Ford: update voor Transit 2.2 TDCI
Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI
voor de goede gang van zaken , ik heb (gelukkig)een oude peugeot j5 , en heb geen enkel belang bij de gang van zaken met ford ,maar vind de manier waarop ford zaken afhandeld schandalig .
ford :fix or repair daily
jos
ford :fix or repair daily
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- Bob Diesel
- Berichten: 31975
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
- Marco Polo
- Berichten: 27470
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Ford: update voor Transit 2.2 TDCI
Vind de voorlaatste alinea ook wel boeiend.
Schades ontstaan met name bij koude start.
Niet meer starten dus die fordjes
Zonder gekheid: is ook gelijk de mythe van het overbelasten ontkracht.
Schades ontstaan met name bij koude start.
Niet meer starten dus die fordjes
Zonder gekheid: is ook gelijk de mythe van het overbelasten ontkracht.
Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI
dus mensen met een probleemford alle fordforums in europa napluizen ,contact opnemen en vooral SAMENWERKEN .
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI
Dat het aan de bestuurders ligt vind ik grote flauwekul. Ik rij al sinds mijn 18e met alle soorten voertuigen waaronder diesels, zowel privé als beroepsmatig. Ik doe niet aan het 'nieuwe'rijden, waardoor je een motor beneden de toeren rijdt en je bijna de bocht uit vliegt. Ik heb al meer dan een miljoen (zakelijke) kilometers gereden en dit is de eerste motor die in de soep loopt. Het is gewoon een fout in de motor, alleen geeft Ford het niet toe. Er zijn fora vol problemen, in Nederland, Duitsland en Frankrijk. Toch blijft Ford roepen, verkeerde brandstof, onvoldoende onderhoud en nog een hoop smoesjes. Ik ben benieuwd of de rechter dat ook vind.
- Peter LMC
- Berichten: 10179
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI
Ik lees nog steeds met interresse mede omdat ik een aantal jaren in de revisie gewerkt heb.
Ik heb de foto's die op het duitse forum van dit motortype staan uitvergroot
en zie aan het symbool dat er Nural zuigers in zitten.
Ik zie er geen uitsparing in zitten waar de sproeier voor de zuigerbodemkoeling door spuit.
Dus kan ik aan de zuiger zo niet zien of deze zuigerbodem door olie gekoeld wordt.
http://www.federalmogulmp.com/en-GB/Pro ... ductId=528
Nural behoord tot Federal Mogul en is een grote fabrikant in motoronderdelen.
Dit even tussen door.
Ik heb de foto's die op het duitse forum van dit motortype staan uitvergroot
en zie aan het symbool dat er Nural zuigers in zitten.
Ik zie er geen uitsparing in zitten waar de sproeier voor de zuigerbodemkoeling door spuit.
Dus kan ik aan de zuiger zo niet zien of deze zuigerbodem door olie gekoeld wordt.
http://www.federalmogulmp.com/en-GB/Pro ... ductId=528
Nural behoord tot Federal Mogul en is een grote fabrikant in motoronderdelen.
Dit even tussen door.
Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI
Dit behoeft enige toelichting.Martin schreef:Ik doe niet aan het 'nieuwe'rijden, waardoor je een motor beneden de toeren rijdt en je bijna de bocht uit vliegt.
Door het Nieuwe Rijden de bocht uitvliegen(!?!). Iets zegt mij dat dat niet door HNR komt.
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.
Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI
@Peter LMC, In het begin van dit topic heb ik al gememoreerd dat dit hoogstwaarschijnlijk een motor zonder zuigerkoeling is. Dat zou de zuigerschades bij langdurige zware belasting goed verklaren. Het plaatsen van andere (betere) zuigers zou daardoor het probleem maar ten dele oplossen. Op basis van een blok zonder zuigerkoeling is niet makkelijk een afdoende oplossing te realiseren.
- Peter LMC
- Berichten: 10179
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI
Ja dit had ik gelezen Meine.
Ik kan verder ook niet vinden wie en waar al deze stuk gelopen
motoren gerepareerd worden en wat voor zuigers er dan in komen.
Maar ik blijf mee kijken.
Ik kan verder ook niet vinden wie en waar al deze stuk gelopen
motoren gerepareerd worden en wat voor zuigers er dan in komen.
Maar ik blijf mee kijken.
Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI
in dat duitse forum word ook een revisie bedrijf genoemd dat een serie gesmede(ford is gegoten, is veel minder sterk) zuigers heeft laten maken ,in combintie met een andere drijfstang (om de langere zuiger [dikkere zuigerbodem] te compenseren) schijnt dat een afdoende oplossing te zijn .
maar die oplossing zal ford wel niet willen
jos
maar die oplossing zal ford wel niet willen
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI
Op 22 april begint dit topic, nu 20 pagina-s verder vraag ik mij af hoeveel forumleden nu schade hebben en wat ze al hebben moeten betalen om weer te kunnen rijden.
Ik bekijk nu elke camper op Ford basis met
Misschien dat Martin kan vertellen hoe zijn camper weer gaat rijden.
Jan
Ik bekijk nu elke camper op Ford basis met
Misschien dat Martin kan vertellen hoe zijn camper weer gaat rijden.
Jan
Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI
Ik heb een nieuwe motor in de camper, nieuwe verstuivers, nieuwe koppeling, de motor was er nu toch uit etc. Dus een hoop geld armer, we blijven daarom deze winter in Nederland. Iedereen met een dergelijke motor kan ik aanraden laat iedere 2 jaar de verstuivers testen.
Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI
Martin, alle informatie wijst toch op een (te) zwakke constructie van de zuigers. Het Duitse wetenschappelijke onderzoek lijkt heel zorgvuldig uitgevoerd uit, en klinkt erg overtuigend.
Ik had dat idee zelf ook al. Die verstuivers blijken niet bijzonder, zijn exact geconstrueerd als alle mogelijke andere type verstuivers. Waarom zouden die dan alleen een probleem geven in de 2.2tdci motor van Ford? Mogelijk is zich hier een nieuw schandaal aan het ontwikkelen a la VW...
Ik ben zeer blij met het opduiken van dat Duitse artikel. Het lijkt mij toch dat vroeg of laat Ford niet meer om de waarheid heen kan!
Ik had dat idee zelf ook al. Die verstuivers blijken niet bijzonder, zijn exact geconstrueerd als alle mogelijke andere type verstuivers. Waarom zouden die dan alleen een probleem geven in de 2.2tdci motor van Ford? Mogelijk is zich hier een nieuw schandaal aan het ontwikkelen a la VW...
Ik ben zeer blij met het opduiken van dat Duitse artikel. Het lijkt mij toch dat vroeg of laat Ford niet meer om de waarheid heen kan!
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021
Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Re: Ford: update voor Transit 2.2 TDCI
Ja ik had dat onderzoek al gezien. Klopt natuurlijk ook, maar ook de verstuivers roesten. Die zijn doorgemeten en moesten vervangen worden.