Kilometerstand knippert

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Bodegraven
Berichten: 135
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 18:57

Kilometerstand knippert



Bericht door Bodegraven »

Tijdens het rijden knippert de kilometerstand in de display van het dashboard. Het gaat om een ducato 250 van 2010. Kan het zijn lage Accuspanning na het uit de stalling. halen?
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Kilometerstand knippert



Bericht door 't Busje »

Heb je de startaccu los gehad? Dan moet je opnieuw datum en tijd en zo instellen.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
leftlanebandit
Berichten: 456
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 18:56
Locatie: In The Middle Off Nowhere

Re: Kilometerstand knippert



Bericht door leftlanebandit »

Lage accu spanning bij het starten kan hier de oorzaak van zijn waarschijnlijk is het weg nadat je een stukje gereden hebt en na het opnieuw starten zal het weg zijn

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

Toedeledoki

Re: Kilometerstand knippert



Bericht door Toedeledoki »

Bij Fiat kan dat ook een storing in de Can-bus betekenen. Ik heb dat met een Alfa gehad. De display waar de kilometerstand in staat knippert. Alles werkt verder normaal. Ergens zijn er dan 2 computers die niet (goed) met elkaar communiceren.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9027
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Kilometerstand knippert



Bericht door gjvonk »

Ik heb in dit bustype 1x (Ducato x250 uit 2007) een volledig dode start accu gehad. Na het vervangen moest ik wel datum en tijd opnieuw instellen, maar de km teller knipperde niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: Kilometerstand knippert



Bericht door frank_h »

Ik heb een alfa 147 jtd uit 2001. Ik heb de auto zo'n 7 jaar en in die tijd heb ik er nu 160.000 km mee gereden. In die tijd heb ik dit zo'n 4x meegemaakt na een bijna lege accu of heel zware belasting van de motor. Als ik de auto uit had gezet en weer gestart knipperde de km stand niet meer. Er is nooit iets aan geweest dat de oorzaak was van het knipperen. De eerste keer dacht ik wel: wat is dit nu? Maar als het er volgende keer dat je start niet is hoef je je er niet druk om te maken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13305
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Kilometerstand knippert



Bericht door hathi »

Ja dat kan. ,Accu Opladen,met de accu kabels los,na Opladen weer bevestigen,dan moet het weg zijn
Hans
Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 405
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 17:18
Locatie: Twente

Re: Kilometerstand knippert



Bericht door freekvo »

Even afstoffen: in onze Ducato uit 2015 knippert de km-teller constant; ook als de accu na een wat langere rit is volgeladen.
Volgens de (Fiat)garage ligt dit aan het feit dat er geen originele Fiat-autoradio is gemonteerd en dat klopt; toen wij de camper kochten zat er een wat oudere Pioneer radio in en die hebben wij vervangen door een 2-DIN-exemplaar.

Op mijn vraag of ze het knipperen ook konden uitzetten, kreeg ik een (in mijn ogen) wat vaag verhaal. Er was alleen een gepensioneerde oud-monteur die daar dan de hele dag mee bezig zou zijn (of in ieder geval een geruime tijd).
Wie heeft dit ook bij de hand gehad en heeft er misschien een simpele oplossing voor gevonden?
Benimar Mileo 263 2017
Mercedes-Benz GLB 200 Automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
pwhooftman
Berichten: 1797
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Kilometerstand knippert



Bericht door pwhooftman »

Een kort google rondje leert me dat een knipperende km stand bij een non-fiat radio komt door het ontbreken van de fiat bluetooth module. Deze had niet verwijderd moeten worden toen de originele radio werd verwijderd.
kareltje cola
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 0:10
Locatie: Herentals (B)

Re: Kilometerstand knippert



Bericht door kareltje cola »

Heeft te maken met het gesloten netwerk van de ducato modules die aan elkaar gelinkt zijn (bsi,teller unit,radio,blue and me,airbag module enzovoorts...)
Als er 1 van deze modules veranderd is geweest blijft deze ook wel eens knipperen.
wat je kan proberen is bij de fiatdealer een proxyuitlijning laten doen.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8549
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Kilometerstand knippert



Bericht door seth_space »

Om een indruk te krijgen wat dat is kijk even hier.
https://youtu.be/8GuMPzmZzhU

Voor diegene die MultiEcuScan heeft mogelijk ook zelf te doen.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
umpie30
Berichten: 990
Lid geworden op: do 20 apr 2006, 19:47
Locatie: overijssel

Re: Kilometerstand knippert



Bericht door umpie30 »

kareltje cola schreef:
vr 15 okt 2021, 11:33
Heeft te maken met het gesloten netwerk van de ducato modules die aan elkaar gelinkt zijn (bsi,teller unit,radio,blue and me,airbag module enzovoorts...)
Als er 1 van deze modules veranderd is geweest blijft deze ook wel eens knipperen.
wat je kan proberen is bij de fiatdealer een proxyuitlijning laten doen.
Uitlijning proxi werkt in dit geval niet
Uitlijning proxi is het laten kennismaken met de regeleenheden. Maar als die regeleenheid defect of niet aanwezig is reageert ie niet en blijft km stand knipperen
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13305
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Kilometerstand knippert



Bericht door hathi »

En daar helpt ook geen nietszeggend you tube filmpje bij,….dat kun je wel tig keer herhalen,op die Delphi, echter zonder resultaat :bang:
Hans
gebruikersnaam
Berichten: 80
Lid geworden op: za 02 okt 2021, 13:18
Locatie: Twente

Re: Kilometerstand knippert



Bericht door gebruikersnaam »

Mmm, heb ik ook sinds zaterdag.
In de week voorafgaand de radio, de stekker van de Alarm knipperlichten, de USB- en de 12V-stekker op het dashboard allemaal losgekoppeld een weer vastgezet.
Na het lezen van de bovenstaande berichten denk ik maar eens de accu even los te koppelen.
Kijken of het daarna weer in orde is.
Vrijheid is niet wat je neemt, maar wat je de ander geeft.
Plaats reactie