Problemen met Ford motor 2.2TDCi
Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi
Het probleem is dat het al om oudere voertuigen handelt, je moet maar een rechtskundige zien te vinden die daar een uitdaging in ziet.
Dat zal niet mee vallen.
Dat zal niet mee vallen.
Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi
Juridisch is dit praktisch gezien kansloos... te complexe zaak, al meermaals vermeld!
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021
Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi
NKC is helaas bezweken voor de intriges van FORD.
Ford heeft nu een regeling voorgesteld maar, ............
1. Ford komt niet met een verklaring van de oorzaak
2. Ford stelt diverse voorwaarden aan de nieuwe regeling
3. Ford komt gedupeerden uit het verleden niet tegemoet
Kortom, de soap gaat gewoon verder.
NKC heeft haar leden in de steek gelaten door de aanbieding van de petitie in te trekken. NKC heeft in een zeer kort tijdsbestek deze beslissing moeten nemen.
Ford heeft daar handig op aangestuurd door tot op het laatste moment te wachten met het komen van een definitief voorstel. Dit voorstel is gemeen en daarom onaanvaardbaar.
Ook ik zal mijn lidmaatschap van de NKC opzeggen.
Verder ga ik mij beraden op passende maatregelen tegen Ford in die landen van de EEG waar deze motoren zijn geleverd.
Tevens ben ik ambassadeur geworden van de AFC,
de ANTI FORD CLUB.
Beoogd doel van de AFC.
HOORT ZEGT HET VOORT!
Ing. A.F. Thierry
e-mail:dolph@sth.nl
Ford heeft nu een regeling voorgesteld maar, ............
1. Ford komt niet met een verklaring van de oorzaak
2. Ford stelt diverse voorwaarden aan de nieuwe regeling
3. Ford komt gedupeerden uit het verleden niet tegemoet
Kortom, de soap gaat gewoon verder.
NKC heeft haar leden in de steek gelaten door de aanbieding van de petitie in te trekken. NKC heeft in een zeer kort tijdsbestek deze beslissing moeten nemen.
Ford heeft daar handig op aangestuurd door tot op het laatste moment te wachten met het komen van een definitief voorstel. Dit voorstel is gemeen en daarom onaanvaardbaar.
Ook ik zal mijn lidmaatschap van de NKC opzeggen.
Verder ga ik mij beraden op passende maatregelen tegen Ford in die landen van de EEG waar deze motoren zijn geleverd.
Tevens ben ik ambassadeur geworden van de AFC,
de ANTI FORD CLUB.
Beoogd doel van de AFC.
HOORT ZEGT HET VOORT!
Ing. A.F. Thierry
e-mail:dolph@sth.nl
Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi
Dat maakt me nieuwsgierig, vanuit welke machtspositie gaan die maatregelen tegen Ford binnen de EEG genomen worden?adolph schreef:Verder ga ik mij beraden op passende maatregelen tegen Ford in die landen van de EEG waar deze motoren zijn geleverd.
Tevens ben ik ambassadeur geworden van de AFC,
de ANTI FORD CLUB.
Als ik AFC google, kom ik uit bij de Amsterdamse Football Club.
Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi
zelfs ik snap wat AFC betekend
A Antie
F Ford
C Club
hoe moeilijk kan het zijn
A Antie
F Ford
C Club
hoe moeilijk kan het zijn
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Een ziek mens maar een
Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi
Heel knap dat je dat begrijpt. (anti is zonder e).
Wat je echter dan weer niet begrijpt is dat die club helemaal niet bestaat.
Wat je echter dan weer niet begrijpt is dat die club helemaal niet bestaat.
Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi
dan snap je het schijnbaar nog niet
lees het is met een knipoog
en iemand op taalfouten wijzen zegt meer over de persoon die de opmerking maakt als de persoon die de fout maakt
lees het is met een knipoog
en iemand op taalfouten wijzen zegt meer over de persoon die de opmerking maakt als de persoon die de fout maakt
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Een ziek mens maar een
Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi
Het lidmaatschap van de NKC opzeggen omdat het niet zo loopt als gewenst is waarschijnlijk niet erg effectief.
Ruud is nog steeds voorstander van een optocht naar Ford, sluit u aan dan heeft u in ieder geval al het mogelijke geprobeerd.
Ruud is nog steeds voorstander van een optocht naar Ford, sluit u aan dan heeft u in ieder geval al het mogelijke geprobeerd.
Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi
Goedemiddag allemaal,
omdat er sedert Julie 2017 geen enkele reactie meer is geplaatst bij het onderwerp " Problemen met Ford motor 2.2 TDCi" op dit forum, ..... deze nu maar even wat nieuw leven inblazen!
En waarom ... , omdat ik zo'n probleem motor toch heb aangeschaft, .... ondanks alle ophef en negatieve berichten.
Sedert 1999 was ik in het bezit van een "Le Voyageur 490" camper uit 1993 met een Peugeot-J5-TD motor, 20 jaar zelf geheel onderhouden, mede met behulp van dit forum, omdat ik in de omstandigheden was om dit te doen en omdat ik het leuk vond, terwijl de positieve financiële aspecten mooi werden meegenomen.
Wij zijn kleiner gaan wonen, dus de omstandigheden vielen weg en om dan nog een camper van 26 jaar zelf te onderhouden, waar bijna geen onderdelen meer voor te krijgen zijn!!!
