Ford: update voor Transit 2.2 TDCI

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51305
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI



Bericht door Kroppie »

voor de goede gang van zaken , ik heb (gelukkig)een oude peugeot j5 , en heb geen enkel belang bij de gang van zaken met ford ,maar vind de manier waarop ford zaken afhandeld schandalig .

ford :fix or repair daily

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31975
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI



Bericht door Bob Diesel »

Dito :shh: :thumbup: :wink:
met een iets minder oude 2.5tdi FIAT
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27470
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Ford: update voor Transit 2.2 TDCI



Bericht door Marco Polo »

Vind de voorlaatste alinea ook wel boeiend.
Schades ontstaan met name bij koude start.

Niet meer starten dus die fordjes :-)

Zonder gekheid: is ook gelijk de mythe van het overbelasten ontkracht.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51305
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI



Bericht door Kroppie »

dus mensen met een probleemford alle fordforums in europa napluizen ,contact opnemen en vooral SAMENWERKEN .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI



Bericht door Opgezegd »

Dat het aan de bestuurders ligt vind ik grote flauwekul. Ik rij al sinds mijn 18e met alle soorten voertuigen waaronder diesels, zowel privé als beroepsmatig. Ik doe niet aan het 'nieuwe'rijden, waardoor je een motor beneden de toeren rijdt en je bijna de bocht uit vliegt. Ik heb al meer dan een miljoen (zakelijke) kilometers gereden en dit is de eerste motor die in de soep loopt. Het is gewoon een fout in de motor, alleen geeft Ford het niet toe. Er zijn fora vol problemen, in Nederland, Duitsland en Frankrijk. Toch blijft Ford roepen, verkeerde brandstof, onvoldoende onderhoud en nog een hoop smoesjes. Ik ben benieuwd of de rechter dat ook vind.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10179
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI



Bericht door Peter LMC »

Ik lees nog steeds met interresse mede omdat ik een aantal jaren in de revisie gewerkt heb.


Ik heb de foto's die op het duitse forum van dit motortype staan uitvergroot
en zie aan het symbool dat er Nural zuigers in zitten.
Ik zie er geen uitsparing in zitten waar de sproeier voor de zuigerbodemkoeling door spuit.
Dus kan ik aan de zuiger zo niet zien of deze zuigerbodem door olie gekoeld wordt.

http://www.federalmogulmp.com/en-GB/Pro ... ductId=528


Nural behoord tot Federal Mogul en is een grote fabrikant in motoronderdelen.

Dit even tussen door.
@3
Berichten: 5033
Lid geworden op: zo 06 jun 2010, 11:05

Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI



Bericht door @3 »

Martin schreef:Ik doe niet aan het 'nieuwe'rijden, waardoor je een motor beneden de toeren rijdt en je bijna de bocht uit vliegt.
Dit behoeft enige toelichting.
Door het Nieuwe Rijden de bocht uitvliegen(!?!). Iets zegt mij dat dat niet door HNR komt. ;)
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.
Meine
Berichten: 4754
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI



Bericht door Meine »

@Peter LMC, In het begin van dit topic heb ik al gememoreerd dat dit hoogstwaarschijnlijk een motor zonder zuigerkoeling is. Dat zou de zuigerschades bij langdurige zware belasting goed verklaren. Het plaatsen van andere (betere) zuigers zou daardoor het probleem maar ten dele oplossen. Op basis van een blok zonder zuigerkoeling is niet makkelijk een afdoende oplossing te realiseren.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10179
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI



Bericht door Peter LMC »

Ja dit had ik gelezen Meine.

Ik kan verder ook niet vinden wie en waar al deze stuk gelopen
motoren gerepareerd worden en wat voor zuigers er dan in komen.

Maar ik blijf mee kijken.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51305
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI



Bericht door Kroppie »

in dat duitse forum word ook een revisie bedrijf genoemd dat een serie gesmede(ford is gegoten, is veel minder sterk) zuigers heeft laten maken ,in combintie met een andere drijfstang (om de langere zuiger [dikkere zuigerbodem] te compenseren) schijnt dat een afdoende oplossing te zijn .
maar die oplossing zal ford wel niet willen

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Slag+J16
Berichten: 831
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 15:58

Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI



Bericht door Slag+J16 »

Op 22 april begint dit topic, nu 20 pagina-s verder vraag ik mij af hoeveel forumleden nu schade hebben en wat ze al hebben moeten betalen om weer te kunnen rijden.
Ik bekijk nu elke camper op Ford basis met :think:
Misschien dat Martin kan vertellen hoe zijn camper weer gaat rijden.
Jan
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI



Bericht door Opgezegd »

Ik heb een nieuwe motor in de camper, nieuwe verstuivers, nieuwe koppeling, de motor was er nu toch uit etc. Dus een hoop geld armer, we blijven daarom deze winter in Nederland. Iedereen met een dergelijke motor kan ik aanraden laat iedere 2 jaar de verstuivers testen.
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1526
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI



Bericht door Ruud-572 »

Martin, alle informatie wijst toch op een (te) zwakke constructie van de zuigers. Het Duitse wetenschappelijke onderzoek lijkt heel zorgvuldig uitgevoerd uit, en klinkt erg overtuigend.

Ik had dat idee zelf ook al. Die verstuivers blijken niet bijzonder, zijn exact geconstrueerd als alle mogelijke andere type verstuivers. Waarom zouden die dan alleen een probleem geven in de 2.2tdci motor van Ford? Mogelijk is zich hier een nieuw schandaal aan het ontwikkelen a la VW...

Ik ben zeer blij met het opduiken van dat Duitse artikel. Het lijkt mij toch dat vroeg of laat Ford niet meer om de waarheid heen kan!
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI



Bericht door Opgezegd »

Ja ik had dat onderzoek al gezien. Klopt natuurlijk ook, maar ook de verstuivers roesten. Die zijn doorgemeten en moesten vervangen worden.
Plaats reactie