wielbouten

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
@3
Berichten: 5033
Lid geworden op: zo 06 jun 2010, 11:05

Re: wielbouten



Bericht door @3 »

De elektrolytische corrosie wordt versterkt door het koper en gaat ook door als de wielen niet worden gedemonteerd. Na enkele jaren moet je ze er dan vanaf slaan met alle schade van dien. Keramisch vet kent dat probleem dus niet.
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: wielbouten



Bericht door ducati 900 »

Daar heb je gelijk in maar alleen als de wielen er in geen jaren gedemonteerd worden.
Bij mij worden de wielen er elk jaar een keer van af gehaald, de remmen gedemonteerd,
ingevet met kopervet en weer gemonteerd, dan speelt dat niet zo snel.

Ben.
:-B :-B
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Plaats reactie