Een jongere camper dan maar, het werd een Chausson Flash 02 (Trigano FD3), ... mijn echtgenote was weg van de indeling, ... maar wel met een ... 140-Pk Ford motor 2.2 TDCi van 28-11-2012 met milieu classificatie Euro-4, .. dus een mooie camper, maar wel met zo'n klote Ford-motor.
Natuurlijk was ik op de hoogte van alle ophef met deze motor, een hoop onzin gelezen, ... mijn J-5 motor zijn vijfde versnelling had ook zulke verhalen, nooit last van gehad, ... sedert 1977 rijd ik in dieselwagens, maar je voorkomt een hoop moeilijkheden door een dieselmotor eerst rustig warm te laten worden en dan heel goed op toeren te houden, ... lees maar eens wat ons lid "de Jonckheer" in dit onderwerp schrijft, ... daar sta ik helemaal volledig achter!
Update-software en verstuiver controle's, ... sorry ik vind het maar geldklopperij en niet ter zake doende, ... eventueel zijn het de zuigers.
Maar de toekomst zal het leren, ik hou jullie op de hoogte van het wel en wee van mijn mooie sterke 140-Pk Ford motor, welke onze Flash 02 naar de verste uithoeken van Europa zal voeren.
Met vriendelijke groeten,
Pierre
PS. mocht je lange-lange tijd niets van mij horen, geen nood, ... mijn Fordje loopt dan nog steeds als een zonnetje.
omdat er sedert Julie 2017 geen enkele reactie meer is geplaatst bij het onderwerp " Problemen met Ford motor 2.2 TDCi" op dit forum, ..... deze nu maar even wat nieuw leven inblazen!
En waarom ... , omdat ik zo'n probleem motor toch heb aangeschaft, .... ondanks alle ophef en negatieve berichten.
Sedert 1999 was ik in het bezit van een "Le Voyageur 490" camper uit 1993 met een Peugeot-J5-TD motor, 20 jaar zelf geheel onderhouden, mede met behulp van dit forum, omdat ik in de omstandigheden was om dit te doen en omdat ik het leuk vond, terwijl de positieve financiële aspecten mooi werden meegenomen.
Wij zijn kleiner gaan wonen, dus de omstandigheden vielen weg en om dan nog een camper van 26 jaar zelf te onderhouden, waar bijna geen onderdelen meer voor te krijgen zijn!!!
Een jongere camper dan maar, het werd een Chausson Flash 02 (Trigano FD3), ... mijn echtgenote was weg van de indeling, ... maar wel met een ... 140-Pk Ford motor 2.2 TDCi van 28-11-2012 met milieu classificatie Euro-4, .. dus een mooie camper, maar wel met zo'n klote Ford-motor.
Natuurlijk was ik op de hoogte van alle ophef met deze motor, een hoop onzin gelezen, ... mijn J-5 motor zijn vijfde versnelling had ook zulke verhalen, nooit last van gehad, ... sedert 1977 rijd ik in dieselwagens, maar je voorkomt een hoop moeilijkheden door een dieselmotor eerst rustig warm te laten worden en dan heel goed op toeren te houden, ... lees maar eens wat ons lid "de Jonckheer" in dit onderwerp schrijft, ... daar sta ik helemaal volledig achter!
Update-software en verstuiver controle's, ... sorry ik vind het maar geldklopperij en niet ter zake doende, ... eventueel zijn het de zuigers.
Maar de toekomst zal het leren, ik hou jullie op de hoogte van het wel en wee van mijn mooie sterke 140-Pk Ford motor, welke onze Flash 02 naar de verste uithoeken van Europa zal voeren.
Met vriendelijke groeten,
Pierre
PS. mocht je lange-lange tijd niets van mij horen, geen nood, ... mijn Fordje loopt dan nog steeds als een zonnetje.
Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi
Ondanks terdege controle, toch nog een foutje... Julie 2017 moet natuurlijk Juli 2017 zijn.
- seth_space
- Berichten: 8596
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi
Je hebt een Ford motor. De probleem motor betreft echter
Ik neem niet aan dat die in een 2012 model zit.Het gaat om de 2.2 TDCi van Ford, die is geproduceerd in de periode van 6 januari 2006 tot 17 oktober 2010
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi
Space,
ik heb ergens gelezen, dat de euro-4 motoren de boosdoener zijn, wanneer het een euro-5 motor zou zijn, dan was het euvel verholpen door het plaatsen van "betere" zuigers.
Ik dacht ook in verband met deze motor van eind 2012 een euro-5 motor te hebben, ... echter niet waar, wij wachten maar af.
ik heb ergens gelezen, dat de euro-4 motoren de boosdoener zijn, wanneer het een euro-5 motor zou zijn, dan was het euvel verholpen door het plaatsen van "betere" zuigers.
Ik dacht ook in verband met deze motor van eind 2012 een euro-5 motor te hebben, ... echter niet waar, wij wachten maar af.
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi
Aan de hand van het motornummer is de productiedatum te achterhalen. Euro 4 of 5 wordt niet bepaald door de motor maar de milieu rommel die er aan hangt. Ze gaan echt niet voor elke milieuklasse een compleet nieuwe motor ontwerpen.
Re: Problemen met Ford motor 2.2 TDCi
veel plezier van de camper.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything