Citroen Euro 6 2.0/130PK Adblue
-
- Berichten: 152
- Lid geworden op: zo 01 mei 2016, 20:44
Re: Citroen Euro 6 2.0/130PK Adblue
2.0HDI is tot nu toe beter als zijn voorganger, de 2.2HDI dewelke ik persoonlijk niet slecht vond.
Zonder ad blue rijden, dan start de wagen niet meer
Ook moet je in België oppassen, sommige tankstations verdunnen hun Adblue met water zo fel aan dat de detectie in de tank niet werkt waardoor de melding lege adblue tank blijft...
Zonder ad blue rijden, dan start de wagen niet meer
Ook moet je in België oppassen, sommige tankstations verdunnen hun Adblue met water zo fel aan dat de detectie in de tank niet werkt waardoor de melding lege adblue tank blijft...
Re: Citroen Euro 6 2.0/130PK Adblue
Ik dacht dat camperaars toch allemaal milieu bewuste mensen zijn ? Weeral van alles gaan uitzoeken om het injectiesysteem te bypassen zet je automatisch bij de fraudeurs van VW met hun "foefelsoftware". Evenals zij die de EGR klep "bypassen".
Adblue is niet duur en is momenteel , zoals gezegd, het beste milieu vriendelijk systeem.
In België is men trouwens bezig om gebypasste roetfilters e.d. op de autocontrole ( APK) te detecteren.
Adblue is niet duur en is momenteel , zoals gezegd, het beste milieu vriendelijk systeem.
In België is men trouwens bezig om gebypasste roetfilters e.d. op de autocontrole ( APK) te detecteren.
Bavaria TF6 , Fiat Ducato 2,8JTD 2004 tot 2018
Pössl Roadcruiser B, Ciroën Jumper 2.0 HDI adblue 130pk vanaf juni 2018
Pössl Roadcruiser B, Ciroën Jumper 2.0 HDI adblue 130pk vanaf juni 2018
Re: Citroen Euro 6 2.0/130PK Adblue
Ik heb begrepen dat een groot aantal vrachtwagens met de Ad-blue emulator rijdt...
Re: Citroen Euro 6 2.0/130PK Adblue
Klopt. Ook personen auto's kunnen tegenwoordig adblue hebben. Begreep dat dat maar eens in de 30.000km bij gevuld hoeft te worden.
Niet schadelijk als het leeg is. In die zin het wordt in de uitlaat gespoten en neutraliseert vuiligheden. Dat gebeurd dan niet meer dus je haalt je uitstoot norm niet meer
Lees net dat veel auto's stoppen als de adblue tank langere tijd leeg is ... Dus wel bijvullen.
Niet schadelijk als het leeg is. In die zin het wordt in de uitlaat gespoten en neutraliseert vuiligheden. Dat gebeurd dan niet meer dus je haalt je uitstoot norm niet meer
Lees net dat veel auto's stoppen als de adblue tank langere tijd leeg is ... Dus wel bijvullen.
Laatst gewijzigd door iSonic op za 11 mei 2019, 7:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Citroen Euro 6 2.0/130PK Adblue
p.s. adblue bestaat grotendeels uit ureum. Dus in geval van nood weet je wat je moet doen
Re: Citroen Euro 6 2.0/130PK Adblue
Maar ook 'een oud gebakje' hoeft niet perse erg vervuilend te zijn: goed mee rijden en goed onderhoud doen ook veel...
Wel eens met het commentaar op het uitschakelen van de EGR: ik zal het afkloppen, maar zowel in onze 2.3 Ducato uit 2007 (ingeruild bij 107.000 km) als in onze huidige Jumper 2.2 uit 2012 (120.000 km) werkt de EGR klep nog steeds gewoon en heb ik nog geen problemen ervaren.
Zelfs een regeneratieproces van het roetfilter heb ik maar 1 x extreem zichtbaar meegemaakt: in het allereerste weekend dat we met onze huidige Jumper op pad gingen: na continue snelweg vanaf Berck sur Mer in Picardië zag ik bij het optrekken na de tolpost van de Liefkenshoektunnel een zwarte walm.
