Remproblemen met onze camper, we worden radeloos ervan...

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51258
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Remproblemen met onze camper, we worden radeloos ervan..



Bericht door Kroppie »

maar iedereen weet waar het over gaat als je remolie zegt ,theoretisch geneuzel.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
geuze
Berichten: 1637
Lid geworden op: ma 11 sep 2006, 22:07

Re: Remproblemen met onze camper, we worden radeloos ervan..



Bericht door geuze »

Heb ook zo'n storing wel eens gehad en toen was inderdaad de remslang stuk cq verstopt
pluk de dag voor je het weet is het over
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51258
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Remproblemen met onze camper, we worden radeloos ervan..



Bericht door Kroppie »

als er een slang verstopt is blijft er meestal een (of meerdere )remmen vastzitten .
de remdruk is dan hoog genoeg om door de verstopping te gaan maar de remklauw of cilinder kan de remolie/vloeistof dan niet terug drukken door die verstopping in de slang.met als gevolg dat betreffende rem blijft remmen /slepen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Toon-linda
Berichten: 19
Lid geworden op: do 13 nov 2014, 15:02
Locatie: Breda

Re: Remproblemen met onze camper, we worden radeloos ervan..



Bericht door Toon-linda »

Dank jullie wel voor al jullie antwoorden maar het is opgelost,camper remt weer :cheers:

kost wat maar dan heb je ook wat zullen we maar denken.zal waarschijnlijk nooit weten wat er nu echt aan de hand was,kan ook nie als bijna alles vervangen is wat er vervangen kan worden :bang:

Ik ben gisteren onverwachts naar de garage toegereden werd de camper net voor mijn ogen bij de buurman op de brug gereden (ongelofelijk maar waar) dus ik ben daar naar binnen gestapt om verhaal te halen,het gezicht van de man was onbetaalbaar :lol3:

Maargoed de buurman heeft hem nogmaals ontlucht,kwam erachter dat er een nieuwe wielremcilinder niet goed zat? dus goedgezet ,ontlucht en warempel hij remde!

Ik heb overige wel mooi kunnen kijken en gevraagd te laten zien wat er allemaal vervangen was,met als gevolg dat de buurman z'n lach redelijk in moest houden want dit had hij nog niet meegemaakt.

Uiteindelijk de rekening gevraagd en jahoor natuurlijk was die torenhoog,maar vasthoudend onderhandeld en uiteindelijk alleen de materialen met korting betaald, hij wilde 3 x 8 uur uurloon rekenen!!

Helaas voor hem ben ik de hele week onverwachts langs geweest bij hem dus hij wist ook wel dat dit niet waar was en dat als hij het niet weet eerder hulp had moeten inroepen.

Dus probleem is opgelost kreeg overige wel de opmerking nog " nouja hij remt in ieder geval meer dan perfect."
Waarop mijn antwoord was mag het hopen anders staat hij zo bij je binnen geparkeerd,snachts. :clap:

Hij had het trouwens over een pinnetje achter de hoofdremcilinder die verkeerd afgesteld stond? Zou slijten en dan moest die afgesteld worden? Bij iemand bekend?
Ik heb wel de oude meegenomen en laat deze nakijken of die echt kapot is, ik heb m'n twijfels nl nog.

Hij heeft dus twee wielremcilinders vervangen de hoofdremcilinder twee remklauwen voor en de remolie.o en 4 remslangen voor .

Dus was best pittig.

Maar we kunnen (hopelijk) weer vele veilige km remmen nu

Mvg toon
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51258
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Remproblemen met onze camper, we worden radeloos ervan..



Bericht door Kroppie »

bedankt voor de terugmelding ,veilige reizen. :thumbup:
en over +_ 2 jaar even bij die buurman remolie laten verversen ,dan blijft het perfect, nu is alles vernieuwd

en dat pennetje achter op de hoofdremcilinder ,nog nooit mee gemaakt dat die sleten ,maar dat is de drukstift van de rembekrachtiger ,deze moet als de rem los is +_0,5mm speling hebben t.o.v. de zuiger in de hoofdremcilinder .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Remproblemen met onze camper, we worden radeloos ervan..



Bericht door Navigator »

Mooi dat het opgelost is!

Maar wie gaat er in vredesnaam nou elke 2 jaar z'n remvloeistof vervangen? Staat dat in de service-manual?
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6333
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Remproblemen met onze camper, we worden radeloos ervan..



Bericht door rongreven »

Ik.
En ja, staat in het boekje.
Testen in Autoweek wijzen uit dat bijna niemand het doet, maar wel beter is.
Groet, Ron Greven
JAN60
Berichten: 1856
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 22:22

Re: Remproblemen met onze camper, we worden radeloos ervan..



