch zo een cm of 3, en wij hebben grote fietsen maat 58 en 60 en dat wordt toch krap. Normaal zet je eerst het voorwiel in de garage en dan de rest.
Nu snap ik wat je bedoelt.
Dat zou inderdaad een probleem op kunnen leveren.
Vopper schreef:
di 06 apr 2021, 14:56
Het is te hopen dat er losse universele kantelmechanismen voor de sturen op de markt komen, vind het jammer om de fiets in te ruilen voor alleen het kantelmechanisme.
Die bestaan reeds.
Ik ga effe een linkje zoeken van een Duits systeem. Er zijn er vast meer.
Edit: Het heet Speedlifter.
Hoofdnoorman heeft dit op zijn fiets. Je kunt het stuur in hoogte verstellen, en je kunt het stuur ook zijwaarts klappen.
Dus dan zit het stuur paralel aan je frame.
https://hollandbikeshop.com/merk-fietso ... rt-560645/
Hoe universeel dit precies is, weet ik niet. Want bij verschillende diameters van buizen, zal het niet altijd gaan.
Groet, Ruud
willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Hoe vervoeren jullie de elektrische fiets?



Bericht door willemzon »

Dat is inderdaad het probleem van de nieuwe fietsen, die hebben een dikkere stuurpin, ik heb inderdaad een dergelijke fiets, 2 jaar oud. Nu kan ik het stuur omklappen maar dan moet ik wel iedere keer drie schroeven los draaien en weer vast draaien.
Hoe lang dit goed gaat, gaan wij meemaken.

Wat jij aan geeft ruud, van de Holland bikes hop, zou die op elke fiets passen.

Gr willem.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Hoe vervoeren jullie de elektrische fiets?



Bericht door Marco Polo »

Wij hebben een Koga met verstelbare stuurpen (af fabriek).
Moet ook altijd even een paar graden naar beneden wil hij over de drempel passen.
(120cm hoge garage).
Hebben al een keer een boutje kapot getrokken.
Moet op een beperkt moment vastgezet worden (aluminium volgens mij) maar aangezien je de kleine speling er bijna niet uit krijgt wordt hij al gauw te vast gezet.
Plaats reactie