Hefbed Hymer ruilen voor bovenkastjes?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Arie55
Berichten: 5678
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Hefbed Hymer ruilen voor bovenkastjes?



Bericht door Arie55 »

als je zelf aan de slag gaat, heb ik hier wat gevonden voor bijpassende panelen. http://www.reimo.com/nl/D-camping_acces ... belplaten/ Kosten wel een godsvermogen, je bent gewaarschuwd. In het verleden had ik een site gevonden die nog originele hymer kasten had, die kan ik niet meer terug vinden.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
bertkuip
Berichten: 848
Lid geworden op: zo 20 jan 2008, 20:50
Locatie: Drenthe

Re: Hefbed Hymer ruilen voor bovenkastjes?



Bericht door bertkuip »

Allemaal bedankt voor de reacties. We hebben besloten om het hefbed te laten waar die is.
Er zitten zoveel haken en ogen aan. Bovendien vinden we het de prijs van de ombouw niet waard.
Veel camperplezier
Bert.

-----------
Hymer B 674 SL-2014-Fiat Ducato Multijet 180 Maxi 45-kW/pk 130/177-Euro 5-leeg/TTM 3840/4500 kg (C-C1)-VB full air luchtvering-Zenec Z-E3715-Oyster Vision-Alde-190/175 vers/afvalwater-dieseltank 120-woonaccu 190 Ah-2 zonnepanelen-cabinebed+2 lengtebedden
Motorscooter Honda SH 150i-2017-Samsung Galaxy S7-Lenovo Yoga 2
---------------------------------
Arie55
Berichten: 5678
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Hefbed Hymer ruilen voor bovenkastjes?



Bericht door Arie55 »

Zo maar een gek idee, het hefbed een kleine 20cm laten zakken en daar fixeren. Zodat je toch de cabine goed kunt gebruiken. Het matras verwijdert, dan heb je een zee van opslag ruimte. Afgeschermd met een gordijntje, de rail zit er ook al.
Oh nee, dat kan bij jou niet. Bij jou maakt die ruimte deel van de woonruimte.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
bertkuip
Berichten: 848
Lid geworden op: zo 20 jan 2008, 20:50
Locatie: Drenthe

Re: Hefbed Hymer ruilen voor bovenkastjes?



Bericht door bertkuip »

Leuk idee Arie. Zijn er dan modellen waarbij het hefbed geen deel uitmaakt van de woonruimte? Het bed hangt toch altijd boven de voorstoelen of de tafel? Een eindje laten zakken kan in de praktijk best wel maar dan wordt het een benauwd spulletje.
Veel camperplezier
Bert.

-----------
Hymer B 674 SL-2014-Fiat Ducato Multijet 180 Maxi 45-kW/pk 130/177-Euro 5-leeg/TTM 3840/4500 kg (C-C1)-VB full air luchtvering-Zenec Z-E3715-Oyster Vision-Alde-190/175 vers/afvalwater-dieseltank 120-woonaccu 190 Ah-2 zonnepanelen-cabinebed+2 lengtebedden
Motorscooter Honda SH 150i-2017-Samsung Galaxy S7-Lenovo Yoga 2
---------------------------------
Arie55
Berichten: 5678
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Hefbed Hymer ruilen voor bovenkastjes?



Bericht door Arie55 »

Dat is zo, Bert. Echter met het uitnemen van het matras en eventueel de bedbodem, is er al een ruimte waar je flink wat in kwijt kan. Dat is altijd nog pakweg 30cm hoog. En met kunststof bakken (gezien bij dhz zaken en anderen) is het handelbaar en stofvrij.

En ja, er zijn modellen waar de cabine geen deel uitmaakt van het woondeel. Zoals die van mij een B550. Hefbed gebruik ik voor het slapen en eenmalig bed opmaken en achterin, de rondzit, voor het zitten-eten-luieren. Eigenlijk kopieer ik de situatie thuis; de woonkamer netjes en het rommel-hobby-computerkamertje mag de zooi tegen de muur opklimmen. Wat ook het geval is. De camper hefbed rommelig en de achterkant zoveel mogelijk opgeruimd. Schijnt ook beter voor je inner ik te zijn.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Plaats reactie