Wastegate Peugeot J5 2.5TD
Re: Wastegate Peugeot J5 2.5TD
dan zal helaas dat potje gecontroleerd moeten worden of het bij de juiste druk het stangetje over de juiste lengte beweegt
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: wo 06 mei 2015, 20:59
- Locatie: Barbant, kempen
Re: Wastegate Peugeot J5 2.5TD
hier beweert iemand de afstelgegevens te hebben:
https://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?t=5949
Verstuurd vanaf mijn SM-A526B met Tapatalk
https://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?t=5949
Verstuurd vanaf mijn SM-A526B met Tapatalk
hobby 600, peugeot j5 TD
Re: Wastegate Peugeot J5 2.5TD
dan weetje nu genoeg denk ik, de druk en hoe het moet, succes.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: wo 06 mei 2015, 20:59
- Locatie: Barbant, kempen
Re: Wastegate Peugeot J5 2.5TD
Ja, interessant projectje
(Die 0,7 bar trouwens waar je altijd over leest is bij een bepaald toerental (3700 als ik me niet vergis). Ik heb geen toerenteller, maar kan me voorstelken dat in de praktijk dus de druk hoger kan worden, bij meer toeren en volle belasting.)
Verstuurd vanaf mijn SM-A526B met Tapatalk
(Die 0,7 bar trouwens waar je altijd over leest is bij een bepaald toerental (3700 als ik me niet vergis). Ik heb geen toerenteller, maar kan me voorstelken dat in de praktijk dus de druk hoger kan worden, bij meer toeren en volle belasting.)
Verstuurd vanaf mijn SM-A526B met Tapatalk
hobby 600, peugeot j5 TD
Re: Wastegate Peugeot J5 2.5TD
3700 t/min zal ook de max toeren wezen voor die motor, en hoger dan 0,7 bar moet ie niet worden, ook niet bij meer toeren en hogere belasting, die 0,7 bar is bij MAX vermogen.
en meer druk is bij een juiste afstelling van de wastegate ook niet mogelijk, alles aan druk wat meer is dan 0,7 bar verdwijnt door de uitlaat en gaat niet de motor in.
gaat u zich maar eens inlezen in de materie, zal een hoop duidelijk maken
jos
en meer druk is bij een juiste afstelling van de wastegate ook niet mogelijk, alles aan druk wat meer is dan 0,7 bar verdwijnt door de uitlaat en gaat niet de motor in.
gaat u zich maar eens inlezen in de materie, zal een hoop duidelijk maken
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Wastegate Peugeot J5 2.5TD
Die druk wordt afgeregeld door de wastegate, kan best zijn dat die druk er pas is bij dat toerental, maar dat is niet relevant. Hogere druk is niet goed voor de motor.
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: wo 06 mei 2015, 20:59
- Locatie: Barbant, kempen
Re: Wastegate Peugeot J5 2.5TD
...helaas werkt trouwens de truuk met brandstoffilter als reductieventiel hier niet
Verstuurd vanaf mijn SM-A526B met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A526B met Tapatalk
hobby 600, peugeot j5 TD
Re: Wastegate Peugeot J5 2.5TD
nee, natuurlijk niet , alleen de juiste procedure zal werken, al dat gepruts en geknoei.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Wastegate Peugeot J5 2.5TD
Trillen van de naald en de overschrijding van de max. druk zijn twee gescheiden dingen.
Als je de meter los in de hand hebt, trilt hij dan ook? Kan tenslotte ook het gevolg zin van het mechanisch schudden van de motor.
Het plaatsen van een klein filtertje (van een bromfiets/motorfiets) met een 5/6mm. aansluiting werkte bij mij prima.
Als je de meter los in de hand hebt, trilt hij dan ook? Kan tenslotte ook het gevolg zin van het mechanisch schudden van de motor.
Het plaatsen van een klein filtertje (van een bromfiets/motorfiets) met een 5/6mm. aansluiting werkte bij mij prima.
Re: Wastegate Peugeot J5 2.5TD
als de wastegate of de bediening daarvan niet in orde is kan het overmatig trillen van de meter daar ook vandaan komen, ook de plek waar de leiding naar de drukdoos op de motor (inlaat kanaal)zit kan van invloed zijn, en zelfs een lekke klep geeft rare dingen
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Wastegate Peugeot J5 2.5TD
Een benzinesproeiertje van een brommer o.i.d., geperst in de slang helpt het trillen van de naald oplossen. Maar voor een tientje heb je een echte Cinese vuldrukmeter.
- Bas vd laar
- Berichten: 6306
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: Wastegate Peugeot J5 2.5TD
Nee, die maximale druk heb je al bij een veel lager toerental als je het gaspedaal flink intrapt, die druk gaat niet verder omhoog naarmate het toerental omhoog gaat, zo is de wastegate afgesteld.Die 0,7 bar trouwens waar je altijd over leest is bij een bepaald toerental (3700 als ik me niet vergis). Ik heb geen toerenteller, maar kan me voorstelken dat in de praktijk dus de druk hoger kan worden, bij meer toeren en volle belasting.)
Ik heb een turbdodrukmeter en dat kun je dan mooi zien.
Re: Wastegate Peugeot J5 2.5TD
Was bij mijn J5 ook zo.
Ben wel benieuwd of dat trillen van de meter ook bij stationair, rustig (<0.4Bar) rijden optreedt. Wastegate staat dan nog dicht.
Ik verwacht van wel.
Ben wel benieuwd of dat trillen van de meter ook bij stationair, rustig (<0.4Bar) rijden optreedt. Wastegate staat dan nog dicht.
Ik verwacht van wel.
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: wo 06 mei 2015, 20:59
- Locatie: Barbant, kempen
Re: Wastegate Peugeot J5 2.5TD
Stationair heeft hij geen uitslag, 0 bar
Verstuurd vanaf mijn SM-A526B met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A526B met Tapatalk
hobby 600, peugeot j5 TD