Temperatuur koelvloeistof
Temperatuur koelvloeistof
Een paar weken geleden begon mijn temperatuur meter in het dashboard ineens max temp koelvloeistof aan te geven.
Vandaag beide sensoren vervangen maar helaas. Probleem is hetzelfde.
OP het moment van contact aanzetten geeft ie al gelijk 110 graden aan....
Iemand een idee waar het nog meer aan kan liggen??
Vandaag beide sensoren vervangen maar helaas. Probleem is hetzelfde.
OP het moment van contact aanzetten geeft ie al gelijk 110 graden aan....
Iemand een idee waar het nog meer aan kan liggen??
Re: Temperatuur Koelvloeistof
Spanningsstabilisator in de tellers?
Maar misschien helpt het om wat meer over type, leeftijd en in zijn algemeenheid te vertellen.
Maar misschien helpt het om wat meer over type, leeftijd en in zijn algemeenheid te vertellen.
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.
Re: Temperatuur Koelvloeistof
Dit is iets wat ik heel vaak hier lees op het forum. Als er een fout wordt gedetecteerd (zoals in dit geval bijvoorbeeld een te hoge temperatuur) dan wordt de sensor die dit constateert vervangen in plaats van dat mij kijkt wat de fout veroorzaakt. En als de fout zich nog steeds voordoet wordt de computer nog gereset of zelfs vervangen.
Als je een lekke band hebt koop je toch ook geen andere manometer omdat die een te lage druk aangeeft.
Sorry TS dat ik geen oplossing heb voor je te hoge temperatuur. Daar kunnen legio oorzaken voor zijn. Vervangen van sensoren is in ieder geval (bijna) nooit de oplossing. Als dit in een garage is gedaan dan zou ik maar eens naar een echte garage gaan. Waar nog mensen met zwarte handen werken.
Jack
Als je een lekke band hebt koop je toch ook geen andere manometer omdat die een te lage druk aangeeft.
Sorry TS dat ik geen oplossing heb voor je te hoge temperatuur. Daar kunnen legio oorzaken voor zijn. Vervangen van sensoren is in ieder geval (bijna) nooit de oplossing. Als dit in een garage is gedaan dan zou ik maar eens naar een echte garage gaan. Waar nog mensen met zwarte handen werken.
Jack
Re: Temperatuur Koelvloeistof
Het is meestal wel de temp.gever (sensor) die defect is. Deze is ook het makkelijkst te vervangen. De temperatuur meter zelf is moeilijker te vervangen en niet vaak stuk. Meten is weten . Maar een temp.sensor en meter doormeten, is niet voor iedereen weggelegd.
Re: Temperatuur Koelvloeistof
Hoe kom ik daar achter??@3 schreef:Spanningsstabilisator in de tellers?
Het betreft een Fiat Ducato uit 1991, met een 2.5 D blok.@3 schreef:Maar misschien helpt het om wat meer over type, leeftijd en in zijn algemeenheid te vertellen.
Geen boordcomputer dat ik weet.
Sensor vervangen werd mij aangeraden door de FIAT garage zelf.
Was een pittig klussje. Moest de motorsteun verwijderen want de sensor zit dus niet in het thermostaathuis maar van voren gezien links van de cilinderkop.
Maandag maar weer even langs gaan dus.
Tenzij iemand hier een goede tip heeft.
Laatst gewijzigd door BigJim op za 05 sep 2015, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Temperatuur Koelvloeistof
Welke sensor was dat? Waar zat-ie?BigJim schreef:Sensor vervangen werd mij aangeraden door de FIAT garage zelf.
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.
Re: Temperatuur Koelvloeistof
Net mijn post aangepast.@3 schreef:Welke sensor was dat? Waar zat-ie?BigJim schreef:Sensor vervangen werd mij aangeraden door de FIAT garage zelf.
Er zitten 2 boven elkaar....De onderste was dus de temp sensor want als ik dat kabeltje los trok, werkte de meter in het dahsboard ook niet meer.
Heb ze beide vervangen...Volgens het boekje zijn ze allebei voor de temperatuur meting.....
Laatst gewijzigd door BigJim op zo 06 sep 2015, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Temperatuur koelvloeistof
Het lijkt mij een massa probleem. Check de bedrading op beschadigingen
Eric
Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Re: Temperatuur Koelvloeistof
Waarom een massa probleem? Een sensor verbindt de massa door. Een aangezien de TS dit schrijft.
BigJim schreef:@3 schreef: want als ik dat kabeltje los trok, werkte de meter in het dahsboard ook iet meer.
Re: Temperatuur koelvloeistof
Dat schreef @3 helemaal niet!javanes schreef:Waarom een massa probleem? Een sensor verbindt de massa door. Een aangezien de TS dit schrijft.BigJim schreef:@3 schreef: want als ik dat kabeltje los trok, werkte de meter in het dahsboard ook iet meer.
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.
Re: Temperatuur koelvloeistof
Waarom hebben jullie het hier over massaproblemen en defecte sensoren? Als de temperatuurmeter een te hoge temperatuur aangeeft, zou dan niet gewoon de temperatuur te hoog zijn? En moet je kijken waarom die temperatuur te hoog is.
Of zeg ik nu iets heel doms?
Jack
Of zeg ik nu iets heel doms?
Jack
- Peter LMC
- Berichten: 10161
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Temperatuur koelvloeistof
Ja
Ts schrijft; Als ik het contact aanzet gaat de meter meteen naar 110 graden.
Ts schrijft; Als ik het contact aanzet gaat de meter meteen naar 110 graden.
-
- Berichten: 6847
- Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42
Re: Temperatuur koelvloeistof
Bij warme of koude motor, dat schrijft hij niet.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
La Passione Passa dal Cuore