Startstoring Frankia 680 SD / Fiat 3.0 (2009)
Startstoring Frankia 680 SD / Fiat 3.0 (2009)
Bij de stalling camper gestart en achteruit gereden na een twintigtal meter slaat de motor af.. zekering in het motorcompartiment van 30 amperes is toch kapot. Deze vervangen gestart ten motor blijft lopen daarna naar de garage gereden om daar de boel te laten doormeten. Ze kunnen niks vinden dus dan maar weer terug naar stalling. Vandaag wederom de camper gestart en ja hoor de 30 ampere zekering brand weer door. Weer vervangen een tijdje de motor laten lopen en toen maar weer naar de garage.
Hinderlijk probleem want wat kan het nou zijn.
30 ampere zekering is voor het contactslot en motormanagement Er is geen foutcode.
Kent iemand dit probleem of heeft een eventuele suggestie waar we naar kunnen kijken?
Verstuurd vanaf mijn SHT-W09 met Tapatalk
Hinderlijk probleem want wat kan het nou zijn.
30 ampere zekering is voor het contactslot en motormanagement Er is geen foutcode.
Kent iemand dit probleem of heeft een eventuele suggestie waar we naar kunnen kijken?
Verstuurd vanaf mijn SHT-W09 met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Gooff op wo 05 sep 2018, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Benimar Mileo 282
Honda SH 150i
NIKON met wat jampotten
Gooff & San
Honda SH 150i
NIKON met wat jampotten
Gooff & San
Re: Start storing Fiat 3Ltr van 2009 (Frankia 680 SD)
Misschien iets met voorgloeien? De eerste keer gaat dat fout, daarna is de motor iets warmer en gebruikt niet zo veel .
Of startmotor die , bij koude start hard moet werken?
Of startmotor die , bij koude start hard moet werken?
Re: Start storing Fiat 3Ltr van 2009 (Frankia 680 SD)
Lijkt mij niet. Motor start goed en blijft ook even draaien.. ik kan er ook even mee rijden voordat de zekering knaltcor heku schreef:Misschien iets met voorgloeien? De eerste keer gaat dat fout, daarna is de motor iets warmer en gebruikt niet zo veel .
Of startmotor die , bij koude start hard moet werken? Zelfde argumenten als hierboven.
Verstuurd vanaf mijn SHT-W09 met Tapatalk
Benimar Mileo 282
Honda SH 150i
NIKON met wat jampotten
Gooff & San
Honda SH 150i
NIKON met wat jampotten
Gooff & San
Re: Start storing Fiat 3Ltr van 2009 (Frankia 680 SD)
een startmotor is niet gezekerd, en als dat met een 30 ampere zekering zou zijn dan vliegt die zekering er al uit voor dat je de startmotor hoort, of ie hard moet werken of niet.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Start storing Fiat 3Ltr van 2009 (Frankia 680 SD)
Niemand nog een idee? Tot nu toe 3x de zekering vervangen ná eerste start... daarna bleef hij zonder storting draaien tot bij de garage (12 km).
Garage heeft nu ook de vraag bij Fiat Nederland uitstaan.
Verstuurd vanaf mijn SHT-W09 met Tapatalk
Garage heeft nu ook de vraag bij Fiat Nederland uitstaan.
Verstuurd vanaf mijn SHT-W09 met Tapatalk
Benimar Mileo 282
Honda SH 150i
NIKON met wat jampotten
Gooff & San
Honda SH 150i
NIKON met wat jampotten
Gooff & San
- seth_space
- Berichten: 8596
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: Start storing Fiat 3Ltr van 2009 (Frankia 680 SD)
Blijft het gloeirelais niet hangen?
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
-
- Berichten: 152
- Lid geworden op: zo 01 mei 2016, 20:44
Re: Start storing Fiat 3Ltr van 2009 (Frankia 680 SD)
Is zoeken naar een naald in een hooiberg vrees ik.
Wat kan zoveel stroom pakken dat de zekering weg is?
Ik zou beginnen met de gloeispiralen te controleren. Zelden komen ze in kortsluiting, meestal branden ze door.
Gezien die beesten een lage weerstand hebben moet je een goede multimeter hebben.
(die beesten gloeien bij sommige diesels na... en als er een roetfilter inzit gaan ze ook in werking om die filter te reinigen)
zelf vervangen. Leest u eerst goed in want die prul breken wel eens af en dan ben je verder van huis!
Wat kan zoveel stroom pakken dat de zekering weg is?
Ik zou beginnen met de gloeispiralen te controleren. Zelden komen ze in kortsluiting, meestal branden ze door.
Gezien die beesten een lage weerstand hebben moet je een goede multimeter hebben.
(die beesten gloeien bij sommige diesels na... en als er een roetfilter inzit gaan ze ook in werking om die filter te reinigen)
zelf vervangen. Leest u eerst goed in want die prul breken wel eens af en dan ben je verder van huis!
