Citroen Euro 6 2.0/130PK Adblue
Citroen Euro 6 2.0/130PK Adblue
Hallo,
Er worden nu campers aangeboden op basis van Citroen met 2.0l motor met adblue
Hoe is de gebruikers ervaring wat betreft kwaliteit en duurzaamheid?
Bij voorbaat dank voor jullie reactie.
Gr Willy
Er worden nu campers aangeboden op basis van Citroen met 2.0l motor met adblue
Hoe is de gebruikers ervaring wat betreft kwaliteit en duurzaamheid?
Bij voorbaat dank voor jullie reactie.
Gr Willy
Re: Citroen 6 2.0l 130PK adblue
Ze zijn net op de markt en je vraagt naar duurzaamheid?
Evert
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Re: Citroen 6 2.0l 130PK adblue
Hallo,
Het zou kunnen dat deze motoren al in andere bv personen auto's zijn gebruikt.
Gr Willy
Het zou kunnen dat deze motoren al in andere bv personen auto's zijn gebruikt.
Gr Willy
Re: Citroen 6 2.0l 130PK adblue
De ad bleu techniek wordt voor zover ik weet tot nu toe alleen toegepast bij bedrijfswagens en vrachtwagens. Mercedes en Volkswagen passen deze techniek volgens mij al langer toe in hun Sprinters en Crafters in combinatie met 2,0 liter diesel motoren. Dat zegt echter nog niets over de betrouwbaarheid van een Citroën 2 liter dieselmotor die nu toegepast wordt in de Jumper.
Buscamper fan
Re: Citroen 6 2.0l 130PK adblue
Deze motor betreft een doorontwikkeling van de 2.0 HDI motor van peugeot die al bijna 20 jaar geproduceerd wordt. Het is de enige motor die nog leverbaar is met vermogens tussen de 110 en 160 PK.
Zijn prima motoren die de loop der jaren in allerhande merken zoals Volvo, Suzuki en Ford worden toegepast.
Deze motor zit ook in de 1e generatie Peugeot experts en deze halen de 500.000 km wel.
Gelukkig is peugeot afgestapt van de 2.2 ford diesels en monteren ze nu weer hun eigen prima motoren.
https://www.autokopen.nl/autonieuws/201 ... o6-motoren
PS Citroen en Peugeot zijn 100% hetzelfde !
Zijn prima motoren die de loop der jaren in allerhande merken zoals Volvo, Suzuki en Ford worden toegepast.
Deze motor zit ook in de 1e generatie Peugeot experts en deze halen de 500.000 km wel.
Gelukkig is peugeot afgestapt van de 2.2 ford diesels en monteren ze nu weer hun eigen prima motoren.
https://www.autokopen.nl/autonieuws/201 ... o6-motoren
PS Citroen en Peugeot zijn 100% hetzelfde !
Re: Citroen 6 2.0l 130PK adblue
Ik ben ze niet gaan tellen maar denk dat het net andersom is.gjvonk schreef:De ad bleu techniek wordt voor zover ik weet tot nu toe alleen toegepast bij bedrijfswagens en vrachtwagens. Mercedes en Volkswagen passen deze techniek volgens mij al langer toe in hun Sprinters en Crafters in combinatie met 2,0 liter diesel motoren. Dat zegt echter nog niets over de betrouwbaarheid van een Citroën 2 liter dieselmotor die nu toegepast wordt in de Jumper.
Vandaag hebben bijna alle nieuwe personenwagens met dieselmotor een ad blue tankje.
Dat sinds die EURO 6 norm van kracht is. (2015)
Je tankt gewoon een paar liter ad Blue om de 5.000 à 20.000 km afhankelijk van het merk en de tankinhoud.
Hier bij een Mercedes , een Audi, een Sprinter.
