Gaslekdetector

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Gaslekdetector



Bericht door de Jonckheer »

Hoofdnoorman schreef:Tsja Jielus,

Zo heb ik een brandblusser, gordelsnijder, noodlamp, blusdeken, fakkelvuurpijl, gasdetector, satafstelapparaat etc. En het ligt er allemaal maar.

Maar 't is voor de heb hè. :-B
Zonde van de ruimte. Van het lijstje heb ik alleen de brandblusser. Ik snap ook niet goed waarom je regelmatig de gasleidingen zou controleren. Thuis heb je nog veel meer van die leidingen en die controleer je toch ook niet? Ik niet in ieder geval en mocht het gaan lekken dan ruik ik het wel.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Gaslekdetector



Bericht door Hoofdnoorman »

bas_noord schreef:
zo 06 sep 2015, 20:17
*zucht*....beroepsmatig kom ik vrijwel dagelijks in aanraking met gasmetingen. En als ik dan lees dat men kennelijk vertrouwd in dingetjes van een paar euro om gas te detecteren vraag ik me af waarom men in de techniek zoveel geld uitgeeft om op een juiste manier gas te meten? Neem bijv de meetcellen van dit soort pruldingen. Enige informatie hoe lang die mee gaan ? De meeste meetcellen van professioneel spul gaan hooguit 1 a 2 jaar mee en moeten dan worden vervangen. 1 meetcel kost ongeveer 10x wat dit soort metertjes kost. Het enige wat je met dit soort meters kan doen is "iets" meten maar wat je meet is absoluut niet te zeggen. Dit soort dingetjes zijn vaak kruisgevoelig als de pest voor van alles en nog wat..en geven vaak valse meldingen.

Maakt mij niks uit hoor maar op een ding vertrouwen die getest is door iemand die vervolgens roept dat ze daarom goed zijn lijkt me redelijk link

En dit soort meters vergelijken met professioneel spul ??? Mwah...
Bas, heel toevallig werd dit even actueel omdat iemand net een tester had gekocht. Ik heb even snel die van mij gecontroleerd, want ik gebruik hem wel af en toe, maar ik ben het wel eens dat het een goedkoop apparaat is.
We zijn zes jaar verder, en hij doet het dus nog. erg gevoelig ook.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Plaats reactie