voor controle timing van de pomp hoeft er de pomp niet gedemonteerd te worden, wel distributie kap, en op het pomp deksel de bout met de inwendige zeskant er uit draaien, daar komt de afstelgereedschap in, en met de nokkenas of de pomp een tandje verkeerd kan de motor prachtig draaien.artyvisual schreef: ↑zo 03 jan 2021, 14:25dank allen, ja Bas, klinkt inderdaad dat we met hetzelfde aan het dealen zijn, typisch. Hopelijk weten we dit varkentje te wassen. Eerlijk gezegd is zo'n beetje alles al vervangen wat je kan bedenken, (incluis een nieuwe kop), maar het brandstoffilter is volgens mij altijd de dans ontsprongen... (aij), die zal ik sowieso vervangen. Ik twijfel als oorzaak wel aan de brandstofpomp, omdat hij wel heel mooi loopt. Zover ik het nu zie, zal ik met alle fijne hulp (dankdank), het als volgt aanvliegen:
1) brandstoffilter (zal wel niet de boosdoener zijn) 2) compressie (laten) meten 3) timing brandstofpomp (ik heb in de buurt een gepensioneerde diesel-brandstofpomp-expert een dorp verder met complete werkplaats, maar die reviseert enkel en sleutelt niet aan de auto, maar hij weet wellicht een adres die de timing kan verzorgen).
Is er nog iets om op te letten bij vervangen brandstofpomp?
en electrisch compressie meten daar meet je mee of alle cilinders vrijwel gelijk zijn , niet of de gemeten atmosferen aan de minimum atmosferen voldoen.
jos