Re: Start storing Fiat 3Ltr van 2009 (Frankia 680 SD)
@ KiteFlupke
Zal dat van de gloeispiralen doorgeven aan de garage. Roetfilter zit er niet in.
Bedankt voor het meedenken.
Verstuurd vanaf mijn SHT-W09 met Tapatalk
Zal dat van de gloeispiralen doorgeven aan de garage. Roetfilter zit er niet in.
Bedankt voor het meedenken.
Verstuurd vanaf mijn SHT-W09 met Tapatalk
Benimar Mileo 282
Honda SH 150i
NIKON met wat jampotten
Gooff & San
Honda SH 150i
NIKON met wat jampotten
Gooff & San
Re: Start storing Fiat 3Ltr van 2009 (Frankia 680 SD)
in het schema kijken wat er allemaal op die zekering zit en dan die dingen stuk voor stuk nakijken/nameten.
kan/mag voor een beetje garage toch geen probleem zijn.
jos
kan/mag voor een beetje garage toch geen probleem zijn.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Startstoring Frankia 680 SD / Fiat 3.0 (2009)
@Kroppie
Enige wat op die zekering staat is boordcomputer en startslot. Alles doorgemeten niks gevonden. Alle aansluitingen vanaf boordcomputer en startslot doorgemeten en contactjes schoongemaakt. Morgen gaan we een paar dagen in Nederland op pad. We gaan het meemaken en beleven
Verstuurd vanaf mijn SHT-W09 met Tapatalk
Enige wat op die zekering staat is boordcomputer en startslot. Alles doorgemeten niks gevonden. Alle aansluitingen vanaf boordcomputer en startslot doorgemeten en contactjes schoongemaakt. Morgen gaan we een paar dagen in Nederland op pad. We gaan het meemaken en beleven
Verstuurd vanaf mijn SHT-W09 met Tapatalk
Benimar Mileo 282
Honda SH 150i
NIKON met wat jampotten
Gooff & San
Honda SH 150i
NIKON met wat jampotten
Gooff & San
-
- Berichten: 152
- Lid geworden op: zo 01 mei 2016, 20:44
Re: Startstoring Frankia 680 SD / Fiat 3.0 (2009)
Als het defect enkel bij koude motor is, en niet bij warme motor dan denk ik meer aan zaken die enkel bij koude motor gebruikt worden.
(doorloop procedure boordcomputer is zelfde al dan niet bij koude motor)
Wat volgens mij de zaken zijn die bij koude motor aangestuurd worden zijn de gloeispiralen. (Ook al draait de motor (milieu))
2009, km stand?
Jammer genoeg heb ik van Fiat geen elektrisch schema. Ik denk wel dat Fiat de foutcode geeft als een gloeispiraal geen stroom trekt, maar te veel stroom trekken, dat zie die stuurdoos niet.
Zelf zou ik eens de stekker van de gloeispiralen los trekken en starten Zal wat langer duren maar aanslaan moet hem koud.
(doorloop procedure boordcomputer is zelfde al dan niet bij koude motor)
Wat volgens mij de zaken zijn die bij koude motor aangestuurd worden zijn de gloeispiralen. (Ook al draait de motor (milieu))
2009, km stand?
Jammer genoeg heb ik van Fiat geen elektrisch schema. Ik denk wel dat Fiat de foutcode geeft als een gloeispiraal geen stroom trekt, maar te veel stroom trekken, dat zie die stuurdoos niet.
Zelf zou ik eens de stekker van de gloeispiralen los trekken en starten Zal wat langer duren maar aanslaan moet hem koud.
Re: Startstoring Frankia 680 SD / Fiat 3.0 (2009)
gloeistiften trekken bij elkaar zomaar 80 ampere , daar zal geen zekering van 30 ampere tussen zitten, die zou er bij de eerste poging tot voorgloeien al uitvliegen.
er moet in het juiste schema toch te zien zijn wat er allemaal door die zekering beveiligd word.
jos
er moet in het juiste schema toch te zien zijn wat er allemaal door die zekering beveiligd word.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Startstoring Frankia 680 SD / Fiat 3.0 (2009)
Trek eens klem 50 van de starter los als de motor draait kijk dan of de storing weer terug komt .
De stroom om het relay te bekrachtigen komt ook van die zekering.
De stroom om het relay te bekrachtigen komt ook van die zekering.
Fiat Ducato Multijet x250 Dethleffs.
magic black shadow limit edition.
Groet Ben
magic black shadow limit edition.
Groet Ben
Re: Startstoring Frankia 680 SD / Fiat 3.0 (2009)
Op problemcar wat rondgeneusd en het kan aan een doorgeschuurde kabel liggen die bij trilling massa maakt waardoor de zekering springt.
Ook kan het een slechte zekeringhouder zijn.
Cor
Ook kan het een slechte zekeringhouder zijn.
Cor