Niveaumeting in kunststof gasfles

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Iveco4x4
Berichten: 735
Lid geworden op: wo 23 dec 2015, 19:43
Locatie: Haaglanden

Re: Niveaumeting in kunststof gasfles



Bericht door Iveco4x4 »

Kees_S schreef:En waarom loopt deze manometer dan langzaam terug naar nul als de fles leeg raakt?
En ook langzaam terug naar nul als de gasfles dicht staat?
En helemaal dicht slaat als er een lek is?
de slangbreukbeveiliging is een beveiliging die de gasdoorvoer bij ernstige lekkage bij de bron afsluit; montage is direct na de gaskraan op de fles. De manometeris een indicatie van het gas niveau. Zodra de gasdruk afneemt is dat een indicatie dat het vloeibaar gas niveau (bijna) op is. Dus niet zoals bij een benzinetank, vol halfvol, nog maar een kwart. Nee, als de gasdruk afneemt is de fles (bijna) leeg.

Slangbreukbeveiliging Om kleinere lekkages met slangbreukbeveiliging te ontdekken is een gasmeter op het apparaatje aangebracht. Kleine lekkages ontdek je door alle gastoestellen te sluiten, het leidingnet onder druk te zetten, de gaskraan op de fles te sluiten, en na tien minuten te controleren of de druk in het systeem op peil blijft. Loopt de druk na 10 minuten terug dan betekend het dat er ergens sprake is van lekkage.

Naast de gas lekkage veiligheid bied de ook nog eens een extra beveiliging in geval van een ongeluk of Crash. De slangbreuk ventiel zal dan de gas toevoer vanaf de gasfles blokkeren.
Een thermische beveiliging zorgt ervoor dat bij brand de gastoevoer meteen blokkeert.
Vriendelijke groet, Berry

Iveco 40.10 WM/1, 4x4, 1990, 2500cc turbo, max. 4450kg
De reis is het leukst, niet het doel.
Rijbewijs AM,A1,A2,A,B,C1,C,D1,D,BE,C1E,CE,D1E,DE,T. (wat een onzin)
NL,A,AND,B,BG,BIH,BOL,BZ,CH,CND,CO,CR,CZ,D,DK,E,EC,ES,EST,ET,F,FIN,
FL,FO,GB,GCA,GR,H,HN,HR,I,IRL,IS,KZ,L,LAR,LT,LV,MA,MC,MEX,MGL,MNE,
N,NIC,P,PA,PE,PL,RA,RCH,RKS,RO,ROU,RUS,S,SK,SLO,SRB,TN,TR,UA,USA,V,VL
Augustus
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 21:59

Re: Niveaumeting in kunststof gasfles



Bericht door Augustus »

Dag estemede-camperaars.
De vraag is volgens mij kraakhelder: hoe kan je, zonder het luik open te doen, de gasflessen los te maken, visueel te checken danwel een meegebrachte weegschaal te pakken om de vulstand van kunststof gasflessen te controleren. Ik zit met hetzelfde. Hoe handig is het om onderweg,direct na het openen van de gasbun, of moier nog, in de cabine de vulstand af te kunnen lezen.
ger47
Berichten: 96
Lid geworden op: do 16 jul 2020, 21:31

Re: Niveaumeting in kunststof gasfles



Bericht door ger47 »

Ik heb LPG pas ingebouwd, daarvoor had ik Benegas (kunststof) flessen.
Voor die flessen had ik een BRUNNER inhoudsmeter.
1maand oud. Kun je van mij overnemen voor de helft van de prijs. t.w. €50,-
Laat maar weten.
Plaats reactie