Bericht door JAN60 »

Ik doe dit ook elk jaar,alle olieen en de remvloeistof+alle filters :wink: :thumbup:
Gr Jan
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7481
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Remproblemen met onze camper, we worden radeloos ervan..



Bericht door ducati 900 »

Ik vervang elke 3 jaar mijn remolie, de reden daarvan is hier al een paar keer voorbij gekomen.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Re: Remproblemen met onze camper, we worden radeloos ervan..



Bericht door ellan vannin »

Navigator schreef:Mooi dat het opgelost is!

Maar wie gaat er in vredesnaam nou elke 2 jaar z'n remvloeistof vervangen? Staat dat in de service-manual?
Enig idee waarom er bij echt (goed) onderhoud een sticker net zoals bij het vervangen van de distributieriem aan/in de auto gekleefd wordt wanneer de laatste remvloeistof wissel gedaan is. Lees het hele topic maar eens door of google maar eens op remolie verversen :D
All4dogs
ton en evelien
Berichten: 434
Lid geworden op: do 18 aug 2011, 11:46

Re: Remproblemen met onze camper, we worden radeloos ervan..



Bericht door ton en evelien »

Ben benieuwd naar het bedrag
Gebruikersavatar
chrisvanlaar
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 16 mei 2010, 13:22
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Re: Remproblemen met onze camper, we worden radeloos ervan..



Bericht door chrisvanlaar »

Remmen zijn erg belangrijk en goed dat deze nu gerepareerd zijn.

Dit is dus de reden dat ik het allemaal zelf doe net zoals meerdere mensen hier in het forum.

1. Dan weet ik dat ik veilig rij.
2. Hou er niet van in de maling genomen worden of dat gevoel krijgen.
3. Het is niet altijd zo dat in alle garages goede monteurs werken.
4. Vaak moet het ook op snelheid gerepareerd worden omdat ze het druk hebben.
5. Als ik iets vast zet weet ik zeker dat het goed zit.

Chris
Knaus Sunliner 658 LG met Fiat Ducato 244 2,8 JTD Power 107kW (146pk).
Vorige Camper: Dethleffs Globetrotter Fiat Ducato 2,5TD uit 1992
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Remproblemen met onze camper, we worden radeloos ervan..



Bericht door Hoofdnoorman »

Kroppie schreef:bedankt voor de terugmelding ,veilige reizen. :thumbup:
en over +_ 2 jaar even bij die buurman remolie laten verversen ,dan blijft het perfect, nu is alles vernieuwd

en dat pennetje achter op de hoofdremcilinder ,nog nooit mee gemaakt dat die sleten ,maar dat is de drukstift van de rembekrachtiger ,deze moet als de rem los is +_0,5mm speling hebben t.o.v. de zuiger in de hoofdremcilinder .

jos
Jos, dat komt wel degelijk voor hoor. Niet dat de plunjer defect gaat, maar de keerring. In het geval van vervangen graag beide vervangen.
Nu zal het bij een diesel wel niet zoveel uitmaken, maar destijds bij onze Lada's op benzine gebeurde het regelmatig dat hij valse lucht trok hierdoor.

Voor TS, het heeft wat gekost, maar nu is dus alles wel helemaal in orde. Ik, in persoon, heb ook al mijn zaakjes op dit vlak in orde en bezuinig hier niet op. Gelukkig voor mij kan ik zelf op goedkope wijze aan onderdelen komen en het allemaal zelf monteren.

Nog even een opmerking over de remklauwen voor. Heb je de revisieprijs betaald? Want de oude klauwen moeten worden ingeleverd. Hier zit statiegeld op.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
henkenanita
Berichten: 138
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 12:27
Locatie: Nieuwediep (Dr.)
Contacteer:

Re: Remproblemen met onze camper, we worden radeloos ervan..



Bericht door henkenanita »

Klopt Chris.

Doe ik ook. Een keer meegemaakt dat er een remleiding vervangen moest worden voor de APK, van destijds onze Mobilvetta met Iveco eronder. (bij de Iveco garage dus).
Na reparatie en goedkeuring de auto weer meegenomen en na een tijdje ging tijdens het remmen het lampje van de remkrachtverdeling branden.
Wat bleek: de wartel op de remklauw was gewoon handvast aangedraaid!

Vanaf dat moment doe ik gewoon alles zelf, distributieriemen daargelaten, heb ik het gereedschap niet voor.

Groeten,
Henk
Rij niet sneller dan je beschermengel kan vliegen

http://www.drentschehoeve.nl
Plaats reactie