Ja we rijden wel overwegend lange afstanden (15 tot 20.000 km per jaar) en zijn niet bang voor hoge kruissnelheden of hogere toerentallen bij klimwerk...en we tanken zeer regelmatig Premium diesel van de grote merken. Dat laatste scheelt op 2.000 liter diesel hooguit € 100 per jaar...en besparen we op onderhoudskosten die het gevolg zijn van motorvervuiling.
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Wel eens met het commentaar op het uitschakelen van de EGR: ik zal het afkloppen, maar zowel in onze 2.3 Ducato uit 2007 (ingeruild bij 107.000 km) als in onze huidige Jumper 2.2 uit 2012 (120.000 km) werkt de EGR klep nog steeds gewoon en heb ik nog geen problemen ervaren.
Zelfs een regeneratieproces van het roetfilter heb ik maar 1 x extreem zichtbaar meegemaakt: in het allereerste weekend dat we met onze huidige Jumper op pad gingen: na continue snelweg vanaf Berck sur Mer in Picardië zag ik bij het optrekken na de tolpost van de Liefkenshoektunnel een zwarte walm.
Ja we rijden wel overwegend lange afstanden (15 tot 20.000 km per jaar) en zijn niet bang voor hoge kruissnelheden of hogere toerentallen bij klimwerk...en we tanken zeer regelmatig Premium diesel van de grote merken. Dat laatste scheelt op 2.000 liter diesel hooguit € 100 per jaar...en besparen we op onderhoudskosten die het gevolg zijn van motorvervuiling.
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Buscamper fan
Re: Citroen Euro 6 2.0/130PK Adblue
Ik dacht dat je bedoelde dat trucks met adblue rond rijden. De emulator zal ongetwijfeld gebruikt worden. Vraag me af of het het risico waard is. Zoveel kost adblue nu ook weer niet...
Re: Citroen Euro 6 2.0/130PK Adblue
Op dit forum hangt meer de Trump/Baudet sfeer: al dat millieu gedoe is onzin en geld klopperij. Nou ja eigenlijk wordt alles wat je aan de regering moet betalen als geld klopperij gezien. Zeker als het Europa betreft. Het is eigenlijk alleen goed als geld in grote getallen richting de forummer stromen....peter1947 schreef: ↑vr 10 mei 2019, 12:40Ik dacht dat camperaars toch allemaal milieu bewuste mensen zijn ? Weeral van alles gaan uitzoeken om het injectiesysteem te bypassen zet je automatisch bij de fraudeurs van VW met hun "foefelsoftware". Evenals zij die de EGR klep "bypassen".
Adblue is niet duur en is momenteel , zoals gezegd, het beste milieu vriendelijk systeem.
In België is men trouwens bezig om gebypasste roetfilters e.d. op de autocontrole ( APK) te detecteren.
Re: Citroen Euro 6 2.0/130PK Adblue
Hier een 2.0 Ford motor 170pk met adblue.
15k mee gereden en zonder problemen. Het is vast niet dezelfde motor. Maar om de adblue hoef je het niet te laten. Dit tank je gewoon bij de pomp welke vrachtwagens ook gebruiken, goedkoopste per liter was 40 cent (portugal) duurste 75 cent (Frankrijk).
Paar euro per 5000 km is wel te verwaarlozen, dus om nou emulatie te gaan gebruiken lijkt mij onzin.
15k mee gereden en zonder problemen. Het is vast niet dezelfde motor. Maar om de adblue hoef je het niet te laten. Dit tank je gewoon bij de pomp welke vrachtwagens ook gebruiken, goedkoopste per liter was 40 cent (portugal) duurste 75 cent (Frankrijk).
Paar euro per 5000 km is wel te verwaarlozen, dus om nou emulatie te gaan gebruiken lijkt mij onzin.
Re: Citroen Euro 6 2.0/130PK Adblue
Als je echt milieubewust ben, dan laat je ook een euro 6 met adblue tankje staan. Je beperkt dan je eigen mobiliteit tot het strikt noodzakelijke.
En plezierkilometers horen daar niet bij.