Blauwe klokken met toerenteller Fiat Ducato 230 (1998)

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Wohnmobil
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 01 apr 2019, 19:20

Blauwe klokken met toerenteller Fiat Ducato 230 (1998)



Bericht door Wohnmobil »

Beste Forumleden,
Ook ik wilde graag een toerenteller in de Camper- Fiat ducato 2.5 tdi bouwjaar 1998 niet standaard.
N.a.v. berichten in dit forum waarin gesteld wordt "de klokken zijn uitwisselbaar" heb ik betreffend dashboard met toerenteller en km-tellerkabel,dus niets digitaal, gekocht d.w.z met de bijbehorende stekkers en ca. 30 cm kabel i v m de kleurcodes.
Oude dashboard gedemonteerd; nieuwe dashboard gemonteerd oude stekkers geplaatst en voorzichtig de boel op contact. Gevolg: de temp-meter slaat vol uit en rechtsonder licht een icoontje op m.i. verstuiverprobleem.
Verder reageert er NIETS : geen Handrem, R A W, Alarm, Dimlicht, Grootlicht, Olie, Accu, Water in filter, etc.
Oude dashboard weer gemonteerd: Alles reageert. Geen kapotte zekeringen.

Weet iemand of er van het blauwe dashboard 2 uitvoeringen bestaan?

Een dashboard met toerenteller dat inderdaad gewoon geruild kan worden en één waarbij blijkbaar alle stekkeraansluitingen aangepast moeten worden. De sticker op het nieuwe dashboard vermeld: Peugeot boxer Ducato 230 Tacho, Kombiinstrument 1326485080, ZG900101.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

bij voorbaat dank
Willem
Gebruikersavatar
wouti
Berichten: 93
Lid geworden op: wo 05 dec 2012, 20:19

Re: Blauwe klokken met toerenteller Fiat Ducato 230 (1998)



Bericht door wouti »

Ben daar ook wel eens mee bezig geweest mbv wpboek.
Er zit idd veel op een andere plaats/ stekker
Fiatskie
Berichten: 2
Lid geworden op: za 15 feb 2020, 20:36

Re: Blauwe klokken met toerenteller Fiat Ducato 230 (1998)



Bericht door Fiatskie »

Even een nieuwe reactie, maar heeft u de teller nog aan de praat gekregen?
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8451
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Blauwe klokken met toerenteller Fiat Ducato 230 (1998)



Bericht door EasyBee »

Dat antwoord ga je niet krijgen. De opstarter van dit topic is op 1 april lid 2019 lid geworden en heeft 1 vraag gesteld, Op 2 april 2019 was hij voor het laatst op dit forum (klik maar op zijn naam).
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Blauwe klokken met toerenteller Fiat Ducato 230 (1998)



Bericht door 309T16 »

In mijn Ducato 230 heb ik ook zo'n blauwe tellerunit (uit een Citroen HDI) met mechanische km-teller kabel gezet. Aardig wat soldeerwerk. Het kan dus wel. Kwestie van systematisch met de multimeter meten, opschrijven, knippen, strippen en solderen.

Zo ook nog wat extra functies toegevoegd aan de leds, die er in zitten. Zo gebruik ik het ABS ledje voor aanduiding, dat de Cyrix aanstaat.

Ik kan diegene, die dit wil doen wel helpen, indien dat gewenst is.
Fiatskie
Berichten: 2
Lid geworden op: za 15 feb 2020, 20:36

Re: Blauwe klokken met toerenteller Fiat Ducato 230 (1998)



Bericht door Fiatskie »

Allereerst allebei dank voor uw bericht. Ik was er al bang voor dat er verschil in pen bezetting zou zijn. Dit lijkt mij een mooi klusje voor aankomende winter, ik zal dit dan eens op mijn gemak bekijken.
Christiaanjanssen
Berichten: 78
Lid geworden op: za 15 aug 2015, 20:48
Locatie: 'S-HERTOGENBOSCH

Re: Blauwe klokken met toerenteller Fiat Ducato 230 (1998)



Bericht door Christiaanjanssen »

309T16 schreef:
zo 30 mei 2021, 1:06
In mijn Ducato 230 heb ik ook zo'n blauwe tellerunit (uit een Citroen HDI) met mechanische km-teller kabel gezet. Aardig wat soldeerwerk. Het kan dus wel. Kwestie van systematisch met de multimeter meten, opschrijven, knippen, strippen en solderen.

Zo ook nog wat extra functies toegevoegd aan de leds, die er in zitten. Zo gebruik ik het ABS ledje voor aanduiding, dat de Cyrix aanstaat.

Ik kan diegene, die dit wil doen wel helpen, indien dat gewenst is.
Het zou mij gaan om de toerenteller functie. Ik heb ook een ducato 230. Moet er aan die kant ook nog wat gedaan worden om de toerenteller werkend te krijgen of zijn de aansluitingen al aanwezig? Als dat zou is zou je toch ook kunnen kiezen voor een losse toerenteller? Of is dat te simpel gedacht?
Plaats reactie