Groeten Kampo
Re: Citroen 6 2.0/130PK Adblue
Wij hebben een Jumper 2.0 HDI adblue van Pössl sinds juni 2018. Ondertussen staat er 17.000km op. De motor doet het prima, het is een 130pk. Mist iets daadkracht in de bergen, dus ik zou eerder voor een 150pk opteren, af fabriek, in de toekomst. Hij rijdt vlot maar onder de 1200toeren valt hij plat wegens geen turbo, dus even terug schakelen, vooral als je wil hernemen in een stijgende haarspel bocht. In de 1ste en 2e versnelling maakt de transmissie nogal wat lawaai maar eens op weg is het een zaligheid om mee te rijden. Verbruik gemiddeld 9.6L/100km. Wij zijn er tot nu toe heel tevreden van.
Bavaria TF6 , Fiat Ducato 2,8JTD 2004 tot 2018
Pössl Roadcruiser B, Ciroën Jumper 2.0 HDI adblue 130pk vanaf juni 2018
Pössl Roadcruiser B, Ciroën Jumper 2.0 HDI adblue 130pk vanaf juni 2018
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Citroen 6 2.0/130PK Adblue
Nee dat zegt hij niet: kwestie van goed lezen. Bij 1.200 tpm werkt de turbo niet mee...die gaat pas bij hogere toerentallen meewerken. Dat is bij een Citroën Jumper 2.2 liter 150 pk niet anders. Op dat toerental kun je prima 'blijven rollen' maar om met voldoende kracht op te pakken is toch minimaal 2.000 tpm nodig.de Jonckheer schreef:130 pk zonder turbo?
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Buscamper fan
Re: Citroen 6 2.0/130PK Adblue
Klopt inderdaad, de turbo laat het afweten op lage toeren. Wat eigenlijk normaal is.
Bavaria TF6 , Fiat Ducato 2,8JTD 2004 tot 2018
Pössl Roadcruiser B, Ciroën Jumper 2.0 HDI adblue 130pk vanaf juni 2018
Pössl Roadcruiser B, Ciroën Jumper 2.0 HDI adblue 130pk vanaf juni 2018
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
Re: Citroen Euro 6 2.0/130PK Adblue
Volgens mij niet, je bent in hooguit in overtreding (milieu delict?).
Als je je adblue tank vult met water, zal er zelfs geen waarschuwing optreden.
Dus ook geen beperkingen aan het motorvermogen door de ECU.
Je kunt ook nog een adblue emulator aanschaffen.
Of maak het zelf aan met behulp van ureum (de werkzame stof in adblue).
Maar om dan ook nog eens de adblue tank te vullen middels je eigen.......
Zelf zou ik dat in ieder geval allemaal niet uit proberen.
Die Adblue vormt maar een heel erg klein deel van je totale kilometerprijs.
Waarom zou je het risico nemen dit uit te proberen?
Als je je adblue tank vult met water, zal er zelfs geen waarschuwing optreden.
Dus ook geen beperkingen aan het motorvermogen door de ECU.
Je kunt ook nog een adblue emulator aanschaffen.
Of maak het zelf aan met behulp van ureum (de werkzame stof in adblue).
Maar om dan ook nog eens de adblue tank te vullen middels je eigen.......
Zelf zou ik dat in ieder geval allemaal niet uit proberen.
Die Adblue vormt maar een heel erg klein deel van je totale kilometerprijs.
Waarom zou je het risico nemen dit uit te proberen?
Paul.
Re: Citroen Euro 6 2.0/130PK Adblue
Ad blue is helemaal niet zo duur als je het naast het dieselverbruik zet.
Je moet geen domme dingen doen, gewoon vullen die tank met de enige juiste ad blue.
Storingen aan het motor of uitlaatsysteem willen we niet. Wel een proper klimaat.
Momenteel is een Euro 6 het beste wat bestaat
Bij rijden met lege ad blue tank gaan er eerst allerlei waarschuwingen verschijnen.
Daarna storingsmeldingen en tenslotte legt men je lam en kan je nog maar aan slakkengang rijden.
Je moet geen domme dingen doen, gewoon vullen die tank met de enige juiste ad blue.
Storingen aan het motor of uitlaatsysteem willen we niet. Wel een proper klimaat.
Momenteel is een Euro 6 het beste wat bestaat
Bij rijden met lege ad blue tank gaan er eerst allerlei waarschuwingen verschijnen.
Daarna storingsmeldingen en tenslotte legt men je lam en kan je nog maar aan slakkengang rijden.
Groeten Kampo