Fiat Ducato airco schakelt niet in

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
mourik
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 22:24

Re: Fiat Ducato airco schakelt niet in



Bericht door mourik »

ik zou ook graag een schema hebben, heb ook het probleem, nog erger, doet het wel, doet het niet, veel schemas van fiat gekregen maar niet de juiste fiat ducato 230 6 6 2001, airco was aanwezig bij aankoop
Ducato2000
Berichten: 106
Lid geworden op: vr 24 aug 2018, 20:09

Re: Fiat Ducato airco schakelt niet in



Bericht door Ducato2000 »

De schakelaar die de verdamper beveiligd tegen kapot vriezen schakelde bij oudere voertuigen bij ongeveer 4 graden.
Bij nieuwe voertuigen is deze waarde vaak nog maar 1 tot 2 graden .
Als je verdamper wel bevriest dan knapt deze vaak kapot. Omdat het ding in de kachel zit is vervangen vaak veel werk.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9161
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Fiat Ducato airco schakelt niet in



Bericht door gjvonk »

c.westerman schreef:Dit betekent dus dat je onder 4 graden je beslagen ruiten niet lekker kunt openblazen. Ik weet dat meer auto's dit hebben, maar vindt dit niet handig. Ik zou het draadbrugje mooi laten zitten, of zitten hier nadelen/gevaren aan?
Ah, nu snap ik waarom het van de winter toen het zo koud was, na het starten van onze Renault Clio enkele seconden duurde voor de ontwasem stand startte (=airco + ventilator vol op de voorruit). De voertuigkachel zit in het korte koelcircuit, als daar ook de veiligheids thermostaat zit, zal de temperatuur in de kachelbehuizing snel genoeg op de 4 graden C° zitten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
mourik
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 22:24

Re: Fiat Ducato airco schakelt niet in



Bericht door mourik »

Ducato2000 schreef:
ma 19 jul 2021, 21:25
De schakelaar die de verdamper beveiligd tegen kapot vriezen schakelde bij oudere voertuigen bij ongeveer 4 graden.
Bij nieuwe voertuigen is deze waarde vaak nog maar 1 tot 2 graden .
Als je verdamper wel bevriest dan knapt deze vaak kapot. Omdat het ding in de kachel zit is vervangen vaak veel werk.
Dank voor de info
Plaats reactie