Sinds een paar jaar ben ik de trotse eigenaar van een Fiat Ducato Hymer Magic uit 1992, deze heb ik van binnen volledig leeggetrokken en naar eigen inzicht weer opgebouwd. Ook de buitenkant is helemaal aangepakt met het nodige las- en spuitwerk.
De oerdegelijke 1.9D motor bracht ons al over mooie en (voor Nederlandse begrippen) steile wegen (14 tot 18% geen uitzondering) in o.a Italië en Slovenië. Het beestje begint echter wat gezondheidsklachten te krijgen waar ik een beetje hulp bij kan gebruiken om hem weer op de been te krijgen:
1- Bij het schakelen naar de 2e versnelling lijkt het alsof er niet ontkoppeld wordt, een luide kraak bij het schakelen tot gevolg. Dit is alleen bij het schakelen naar de 2e versnelling vanuit zowel de 1e als de 3e versnelling. Bij de overige versnellingen geen enkele last. Het probleem ontstond niet na een poos stilstaan, maar na enkele dagen rijden en uiteraard in heuvelachtig gebied waar je deze versnelling goed kunt gebruiken.
2- Tijdens deze vakantie ontstonden er ook startproblemen: in de file voor de Gothardtunnel sloeg de motor af (vergeten in 1e versnelling te zetten en in 3e wegrijden lukte niet

Hebben jullie nog tips voor mij om deze problemen te verhelpen?
Groet,
André O.